Mastercardova globalna iniciativa Strive za pomoč malim podjetjem
Mikro in mala podjetja pomembno prispevajo k ustvarjanju delovnih mest in h globalni gospodarski rasti, saj predstavljajo 90 odstotkov vseh podjetij in zaposlujejo več kot 50 odstotkov svetovnega prebivalstva. Je pa pandemija, ki smo ji bili priča, od njih zahtevala hiter prehod na digitalne platforme in procese. To je sicer ustvarilo nove priložnosti, obenem pa je mnoge potisnilo na rob obstoja. Za reševanje problematike pri prehodu na digitalno tehnologijo je Mastercard s pomočjo Centra za vključujočo rast (Center for Inclusive Growth) predstavil Strive, globalno pobudo za krepitev finančne odpornosti in pomoč pri okrevanju ter razvoju malih podjetij.
Začetna filantropska naložba v višini 25 milijonov dolarjev iz sklada Mastercard Impact Fund bo omogočila pobudi Strive, da bo ta pomagala več kot petim milijonom mikro in malih podjetij po vsem svetu pri dostopu do orodij in virov, ki jih potrebujejo za digitalizacijo.
»Uspešna mala podjetja zagotavljajo razcvet lokalnih skupnosti, a če se znajdejo v težavah, ima lahko to obsežne posledice,« je dejal Michael Miebach, izvršni direktor družbe Mastercard. »Lastniki malih podjetij potrebujejo partnerje, ki jim bodo prisluhnili in razvili inovativne rešitve za pomoč pri okrevanju in rasti v obdobju pandemije. S pomočjo te in podobnih naložb želimo zagotoviti njihovo in posledično tudi našo uspešnost. Zato so programi, kot je Strive, trenutno bistvenega pomena.«
»Program Strive temelji na pridobljenih izkušnjah in dejavnostih, ki so izvedene v okviru dolgoročnega osredotočenja podjetja Mastercard na finančno vključenost,« je dejala Shamina Singh, predsednica in ustanoviteljica Centra za vključujočo rast Mastercard. »Osredotočanje na enakopravnost in pristop, ki temelji na partnerstvu, bosta pobudi Strive omogočila stik z lastniki malih podjetij po vsem svetu in jih povezala z viri, za katere ti lastniki menijo, da jih potrebujejo za dolgoročni uspeh in rast.«
Na podatkih temelječa pobuda
Pobuda Strive želi združiti globalne platforme in lokalizirane programe in tako nasloviti ter se odzvati na edinstvene izzive in priložnosti za najbolj ranljiva mala podjetja po vsem svetu.
Strive Community je prvi tak program, ki želi na tak način doseči več kot pet milijonov malih podjetij po Evropi, Latinski Ameriki, Afriki, na Bližnjem vzhodu in v Aziji. Ta program, razvit ob podpori Caribou Digital, raziskovalnega in svetovalnega podjetja, ki se osredotoča na razvoj vključujočega in etičnega digitalnega gospodarstva, bo malim podjetjem pomagal pri uporabi tehnoloških virov, ki bodo digitalizirali njihovo poslovanje, racionalizirali finančne in zaledne storitve ter izboljšali dostop do trga z namenom zagotoviti njihovo uspešnost v današnjem gospodarstvu. Nepovratna sredstva bodo dodeljena organizacijam, ki imajo izkušnje pri delu z lastniki mikro in malih podjetij.
»Z veseljem sodelujemo s podjetjem Mastercard pri zagotavljanju tistih orodij, ki jih mala podjetja potrebujejo pri izkoriščanju svojega potenciala v digitalnem svetu,« je dejal Chris Locke, ustanovitelj podjetja Caribou Digital. »Vzpostavitev partnerstva s široko paleto medsebojno povezanih organizacij bo programu omogočila, da bo lahko ponudil dragocene vire za digitalizacijo, spodbujala bo nadaljnje inovacije in nam obenem pomagala doseči vpliv na širši ravni.«
Pristop na podlagi analize podatkov podjetju Mastercard omogoča odgovorno sodelovanje z regionalnimi finančno-tehnološkimi podjetji, podjetji za družbeni vpliv in neprofitnimi organizacijami z namenom zagotoviti najbolj ranljivim malim podjetjem dostop do varnih orodij in virov. Ti bodo izboljšali njihovo sposobnost upravljanja z denarnim tokom, pridobivanja in ohranjanja strank ter omogočili njihov digitalni napredek. V Evropi se bo skupnost Strive partnerstva s finančno-tehnološkimi podjetji s ciljem podpore malim podjetjem najprej vzpostavila v Španiji in Franciji.
Podpora najbolj ranljivim podjetjem s poudarkom na lokalnem trgu
Strive UK je drugi program, zagnan v okviru pobude Strive, katerega namen je okrepiti finančno odpornost in sprostiti potencial rasti 650.000 britanskih mikro in malih podjetij z uporabo prilagojenih svetovalnih storitev in orodij, ki temeljijo na znanstvenih dognanjih, in z vpogledi ter podporo pri digitalizaciji. V sodelovanju z lokalnimi nevladnimi organizacijami, osredotočenimi na mala podjetja, kot so Enterprise Nation, Digital Boost in Be the Business, se bo Strive UK skupaj s prizadevanji vlade Združenega kraljestva, kot je Help to Grow, osredotočil na zagotavljanje namenskih sredstev za najbolj ranljiva mala podjetja, vključno s tistimi, ki so v lasti žensk ali pripadnikov manjšin.
Nujnost pospeševanja rasti malih podjetij
Mala podjetja so že pred pandemijo zaostajala za večjimi konkurenti na področju vključevanja digitalnih tehnologij v poslovanje. Leta 2019 izvedena raziskava v Evropski Skupnosti je razkrila, da je vsaj eno digitalno tehnologijo uvedlo okoli 80 odstotkov velikih podjetij in le 30 odstotkov mikro podjetij.
Sporočilo sledi lanskoletni zavezi podjetja Mastercard v višini 250 milijonov dolarjev za zagotavljanje finančne varnosti za mala podjetja. Strive tako nadgrajuje dolgoletne zaveze podjetja Mastercard k doseganju finančne vključenosti, s pomočjo katerih želi podjetje v digitalno ekonomijo do leta 2025 vključiti milijardo ljudi ter 50 milijonov mikro in malih podjetij s poudarkom na 25 milijonov podjetnicah.
Več iz rubrike
Storitve so se v zadnjih dvanajstih mesecih podražile za 3,2 odstotka
Slovenija oktobra z ničelno medletno inflacijo. Cene blaga so se znižale za 1,6 odstotka, ugotavlja Surs.