Indijsko podjetje v zgolj šestih mesecih do milijarde dolarjev
Indijsko zagonsko podjetje Mensa Brands se je v samo šestih mesecih povzpelo do statusa milijarde dolarjev vrednega zagonskega podjetja in s tem postalo indijsko podjetje, ki mu je to uspelo v najkrajšem času v zgodovini države. Podjetje uspeva tako, da pridobiva in širi digitalne blagovne znamke na domačem trgu in v tujini.
»V prvih šestih mesecih poslovanja smo dejansko ustvarili dobiček in še naprej nameravamo to podjetje voditi na dobičkonosen način,« je nedavno za CNBC povedal ustanovitelj Ananth Narayanan. Podjetje Mensa Brands ima trenutno 12 blagovnih znamk v treh ključnih kategorijah: moda, dom in lepota ter osebna nega.
Pospeševanje blagovnih znamk
Po besedah Narayanana, ki je bil pred tem sicer generalni direktor indijskega podjetja za spletno trgovanje z modnimi oblačili Myntra, je bilo ključno prepoznati donosne blagovne znamke s kakovostnimi ustanovitelji, zvestimi strankami in letnimi prihodki med enim in 10 milijoni dolarjev. »Pri pospeševanju blagovnih znamk smo bili dejansko zelo uspešni, zato menim, da je vrednost podjetja takšna, kot je,« je dejal ustanovitelj najhitrejšega indijskega samoroga.
»Ti trgi so zelo globoki, [njihova] vrednost je približno 120 milijard dolarjev, tako v prihodkih brez povezave, kot v prihodkih na spletu,« je za CNBC pojasnil Narayanan. »Ta osredotočenost nam pomaga graditi blagovne znamke zelo drugače, saj dobro razumemo prostor in niše.«
V prihodnosti morda na borzo
Do hitrega vzpona podjetja Mensha Brands sicer prihaja v času, ko indijski ekosistem zagonskih podjetij cveti zaradi hitrega uvajanja digitalnih tehnologij in boljšega dostopa do zasebnega kapitala. Po ocenah družbe Goldman Sachs je v Indiji trenutno približno 70 zagonskih podjetij, ki ustrezajo opredelitvi samoroga. Več kot tretjina od njih je dejala, da bodo leta 2021 dosegla vrednost ene milijarde dolarjev.
Platforma za digitalna plačila Paytm, eno od izvirnih indijskih tehnoloških zagonskih podjetij, je pred kratkim vstopila na borzo z 2,5 milijarde dolarjev vredno prvo javno ponudbo delnic (IPO). Kljub temu, da je bil to največji IPO v Indiji doslej, so delnice podjetja v prvem dnevu trgovanja na borzi padle za 24 odstotkov.
Narayanan iz podjetja Mensa Brands je za CNBC pojasnil, da njegovo podjetje v tej zgodnji fazi ne namerava vstopiti na javne finančne trge, vendar pa je dodal, da bi bila javna kotacija verjetna »v prihodnosti«, saj ima podjetje velike ambicije glede rasti. »Smo hiša blagovnih znamk. Želimo ustvariti nekaj, za kar bi rekel, da je sodobna različica Unileverja ali Inditexa digitalnih blagovnih znamk.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.