Indijsko podjetje v zgolj šestih mesecih do milijarde dolarjev

Indijsko zagonsko podjetje, ki je najhitreje doseglo milijardo dolarjev in s tem dobilo status samoroga, je po besedah ustanovitelja že dobičkonosno.
Fotografija: Ananth Narayanan, ustanovitelj podjetja Mensa Brands. Foto: Getty Images
Odpri galerijo
Ananth Narayanan, ustanovitelj podjetja Mensa Brands. Foto: Getty Images

Indijsko zagonsko podjetje Mensa Brands se je v samo šestih mesecih povzpelo do statusa milijarde dolarjev vrednega zagonskega podjetja in s tem postalo indijsko podjetje, ki mu je to uspelo v najkrajšem času v zgodovini države. Podjetje uspeva tako, da pridobiva in širi digitalne blagovne znamke na domačem trgu in v tujini.

image_alt
Na svetu več kot 800 poslovnih samorogov, od tega dva v Avstriji

»V prvih šestih mesecih poslovanja smo dejansko ustvarili dobiček in še naprej nameravamo to podjetje voditi na dobičkonosen način,« je nedavno za CNBC povedal ustanovitelj Ananth Narayanan. Podjetje Mensa Brands ima trenutno 12 blagovnih znamk v treh ključnih kategorijah: moda, dom in lepota ter osebna nega.

Pospeševanje blagovnih znamk

Po besedah Narayanana, ki je bil pred tem sicer generalni direktor indijskega podjetja za spletno trgovanje z modnimi oblačili Myntra, je bilo ključno prepoznati donosne blagovne znamke s kakovostnimi ustanovitelji, zvestimi strankami in letnimi prihodki med enim in 10 milijoni dolarjev. »Pri pospeševanju blagovnih znamk smo bili dejansko zelo uspešni, zato menim, da je vrednost podjetja takšna, kot je,« je dejal ustanovitelj najhitrejšega indijskega samoroga.

Indijska rupija je uradna valuta Indije. Foto: Rupak De Chowdhuri / Reuters
Indijska rupija je uradna valuta Indije. Foto: Rupak De Chowdhuri / Reuters
»V zadnjih šestih mesecih smo s tehnologijo, izdelki in digitalnim trženjem uspeli doseči, da so naše blagovne znamke na letni ravni rasle za več kot 100 odstotkov in mislim, da je bil to ključen dejavnik,« je dejal Narayanan in dodal, da namerava podjetje v naslednjih 12 mesecih podvojiti svoje obstoječe vertikale in sodelovati še s 30 blagovnimi znamkami.

»Ti trgi so zelo globoki, [njihova] vrednost je približno 120 milijard dolarjev, tako v prihodkih brez povezave, kot v prihodkih na spletu,« je za CNBC pojasnil Narayanan. »Ta osredotočenost nam pomaga graditi blagovne znamke zelo drugače, saj dobro razumemo prostor in niše.«

V prihodnosti morda na borzo

Do hitrega vzpona podjetja Mensha Brands sicer prihaja v času, ko indijski ekosistem zagonskih podjetij cveti zaradi hitrega uvajanja digitalnih tehnologij in boljšega dostopa do zasebnega kapitala. Po ocenah družbe Goldman Sachs je v Indiji trenutno približno 70 zagonskih podjetij, ki ustrezajo opredelitvi samoroga. Več kot tretjina od njih je dejala, da bodo leta 2021 dosegla vrednost ene milijarde dolarjev.

Platforma za digitalna plačila Paytm, eno od izvirnih indijskih tehnoloških zagonskih podjetij, je pred kratkim vstopila na borzo z 2,5 milijarde dolarjev vredno prvo javno ponudbo delnic (IPO). Kljub temu, da je bil to največji IPO v Indiji doslej, so delnice podjetja v prvem dnevu trgovanja na borzi padle za 24 odstotkov.

image_alt
Indijski startup v manj kot dveh letih do milijarde dolarjev

Narayanan iz podjetja Mensa Brands je za CNBC pojasnil, da njegovo podjetje v tej zgodnji fazi ne namerava vstopiti na javne finančne trge, vendar pa je dodal, da bi bila javna kotacija verjetna »v prihodnosti«, saj ima podjetje velike ambicije glede rasti. »Smo hiša blagovnih znamk. Želimo ustvariti nekaj, za kar bi rekel, da je sodobna različica Unileverja ali Inditexa digitalnih blagovnih znamk.«

Več iz rubrike

aktualno

Zaradi vročine je v živalskem vrtu na razpolago tudi sladoled

Poletna vročina vpliva tudi na živali v ljubljanskem živalskem vrtu, zato oskrbniki poskrbijo za pravilne življenjske pogoje.

aktualno

V ZDA naj bi poskušali aretirati ženske, ki bi splav opravile drugje

Ameriški predsednik Biden predvideva, da bodo določene zvezne države poskušale aretirati tiste ženske, ki bodo potovale, da opravijo splav.

aktualno

Norveška je začela vojno s prirejenimi telesi v oglasih

Retuširane ali prirejene slike, ki se uporabljajo v komercialnih oglasih na Norveškem, morajo od včeraj naprej vsebovati enotno obvestilo o tem.

aktualno

Pfizer je ZDA prodal za 3,2 milijardi cepiva proti COVID-19

Povprečna cena na odmerek v novi prodajni pogodbi je za več kot 30 dolarjev višja od lanskoletne cene

Komentarji: