Nemci in Avstrijci zdaj kupujejo bistveno manj novih avtomobilov
Vzporedno z naraščajočimi cenami goriva – in nekaterimi strahovi – v zadnjem času upada tudi število novoregistriranih avtomobilov, tako v Avstriji kot Nemčiji. V prvih treh mesecih leta 2022 je bilo število na novo registriranih avtomobilov v Avstriji za 17,5 odstotka manjše kot v prvem četrtletju 2021.
Avstrijci manj kupujejo od februarja
Očitno je vojna v Ukrajini in posledično skok cen goriva pripeljala do takšnega upada. Letos januarja je bilo število na novoregistriranih avtomobilov v Avstriji za 10,5 odstotka večje kot januarja lani; februarja je njihova številka upadla za 18,9 odstotka, marca pa kar za 30,1 odstotka.
Upadla ni le prodaja dizelskih (-27,2 %) in bencinskih avtomobilov (-23,4 %), temveč tudi prodaja osebnih vozil na »alternativni pogon«: električnih, plinskih, dvovalentnih, kombiniranih, in tistih na vodik. Padec prodaje avtomobilov z alternativnim pogonom je bil precej manjši, le za 2,3 odstotka, tako so oni med vsemi novoregistriranimi dosegli 38,4-odstotni delež.
Edina pomembna rast je zabeležena v segmentu avtomobilov, ki jih poganja izključno električna energija. V Avstriji jih je bilo v prvem četrtletju 7166 novoregistriranih, kar je 8,2 odstotka več kot v prvih treh mesecih lani. Skok je bil dosežen zahvaljujoč občutno višji prodaji v januarju in februarju. Letos marca je tudi v tem segmentu bil občuten upad, za skoraj 11 odstotkov v primerjavi z marcem 2021. To je prvič po aprilu 2020, da je prodaja električnih avtomobilov v Avstriji upadla v primerjavi z istim mesecem lani.
V Avstriji je v prvem četrtletju še bolj upadla prodaja tovornjakov in drugih motornih vozil, tako da je skupni minus števila vseh novoregistriranih motornih vozil znašal 19,8 odstotka. Edina segmenta, v katerih smo zabeležili rast, so bili tovornjaki s prikolico (11 %) in avtodomi, katerih število novih registracij se je povečalo za več kot 45 odstotkov, ampak prodaja avtodomov pa ni velika: v prvem kvartalu 2022 jih je v Avstriji bilo 1313 novoregistriranih.
Prvo četrtletje 2022 ni bilo slabo obdobje za vse avtomobilske znamke v Avstriji. Nekatere so v nasprotju s splošnim trendom zabeležile zelo veliko rast. To so predvsem Toyota (45 %), Kia (20,5 %) in Audi (15,3 %). Največji padec je bil pri znamkah Seat (-49,9 %), Volkswagen (-31,7 %), Ford (-26,2 %), Renault (-24,2 %), Škoda (-16,5 %) itd. Mercedes je prodal 8,3 odstotka manj in BMW 6,1 odstotka manj.
Nemci manj kupujejo od marca
V Nemčiji, ki ima več kot devetkrat več prebivalcev kot Avstrija, je bilo januarja letos tudi bistveno več na novo registriranih osebnih avtomobilov, kot v prvem mesecu leta 2021. Januarska rast je bila 8,5-odstotna. Januarja je najbolj poskočila prodaja avtomobilov znamke Dacia (109,1 %), sledijo Subaru (104,5 %), Mini (92,5 %), Honda (90,6 %), peta Mazda (81,7 %). Precejšnjo rast, več kot 50-odstotno, sta zabeležila Mitsubishi in Hyundai, nad 40 odstotkov pa Jeep, Kia in Toyota.
Največji januarski poraženci na nemškem trgu so bili Nissan (-32,8 %) Renault (-31,9 %) in Volvo (-20,6 %). Prodaja električnih avtomobilov Tesla je bila nižja za 7,7 odstotka.
Februarja 2022 je bila rast števila na novo registriranih avtomobilov v Nemčiji glede na lanski februar 3,2-odstotna. Najvišjo rast so dosegli Polestar (250 %), Tesla (210 %), Dacia (124 %) in Honda (111 %). Renault, Suzuki, Alfa Romeo in Citroen so padli za približno četrtino, Land Rover pa skoraj za polovico.
Nemčija je marca postala podobna Avstriji po padcu števila novoregistriranih osebnih avtomobilov (-17,5 %). Skupno število je bilo 241.330. Vse nemške znamke so zabeležile padec prodaje, nekatere za približno tretjino. Opel, Mini, VW in Smart so v tej skupini. Najmanjši padec sta imela Audi in Porsche, vsak približno dva odstotka. Od uvoženih znamk so veliko rast nadaljevali Polestar (174,5 %), Tesla (117,3 %), Honda (43,4 %) in Dacia (35,1 %), pa tudi Subaru (24,2 %). Tudi Lexus, Mitsubishi, Kia in Mazda so imeli dvomestno odstotno rast.
Ko pa pogledamo skupno število prodanih avtomobilov v prvem četrtletju, takoj opazimo, da je Volkswagen še vedno daleč najbolj priljubljena znamka avtomobilov v Nemčiji. Drugi je Mercedes, tretji Audi, četrti BMW, Škoda peta, Opel šesti, sedmi Ford, osmi Seat itd.
Pri tem je treba poudariti, da je tako v Nemčiji, kot v Avstriji skoraj dve tretjini novoregistriranih avtomobilov registrirano na pravne osebe, nekaj več kot tretjina pa na fizične osebe.
Za razliko od Avstrije, kjer je prodaja električnih avtomobilov konec letošnjega prvega četrtletja upadla, se njena rast v Nemčiji v marcu ni ustavila. Januarja se je število na novo registriranih električnih avtomobilov v Nemčiji v primerjavi z januarjem 2021 povečalo za dobrih 28 odstotkov, februarja je bila rast skoraj 55-odstotna, marca pa 14,5-odstotna.
Več iz rubrike
Pozitivno vzdušje se nadaljuje kljub negotovosti
V fokusu zadnjega četrtletja bodo volitve v ZDA in spremembe na geopolitičnem področju.
Zlati teden na Kitajskem
Kitajske oblasti so napovedale spodbujevalne ukrepe za gospodarstvo, a vlagatelji so razočarani.