Najlepši in najbolj zbirateljski japonski avtomobil

Sončno rdeče obarvano Toyoto 2000GT, ki je eden od le 351 izdelanih primerkov, so pred kratkim prodali na dražbi.
Fotografija: Toyota 2000GT. Foto: Motor Authority
Odpri galerijo
Toyota 2000GT. Foto: Motor Authority

Toyota 2000GT velja za najlepši japonski avtomobil vseh časov, to pa še ni vse. Ta vozila na trgu rabljenih avtomobilov zahtevajo tudi zelo visoke cene. Izdelanih je bilo namreč le 351 vozil, ki so le redko naprodaj v javnosti. Omenjeno vozilo je nedavno doseglo visoko ceno na dražbi.

Serijska proizvodnja je potekala le tri leta

Toyota 2000GT. Foto: Mecum Auctions
Toyota 2000GT. Foto: Mecum Auctions
Ta Toyota 2000GT iz leta 1967 je eden od 351 primerkov, ki so jih izdelali v triletni serijski proizvodnji, navaja spletna stran Bring a Trailer. Avtomobil v solarno rdeči barvi s črnim vinilom poganja 1988-kubični vrstni šestvaljnik DOHC, ki diha skozi tri uplinjače Mikuni-Solex.

»Dodatna oprema vključuje petstopenjski ročni menjalnik, diferencial z omejenim zdrsom, kolutne zavore s servo ojačevalnikom, neodvisno vzmetenje štirih koles in 15-inčna platišča iz magnezijeve zlitine,« pojasnjuje omenjena spletna stran.

image_alt
10 najbolj norih in unikatnih funkcij v avtomobilih

Model 2000GT, ki sta ga skupaj razvili podjetji Toyota in Yamaha, je v obliki prototipa debitiral na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 1965, v proizvodnjo pa je šel februarja 1967. Izdelan je bil ročno v Yamahini tovarni v Itawi, karoserijo pa je oblikoval Toyotin oblikovalec Satoru Nozaki. Model 2000GT je imel oblikovano streho, ki je na najvišji točki merila manj kot 117 centimetrov od tal, izstopajoče žaromete, žaromete za dolge luči, ogledala na blatnikih v stilu krogle in rešetke, ki so obrobljale pokrov motorja.

Karoserija tega primerka je bila med prenovo v Kostariki odstranjena z jeklenega ogrodja v obliki črke X, nato pa prebarvana v rdečo barvo Solar Red. Dodatna popravila in barvanje je leta 2015 opravilo podjetje Paulerspury Coachworks v Združenem kraljestvu na pokrovu motorja, zadnjih vratih, desnem sprednjem blatniku in na levi strani pokrova motorja.

Toyota 2000GT. Foto: Motor Authority
Toyota 2000GT. Foto: Motor Authority
Na kolesih iz magnezijeve zlitine so pnevmatike 165HR15 Vredestein Sprint Classic, ustrezna rezervna kolesa v zadnjem tovornem prostoru pa nosijo gume Dunlop. Izboljšava zavornega sistema, ki jo je leta 2015 opravilo podjetje Classic Performance Engineering iz Bicestra v Združenem kraljestvu, je vključevala obnovo zavornih čeljusti, obnovo rotorjev in zamenjavo servo ojačevalnika. »Leta 2015 so bile nameščene tudi nove vzmeti Eibach in amortizerji Öhlins, obnovljena pa je bila tudi krmilna ročica,« navaja Bring a Trailer.

Vozniška kabina z volanom na desni strani je oblečena v črn vinil, medtem ko tla in zadnji prtljažni prostor pokrivajo barvno usklajene podloge. Obloge iz lesenega furnirja poudarjajo armaturno ploščo in sredinsko konzolo. Dodatna oprema vključuje leseno prestavno ročico, ročno zavoro v obliki črke L, ki štrli skozi armaturno ploščo, črne ramenske pasove, zaklepanje predala za rokavice in shrambo za sedeži.

image_alt
Video: Slovaški leteči avtomobil uspešno prestal poskusno vožnjo

Omenjena Toyota 2000GT je bila na spletni dražbi, ki se je zaključila 12. novembra, prodana za 772.000 evrov.

Več iz rubrike

Komentarji: