LVMH beleži močno rast kljub novim covidnim ukrepom na Kitajskem
Največji konglomerat luksuznih izdelkov na svetu LVMH v prvem četrtletju beleži nepričakovano močno rast prodaje kljub novim covidnim ukrepom na kitajskem trgu in gospodarski nestanovitnosti, ki jo je povzročila vojna v Ukrajini.
Lani dosegli skoraj 17 milijard dolarjev dobička
Multinacionalna korporacija, specializirana za luksuzno blago, je leta 2021 postala najdragocenejše podjetje v Evropi, vredno 329 milijard dolarjev. LVMH ima v lasti več kot 70 prestižnih modnih blagovnih znamk, med drugim Christian Dior, Fendi, Kenzo, Bulgari, Louis Vuitton, Stella McCartney, Sephora in številne druge. Financial Times navaja, da sta največji blagovni znamki Louis Vuitton in Dior, zaslužni, da se je organska rast v prvem četrtletju povečala za 23 odstotkov, medtem ko so analitiki pričakovali le 17 odstotno rast.
LVMH je v lasti francoskega investitorja, podjetnika in tajkuna Bernarda Arnaulta, ki že od osemdesetih let prejšnjega stoletja uspešno prevzema luksuzne blagovne znamke. Družba je lani doživela razcvet na ameriškem in kitajskem trgu, posledično so se delnice zvišale za 21 odstotkov, LVMH pa je objavil rekordnih 16,7 milijarde dolarjev dobička.
Arnaultevo premoženje se je takrat povečalo za 100 milijard dolarjev, kar ga je povzdignilo na vrh lestvice najbogatejših Zemljanov. Leta 2020 je bil francoski modni mogotec namreč vreden »samo« 76 milijard dolarjev.
Visoka rast na račun blagovne znamke Louis Vuitton
Po poročanju Financial Timesa so leta 2022 delnice družbe LVMH padle za 14 odstotkov, čemur je botrovala predvsem zaskrbljenost vlagateljev zaradi upočasnjenega okrevanja globalnega gospodarstva in dolgotrajnejših učinkov pandemije na kitajski trg.
Kljub temu je družba sporočila, da je največji oddelek za modne in usnjene izdelke v prvem četrtletju dosegel rekordno 30-odstotno organsko rast. Louis Vuitton je namreč tako kot druge luksuzne blagovne znamke, zaradi neizogibne inflacije zvišal cene.
Najslabša prodaja pa je bila zabeležena v segmentu alkoholnih pijač, saj se je prodaja šampanjca Moet in konjaka Hennessy povečala le za dva odstotka.
Vojna v Ukrajini nima vpliva
Na vprašanje, kako dodatni covidni ukrepi na Kitajskem vplivajo na poslovanje družbe, je glavni finančni direktor Jean-Jacques Guiony dejal, da se razmere hitro spreminjajo. »To ima precej vpliva na poslovanje v zadnjem času. Tudi mesta, ki niso bila prizadeta zaradi ukrepov, so zabeležila nižji promet, ljudje pa manj potujejo. To bo vplivalo na nas.«
Analitik Luca Solca meni, da trenutni dobri poslovni rezultati pomenijo, da je LVMH začel leto »na visoko noto«, vseeno pa je treba počakati, kakšne bodo posledice pandemije na Kitajskem.
LVMH je v okviru sankcij zahodnih držav proti Rusiji, tako kot številne druge blagovne znamke, kmalu po začetku vojne zaprl svoje trgovine v Rusiji. Analitiki predvidevajo, da ta korak ne bo vplival na prodajo, saj je ruski trg predstavljal samo 1,5 odstotka skupne prodaje, še navaja Financial Times.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese