Največji kitajski izdelovalec avtomobilov močno zagrizel v trg letečih vozil

Geely, največji zasebni proizvajalec avtomobilov na Kitajskem ob avtih izdeluje še trpežne drone, ob tem pa hitro napreduje pri letečih vozilih za ljudi.
Fotografija: Zadnje predstavljeno vozilo kitajskega izdelovalca avtomobilov Geely je dejansko elektrificiran dron za prevoz ljudi, ki pa še potrebuje izboljšave. Geely je sicer v lanskem letu na Kitajskem prodal največje število novih avtomobilov. FOTO: Aly Song/Reuters
Odpri galerijo
Zadnje predstavljeno vozilo kitajskega izdelovalca avtomobilov Geely je dejansko elektrificiran dron za prevoz ljudi, ki pa še potrebuje izboljšave. Geely je sicer v lanskem letu na Kitajskem prodal največje število novih avtomobilov. FOTO: Aly Song/Reuters

Največji zasebni proizvajalec avtomobil na Kitajskem je podjetje Geely, ki ima pravzaprav v lasti tudi evropski Volvo. Geely je v lanskem letu na Kitajskem prodal največje število novih avtomobilov, aktivni pa so tudi na področju dronov. Ti so že zdaj trpežni za domačo uporabo, ponujajo pa tudi veliko kapaciteto baterije. Trenutno je za Kitajce aktualen izziv predvsem oblikovanje dronov kot prevozno sredstvo, piše South China Morning Post.
 

Nebo ni meja


Večina proizvajalcev avtomobilov danes še vedno razmišlja o vozilih na tleh in predvsem o elektrifikaciji; to pa ne velja za kitajski Geely. Njihovo zadnje predstavljeno vozilo je namreč dejansko elektrificiran dron za prevoz ljudi.


Vozilo X-Chimera25 je izdelal kitajski izdelovalec dronov AOSSCI. Gre za startup, ki je je svoje dejavnosti pred kratkim združil z ameriškim podjetjem Terrafugia, ki prav tako izdeluje leteča vozila in je v lasti Geelya. Združitev obeh podjetij se imenuje Aerofugia, glavni cilj tega pa je ustvariti vozilo »dvoživko«, ki lahko med ostalimi avtomobili vozi po kopnem ali pa leti kot letalo. Geely je ob tem investiral tudi v nemško podjetje Volocopter, ki razvija leteče taksije.
 

Bistveno izboljšan čas letenja


Manjša vozila za prevoz ljudi po zraku za zdaj še niso zaživela. Namesto ljudi, droni za zdaj prevažajo zgolj različne tovore, ki lahko tehtajo do 6 kilogramov. Tako kot ostali droni, so tudi ti droni povsem elektrificirani.

Po svetu že več let nastajajo podjetja, ki razvijajo leteča vozila. Takšno je tudi nemški Volocopter, v katerega je investiral tudi kitajski Geely. FOTO: Rick Wilking/Reuters
Po svetu že več let nastajajo podjetja, ki razvijajo leteča vozila. Takšno je tudi nemški Volocopter, v katerega je investiral tudi kitajski Geely. FOTO: Rick Wilking/Reuters
Bolj kot teža, ki jo premorejo omenjeni droni pa navdušuje čas letenja oziroma delovanje baterije. Leteča vozila, ki jih predstavlja Geely za polno polnjenje potrebujejo le pol druge ure, kar zadostuje za šest ur letenja. To je bistveno dlje kot večina drugih dronov, ki so namenjeni prevozu težjega tovora in končno tudi ljudi. Številni se opirajo na manjše baterije, ki omogočajo le pol ure letenja.
 

Dron že uporablja policija


Velikost obetavnega drona, ki omogoča prevoz težjih tovorov ima sicer razpon do 5 metrov, vendar pa se vozilo da zlahka razstaviti in pospraviti v prenosno škatlo. Na predstavitvi drona, ki je potekala minuli torek, so predstavniki Aerofugie sestavili dron v pičlih štirih minutah, celotno sestavo pa so opravili zgolj z rokami in brez pripomočkov. Vodja razvoja pri Aerofugie Guo Liang izpostavlja še, da je prenosna škatla dovolj majhna, da se jo da prevažati kar z običajnim terenskim vozilom.

Iz podjetja so med drugim sporočili, da dron trenutno že zdaj uporablja policija v mestu Yongcheng. Uporablja se predvsem pri nadzorovanju avtocest in rek, sicer pa je dron mogoče uporabljati tudi na področju zdravstva in za namene reševanja, še sporočajo iz podjetja.

Več iz rubrike