Mercedes-Benzu grozi prepoved prodaje avtomobilov v domači državi
Finsko telekomunikacijsko podjetje Nokia je dobilo patentni spor z nemškim proizvajalcem avtomobilov Daimler. Posledično lahko doseže prepoved prodaje avtomobilov Mercedes-Benz v Nemčiji.
Odpri galerijo
Okrožno sodišče v Mannheimu je 18. avgusta v primeru Nokie proti podjetju Daimler - glede uporabe telekomunikacijskih tehnologij finskega podjetja v avtomobilih Mercedes-Benz - v prid odločilo Fincem.
Mercedes-Benz je namreč prekršil pravila uporabe patentov, ko je v svoja vozila vgradil Nokiine mobilne tehnologije brez dovoljenja finskega podjetja.
Daimler se sicer ne strinja z odločitvijo sodišča in načrtuje pritožbo, a sodna odločba Nokii potencialno omogoča, da nemškemu podjetju prepove prodajo avtomobilov v Nemčiji. Slednje bi od Fincev zahtevalo, da sprožijo ločen postopek in zavarujejo sredstva v višini 7 milijard evrov. Znesek bi bil porabljen za poplačilo škode v primeru, če bi bila Daimlerjeva pritožba uspešna.
Tožba je le del širše zgodbe o nesoglasjih med podjetji informacijske tehnologije in avtomobilsko industrijo glede uporabe tehnologij v navigacijskih sistemih, povezljivosti vozil in avtonomnih vozilih.
Evropski proizvajalci avtomobilov so čedalje bolj odvisni od mobilnih telekomunikacijskih sistemov, da lahko zagotovijo elektronsko povezljivost v vozilih. Reutersa poroča, da Nokia letno zasluži 1,4 milijarde evrov zgolj z licencami, zato je to vprašanje za finsko podjetje ključno.
Po poročanju Bloomberga je nemški nacionalni regulator konkurence - Bundeskartellamt - prvotno želel, da bi Mannheimski sodniki pred odločitvijo o tožbi zaprosili za nasvet na Evropskem sodišču. Vendar je sodišče prošnjo regulatorja zavrnilo.
Finsko podjetje želi, da Daimler plača delež od vsakega prodanega avtomobila, ki uporablja njihovo telekomunikacijsko tehnologijo. Vendar matično podjetje Mercedes-Benza pravi, da je znesek previsok. Proizvajalec avtomobilov si želi, da bi Nokia licencirala tehnologijo pri dobavitelju opreme, s katerim bi podjetje nato sodelovalo glede vključitve mobilnih naprav v svoja vozila. Continental je denimo dejal, da je pripravljen kupiti licenco po poštenih pogojih, vendar je Nokii očital, da noče doseči dogovora. Nokia po drugi strani pravi, da so njen model sprejeli tudi drugi proizvajalci avtomobilov, med njimi sta BMW in Volkswagen.
Primer pozorno spremljajo tudi zunaj avtomobilske industrije, saj lahko sodni postopki vplivajo tudi na Internet stvari (IoT), prav slednji pa postaja vse pomembnejši pri skoraj vseh izdelkih in panogah.
Mercedes-Benz je namreč prekršil pravila uporabe patentov, ko je v svoja vozila vgradil Nokiine mobilne tehnologije brez dovoljenja finskega podjetja.
Daimler se sicer ne strinja z odločitvijo sodišča in načrtuje pritožbo, a sodna odločba Nokii potencialno omogoča, da nemškemu podjetju prepove prodajo avtomobilov v Nemčiji. Slednje bi od Fincev zahtevalo, da sprožijo ločen postopek in zavarujejo sredstva v višini 7 milijard evrov. Znesek bi bil porabljen za poplačilo škode v primeru, če bi bila Daimlerjeva pritožba uspešna.
PREBERITE TUDI:
Bistvo konflikta
Tožba je le del širše zgodbe o nesoglasjih med podjetji informacijske tehnologije in avtomobilsko industrijo glede uporabe tehnologij v navigacijskih sistemih, povezljivosti vozil in avtonomnih vozilih.
Evropski proizvajalci avtomobilov so čedalje bolj odvisni od mobilnih telekomunikacijskih sistemov, da lahko zagotovijo elektronsko povezljivost v vozilih. Reutersa poroča, da Nokia letno zasluži 1,4 milijarde evrov zgolj z licencami, zato je to vprašanje za finsko podjetje ključno.
Po poročanju Bloomberga je nemški nacionalni regulator konkurence - Bundeskartellamt - prvotno želel, da bi Mannheimski sodniki pred odločitvijo o tožbi zaprosili za nasvet na Evropskem sodišču. Vendar je sodišče prošnjo regulatorja zavrnilo.
Nokia zaradi patentov mobilne tehnologije Daimler toži še na treh nemških sodiščih. Februarja je sodišče v Mannheimu podobno zahtevo družbe zavrnilo, preložilo še dve zadevi in za eno zahtevalo pregled zakonitosti. Druga dva postopka se vodita v Münchnu in Düsseldorfu.
Finsko podjetje želi, da Daimler plača delež od vsakega prodanega avtomobila, ki uporablja njihovo telekomunikacijsko tehnologijo. Vendar matično podjetje Mercedes-Benza pravi, da je znesek previsok. Proizvajalec avtomobilov si želi, da bi Nokia licencirala tehnologijo pri dobavitelju opreme, s katerim bi podjetje nato sodelovalo glede vključitve mobilnih naprav v svoja vozila. Continental je denimo dejal, da je pripravljen kupiti licenco po poštenih pogojih, vendar je Nokii očital, da noče doseči dogovora. Nokia po drugi strani pravi, da so njen model sprejeli tudi drugi proizvajalci avtomobilov, med njimi sta BMW in Volkswagen.
Primer pozorno spremljajo tudi zunaj avtomobilske industrije, saj lahko sodni postopki vplivajo tudi na Internet stvari (IoT), prav slednji pa postaja vse pomembnejši pri skoraj vseh izdelkih in panogah.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.