Nemčija: Leto 2021 v ogledalu statistike

Leto 2021 za Nemčijo ni bilo tako ekonomsko šokantno kot leto 2020, vendar je ostalo več kroničnih težav, ki jih je prinesla pandemija covida-19.
Fotografija: Munchen, Nemčija. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Munchen, Nemčija. Foto: Shutterstock

Leto 2021 za Nemčijo ni bilo tako ekonomsko šokantno kot leto 2020, vendar je ostalo več kroničnih težav, ki jih je prinesla pandemija covida-19. Na to kaže tudi uradna statistika.

Januarja 2021 so statistiki ugotovili, da se je nemški bruto domači proizvod (BDP) leta 2020 realno - po tem, ko do odšteli rast cen - zmanjšal za 4,6 odstotka v primerjavi z letom 2019. To je bil prvi upad nemške gospodarske aktivnosti po desetih letih nenehne rasti. V letu 2021 je nemški BDP sicer okreval, vendar še ni na ravni, ki je bila dosežena pred pandemijo. V tretjem četrtletju leta 2021 je bil BDP za približno 1,1 odstotka nižji kot v četrtem četrtletju 2019, zadnjem letu pred pandemijo.

image_alt
Hrvaška izseljencem ponudila 26.600 evrov, da se vrnejo nazaj

Konec februarja 2021 je bilo ugotovljeno, da je v Nemčiji od marca 2020 do februarja 2021 zaradi covida-19 umrlo 7,5 odstotka več ljudi kot 12 mesecev pred tem. To je skupno skoraj 71.000 smrti več. Pričakovano povečanje števila umrlih zaradi staranja prebivalstva je sem že vključeno.

Marca je bilo objavljeno poročilo o socialnem položaju nemških prebivalcev. V njem med drugim piše, da se je od leta 1998 do 2018 delež konstantno revnih v skupnem številu ljudi, ki jim grozi revščina, in tistih, ki so že pod pragom revščine, več kot podvojil in dosegel 44 odstotkov. Pandemija covida-19 je še poslabšala stanje ljudi, ki se nahajajo na socialnem dnu. Omejitve poslovnih dejavnosti in celotnega družbenega življenja močnejše vplivajo na ljudi z nizkimi osebnimi dohodki, na nizkokvalificirane ljudi in starše samohranilce, kot tudi na samostojne delavce in majhne podjetnike nasploh.

image_alt
Novosti na področju upokojevanja, pokojnin in dodatkov

Aprila 2021 so bili objavljeni podrobni podatki o turističnih trendih, na katere je pandemija covida-19 močno vplivala. V poletni turistični sezoni leta 2020, torej od začetka maja do konca oktobra, je opažen razmah kampiranja. V nemških kampih je bilo 15 odstotkov več domačih gostov kot poleti 2019. Hkrati se je število prenočitev v nemških hotelih in penzionih zmanjšalo za 31 odstotkov. V letu 2020 se je število registracij počitniških prikolic in drugih vozil za kampiranje glede na leto 2019 povečalo za kar 44 odstotka.

Maja letos je bilo objavljeno, da so morali kupci goriva na bencinskih črpalkah v Nemčiji aprila 2021 plačati skoraj 25 odstotkov več za super bencin in skoraj 20 odstotkov več za dizel kot aprila 2020. Kljub temu ostaja avtomobil najbolj priljubljeno prevozno sredstvo v državi. Na primer: 40 odstotkov tistih, katerih delovno mesto je manj kot pet kilometrov oddaljeno od kraja bivanja, se v službo odpravi z avtomobilom. Skupno se 68 odstotkov vseh, ki se peljejo v službo, vozi z avtomobilom.

Berlin, Nemčija. Foto: Shutterstock
Berlin, Nemčija. Foto: Shutterstock

Nemčija leta 2020 prvič po letu 2011 ni beležila rasti prebivalstva

Junija je nemški zvezni statistični urad v Wiesbadnu sporočil, da Nemčija v letu 2020 - prvič po letu 2011 - ni zabeležila rasti prebivalstva. Čeprav je vsako leto neprekinjeno že pet desetletij v Nemčiji število umrlih večje od števila rojstev, je bilo neto priseljevanje vedno višje od negativnega naravnega prirastka prebivalstva. Tako je bilo vse do leta 2020, ko se je število priseljencev zmanjšalo in število umrlih povečalo.

Julija je postalo očitno, da številna nemška podjetja iz različnih panog ne morejo izpolniti vseh naročil. V začetku poletja 2021 so bila naročila višja kot kadarkoli prej od leta 1991 (ko so v Nemčiji začeli voditi te statistike), vendar so ozka grla pri dobavi surovin in polizdelkov ter njihove naraščajoče cene privedle do zastojev proizvodnje v številnih nemških tovarnah.

Avgusta je bilo objavljeno, da je bilo v prvi polovici leta 2021 število smrtnih žrtev na nemških cestah nižje kot v letu 2020, ko je bilo sicer že precej nižje kot leta 2019. Ocenjujejo, da bo v letu 2021 okoli 2450 smrtnih žrtev cestnega prometa. Če bodo končni podatki res približno taki, bo leto 2021 leto z najmanjšim številom ljudi, ki so izgubili življenje na cestah v Nemčiji v zadnjih več kot 65 letih, odkar vodijo te statistike.

image_alt
Singapur: država z največjo ekonomsko svobodo v letu 2021

Septembra je bilo ugotovljeno, da se je zaradi pandemije zmanjšalo število ljudi, ki so diplomirali na nemških univerzah in drugih visokih šolah. V preteklem študijskem letu je bilo takih 477.000, kar je šest odstotkov manj kot leto prej. Razlog za zmanjšanje števila tistih, ki so doštudirali, so zaprte knjižnice, preložene vaje, izpiti. Pred tem je število diplomantov konstantno naraščalo od leta 2001; edina izjema je bilo leto 2018.

Pandemija je povzročila tudi stagnacijo migracije prebivalstva v največja nemška mesta. Pred tem, od leta 2011 dalje, je število prebivalcev v mestih z več kot 100.000 prebivalci vztrajno naraščalo; v povprečju za 0,7 odstotka letno. V letu 2020 se je to število znižalo za 0,1 odstotka.

Novembra 2021 je inflacija v Nemčiji dosegla 5,2 odstotka na letni ravni v primerjavi z novembrom 2020. Takega skoka v Nemčiji ni bilo od junija 1992.

Decembra je nemški statistični urad sporočil, da je skupna mobilnost prebivalstva novembra 2021 ponovno padla, in sicer za približno dva odstotka v primerjavi z junijem. Glavni razlogi so omejitve v maloprodaji in gostinstvu ter ponovno večje število ljudi, ki delajo od doma.

image_alt
Nemčija: skoraj pol tone gospodinjskih odpadkov na prebivalca letno

Več iz rubrike