Mastercard nad večjo jasnost in preglednost transakcij

Potrošniki v EU poročajo o težavah s prepoznavanjem svojih transakcij. Mastercard in Ethoca zdaj dodajata dodatne podrobnosti o transakcijah.
Fotografija: V izogib nepotrebnih skrbi in pritožb, Mastercard in Ethoca dodajata dodatne podrobnosti o transakciji, kot so ime trgovca, logotip in lokacija nakupa. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
V izogib nepotrebnih skrbi in pritožb, Mastercard in Ethoca dodajata dodatne podrobnosti o transakciji, kot so ime trgovca, logotip in lokacija nakupa. FOTO: Shutterstock

Ker potrošniki v EU poročajo, da se pogosto srečujejo s težavami pri prepoznavanju transakcij, Mastercard in Ethoca zaganjata rešitev za večjo jasnost in preglednost transakcij v digitalnih bančnih kanalih. V izogib nepotrebnih skrbi in pritožb zdaj dodajata podrobnosti o transakciji, kot so ime trgovca, logotip in lokacija nakupa.
 

Nov standard za izpiske računov


Nova rešitev potrošnike pomirja, saj imajo občutek nadzora svoje porabe. Obenem pa izdajatelji in trgovci ne izboljšujejo samo zadovoljstva in zvestobo strank, temveč tudi preprečujejo finančne izgube in zmanjšujejo čas, ki izhaja iz povračil stroškov, razlagajo pri Mastercardu.


Mastercard tako v sodelovanju z bankami uvaja nov standard za izpiske računov v digitalnem bančništvu. Posledično bi morali vsi imetniki Mastercarda v Srednji in Vzhodni Evropi do oktobra 2022 vpeljano bolj informativno in transparentno zgodovino transakcij.
 

Večina ne prepozna vseh transakcij


 FOTO: Lili Topa/Shutterstock
 FOTO: Lili Topa/Shutterstock
»Vsi smo že bili neprijetno presenečeni, ko na bančnem izpisku nismo takoj prepoznali nekaterih bremenitev kartice. Tako morebiti nismo prepoznali imena trgovca ali pa je bilo namesto njega prikazan naziv obdelovalca,« razlagajo pri Mastercardu, kjer izpostavljajo negativne reakcije pri uporabnikih digitalnih bank. Po njihovih podatkih kar 77 odstotkov uporabnikov nekaterih nakupov v zgodovini transakcij ne prepoznajo vedno, skoraj petina je takih, ki se jim to dogaja pogosto in so zato zaskrbljeni. 42 odstotkov uporabnikov pri tem izraža razdraženost, 30 odstotkov občutek izgubljenosti, 12 odstotkov pa se jih počuti nemočnih.

Zaradi neprepoznavnosti transakcij potrošniki v tretjini primerov pokličejo svojo banko, nekateri pa tudi neposredno trgovca. Pri Mastercardu pravijo, da gre za pritožbe in skrbi, ki se jim lahko izognemo.
 

Naveden naziv trgovca


Tovrstni občutki zaskrbljenosti pri potrošnikih pogosto vodijo v pritožbe. Uporabniki zato izražajo željo po dodatnih podrobnostih o transakcijah, opravljenih s kartico, s čimer bi lažje prepoznali svoje nakupe. Pri tem izstopa želja po navedenem imenu trgovca (to si želi 67 odstotkov potrošnikov), logotip trgovca (31 odstotkov potrošnikov) in pa lokacijo nakupa (44 odstotkov potrošnikov).

 FOTO: Mastercard
 FOTO: Mastercard

Podatki o zgodovini transakcij naj bi pripomogli k hitrejši identifikaciji prodajalca, nakupa, hkrati pa naj bi imetniki kartic imeli občutek zaupanja in nadzora nad svojimi plačilnimi transakcijami.

»Zavezani smo k sodelovanju z izdajatelji in trgovci, da bi ta funkcionalnost do leta 2022 postala standard za uporabnike storitev digitalnega bančništva. Boljša preglednost transakcij bistveno izboljša uporabniško izkušnjo pri uporabi digitalnega bančništva, pomirja potrošnike in jim daje občutek nadzora nad njihovo porabo. Korist za izdajatelje je povečana interakcija imetnikov kartic z digitalnimi kanali banke, za trgovce pa povečana prepoznavnost njihove blagovne znamke. Dodatna korist tako za banke kot trgovce pa je manjše število klicev in pritožb potrošnikov,« novo rešitev povzame Brian Morris, podpredsednik oddelka za razvoj izdelkov za srednjo in vzhodno Evropo pri Mastercard Europe.

Več iz rubrike