Michael Jordan in Giannis Antetokounmpo investirata v luksuzne ure

Povpraševanje po urah luksuznih blagovnih znamk, kot so Rolex, Patek, Audemars in Richard Mille, strmo narašča.
Fotografija: Michael Jordan na splošno velja za najboljšega košarkarja vseh časov. Foto: Benoit Tessier / Reuters
Odpri galerijo
Michael Jordan na splošno velja za najboljšega košarkarja vseh časov. Foto: Benoit Tessier / Reuters

Vrhunski proizvajalci luksuznih ur so izbrali zanimivo taktiko, ki očitno deluje. Izogibajo se namreč povečanju nove ponudbe, da bi zaščitili vrednost in redkost obstoječih kolekcij. To luksuznim znamkam omogoča, da na sekundarnem trgu ohranjajo svojo vrednost, zlasti ob visokem povpraševanju.

image_alt
Indijsko podjetje v zgolj šestih mesecih do milijarde dolarjev

S sekundarnim trgom luksuznih ur pa se ukvarja zagonsko podjetje WatchBox, ki je v nedavni krog financiranja poleg ostalih vrhunskih športnikov pritegnilo tudi Michaela Jordana in Giannisa Antetokounmpo. To po nekaterih neuradnih podatkih podjetje WatchBox vrednoti na skoraj 1 milijardo dolarjev, s čimer bi si prislužilo 'samorogovo' značko.

Preprodaja ur

Michael Jordan ima šest šampionskih prstanov lige NBA, poleg tega pa ima rad tudi ure, navaja CNBC. Petkratni najkoristnejši igralec lige NBA, ki je zdaj lastnik ekipe Charlotte Hornets, se je pridružil seznamu športnikov, ki vlagajo v zagonsko podjetje WatchBox. Podjetje ima istoimensko spletno platformo oziroma 'tržnico', ki ljudem omogoča nakup, prodajo in izmenjavo luksuznih ur.

Giannis Antetokounmpo, grški košarkar z vzdevkom 'Greek Freak'. Foto: Patrick McDermott / Getty Images / AFP
Giannis Antetokounmpo, grški košarkar z vzdevkom 'Greek Freak'. Foto: Patrick McDermott / Getty Images / AFP

Podjetje WatchBox je od ustanovitve v letu 2017 zbralo 230 milijonov evrov, od tega 145 v zadnjem krogu financiranja. Čeprav podjetje ni razkrilo najnovejše ocene, so ljudje, ki so seznanjeni z zadevo, za CNBC povedali, da se približuje 1 milijardi dolarjev oziroma 880 milijonom evrov. Osebe niso želele biti imenovane, ker je vrednotenje zaenkrat še privatno. V nedavnem intervjuju za CNBC je izvršni direktor podjetja WatchBox Justin Reis dejal, da je podjetje letos na poti do 265 milijonov evrov neto prihodkov in da bi lahko v prihodnosti zaprosilo za prvo javno prodajo delnic (IPO).

image_alt
Musk dobil resnega tekmeca; podjetje Rivian je vroče in 'anti-Tesla'

WatchBox ne deluje kot platforma za medsebojne transakcije, temveč od prodajalcev kupuje luksuzne ure in z njimi trguje. Potrdi pristnost izdelkov in jih preprodaja zbirateljem in drugim kupcem ter pri tem pobere pristojbine za transakcije. »To ni nič drugače kot poslovanje z Goldman Sachsom [banko],« je o platformi dejal Reis. »Imamo svetovalce za stranke, s katerimi se pogovarjate in ki prav tako upravljajo vaš portfelj ur.«

Razcvet na sekundarnem trgu luksuznih ur

Michael Jordan. Foto: Jason Miczek / Reuters
Michael Jordan. Foto: Jason Miczek / Reuters
Sekundarni trg luksuznih ur je v razcvetu, saj se vrhunski proizvajalci, denimo Rolex in Richard Mille, izogibajo povečanju ponudbe, da bi zaščitili redkost kolekcij, pojasnjuje CNBC. V kombinaciji s povečanim povpraševanjem lahko luksuzne blagovne znamke tako ohranjajo svojo vrednost. Po podatkih banke Morgan Stanley je Rolex lani prodal 810.000 ur, Patek 53.000 ur, Audemars 40.000 ur, Richard Mille pa le 4300 ur.

Svetovalno podjetje McKinsey ocenjuje, da je prodaja rabljenih ur leta 2019 dosegla slabih 16 milijard evrov, do leta 2025 pa bi se lahko povzpela na dobrih 28 milijard evrov. Po njihovih navedbah bo prodaja rabljenih ur do leta 2025 znašala približno polovico trga novih ur v maloprodaji, medtem ko danes znaša približno tretjino.

Platforme, kot je WatchBox, imajo koristi od razcveta na sekundarnem trgu luksuznih ur, ki se je pospešil med pandemijo. Toda trg se bo sčasoma popravil in preživele bodo le nekatere platforme. Takrat bi lahko podjetje WatchBox zaprosilo za javno pomoč, da bi nemoteno delovalo naprej.

image_alt
31-letnik prek Youtuba zasluži več kot 5 milijonov evrov letno

Reis je dejal, da bi lahko podjetje sčasoma izvedlo tudi IPO. »Mislim, da se osredotočamo na resnično širjenje in rast,« je dejal. »Če to pomeni, da bomo v naslednjih nekaj letih uvedli strategijo IPO, ki nam bo to olajšala, potem bomo o tem zagotovo razmislili.« Reis je še dodal, da imajo z novimi prilivi zasebnega kapitala na voljo dovolj sredstev za izvedbo kratkoročnih načrtov.

Več iz rubrike