Lego se širi na pogorišča prodajnih verig igrač
Medtem ko prodajalne igrač nizajo slabe rezultate prodaje, Lego napoveduje odprtje novih trgovin.
Odpri galerijo
Med bolj prepoznavnimi obrazi Danske je proizvajalec plastičnih igralnih lego kock. Njihov začetek sega v dvajseta leta prejšnjega stoletja, celo pred čas, ko je bila elektrika samoumevna. Lesar Ole Kirk Kristiansen je po seriji neuspehov in tragičnih dogodkov v zasebnem življenju opustil proizvodnjo miz, stolov, pohištva in preusmeril svojo dejavnost v proizvodnjo cenovno dostopnih igrač. Svetovno gospodarstvo je bilo ravno v primežu velike depresije in ljudje tisti čas niso bili naklonjeni večji potrošnji. Prve ikonične igralne »opeke« so tako bile lesene, v letu 1947 pa so jih začeli izdelovati iz plastike.
Takrat je Danec podjetje preimenoval v Lego, ki je izpeljanka danske besedne zveze »leg godt« oziroma igraj se dobro. Podjetje je do danes proizvedlo več kot 560 milijard kosov takšnih in drugačnih Lego izdelkov. Med pregledom ponudbe ni moč zaznati vojaških igralnih setov, saj Christiansen vojne ni želel prikazati v luči otroške igre. Pri podjetju pravijo, da je proizvodnja osnovnih legic tako natančna, da jih je v seriji milijonske naklade pomanjkljivih samo 18 in še te se ponovno uporabi. Impresivna je tudi vzdržljivost posameznih kosov. En kos se namreč lahko pripne na drugega približno 10 tisoč krat, preden postane nekoristen. Za primerjavo, večina USB priključkov vzdrži 500 do 1500 ciklov priključitev; trenutno aktualen USB-C je zdaj zmožen 10 tisoč priključitev.
Lego je trenutno svetovno največji proizvajalec igrač in se tako kot drugi proizvajalci fizičnih igrač sooča z izzivom porasta digitalnih iger. V preteklosti je bil prav Lego šolski primer, kako se povezati s kupci in se prilagoditi povpraševanju. Že pred novim milenijem je izdal serijo »Mindstorms«, ki so omogočale uporabniku kombiniranje igralnih robotov z kockami Lego.
Takrat je Danec podjetje preimenoval v Lego, ki je izpeljanka danske besedne zveze »leg godt« oziroma igraj se dobro. Podjetje je do danes proizvedlo več kot 560 milijard kosov takšnih in drugačnih Lego izdelkov. Med pregledom ponudbe ni moč zaznati vojaških igralnih setov, saj Christiansen vojne ni želel prikazati v luči otroške igre. Pri podjetju pravijo, da je proizvodnja osnovnih legic tako natančna, da jih je v seriji milijonske naklade pomanjkljivih samo 18 in še te se ponovno uporabi. Impresivna je tudi vzdržljivost posameznih kosov. En kos se namreč lahko pripne na drugega približno 10 tisoč krat, preden postane nekoristen. Za primerjavo, večina USB priključkov vzdrži 500 do 1500 ciklov priključitev; trenutno aktualen USB-C je zdaj zmožen 10 tisoč priključitev.
Lego je v letu 2017 izkusil padec prodaje prvič po več kot desetletju, že v naslednjem pa sta se povečala svetovna prodaja in dobiček. Financial Times poroča o odprtju dodatnih Lego prodajaln in naložbah v spletno prodajo. Odprli naj bi dodatnih 160 prodajaln, kar je skoraj 40 odstotno povečanje. Direktor Lega, Niels Christiansen, pravi, da se učijo na napakah, ki so jih naredili ostali veliki prodajalci igrač, ki zdaj zapirajo svoja vrata. V prejšnjem letu je Lego priznal, da je njihova proizvodnja naredila več kot bi sploh lahko v podjetju prodali. Zaradi padca so bili celo primorani zmanjšati število zaposlenih.
Lego je trenutno svetovno največji proizvajalec igrač in se tako kot drugi proizvajalci fizičnih igrač sooča z izzivom porasta digitalnih iger. V preteklosti je bil prav Lego šolski primer, kako se povezati s kupci in se prilagoditi povpraševanju. Že pred novim milenijem je izdal serijo »Mindstorms«, ki so omogočale uporabniku kombiniranje igralnih robotov z kockami Lego.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese