Kriza z dobavo goriva kratkotrajna, vojska ostaja v pripravljenosti
Na Otoku po nekaterih podatkih primanjkuje 100.000 voznikov tovornjakov, toda Johnson pravi, da ni razlogov za paniko.

Odpri galerijo
Voznik cisterne z gorivom polni rezervoarje bencinskih črpalk, Velika Britanija, 25. september 2021. Foto: Lindsey Parnaby / AFP
Vlada Združenega kraljestva je v zadnjih dneh napovedala vrsto nujnih ukrepov, med drugim je izdala začasne delovne vizume za 5000 tujih voznikov tovornjakov. Poleg tega je začasno ukinila zakonodajo o konkurenci, da bi dobaviteljem omogočila dobavo goriva konkurenčnim prevoznikom. V visoki pripravljenosti je tudi 150 voznikov tovornjakov.
Na Otoku sicer že več let primanjkuje voznikov tovornjakov, ta problematika pa se je v zadnjem času še poglobila. Glavna razloga za to sta pandemija, zaradi katere se je zavleklo izdajanje novih licenc, in brexit, zaradi katerega je v Veliki Britaniji več deset tisoč državljanov EU zapustilo delovna mesta voznikov tovornjakov in druge poklice.
Britanski minister za podjetništvo in industrijo, Kwasi Kwarteng, je včeraj popoldne sporočil, da bo vojska v naslednjih dneh začela pomagati pri dostavi goriva. Pri tem je, kot poroča BBC, priznal, da je bilo zadnjih nekaj dni napornih. Slovenska tiskovna agencija (STA) navaja, da je Kwarteng zanikal obstoj krize glede dobave goriva v Veliki Britaniji in dejal, da se razmere umirjajo. Kot poroča BBC, je britansko ministrstvo za obrambo zagotovilo, da je 150 usposobljenih voznikov v visoki pripravljenosti, dodatnih 150 pa je pripravljenih, da jim pomagajo.
Zaradi brexita so morali številni tuji vozniki zapustiti Otok, kar je prizadelo različne sektorje; od prehranskega do gradbenega, poroča STA. Številni vozniki v Veliki Britaniji so namreč prihajali iz vzhodne Evrope, pri čemer jim nova migrantska politika ni šla na roko. Mnogi pa so se v domače države vrnili tudi zaradi zdravstvene krize, ki jo je povzročil covid-19.

Britanska vlada se sicer že loteva reševanja te problematike, vendar strokovnjaki menijo, da hitra rešitev z začasnimi vizumi ne bo dovolj. Čeprav za pomanjkanje voznikov mnogi krivijo izstop Združenega kraljestva iz EU, k temu prispevajo tudi številni drugi dejavniki; davčne obremenitve voznikov tovornjakov, vozniki, ki se bližajo upokojitvi, zamude pri usposabljanju zaradi covida-19 in večja konkurenca za voznike s strani prevoznih podjetij.
Iz tamkajšnjega združenja prodajalcev pogonskih goriv PRA so medtem sporočili, da je bilo v torek, 28. septembra, zgolj 37 odstotkov njihovih bencinskih črpalk brez goriva, poroča britanski BBC. Združenje PRA, ki zastopa 65 odstotkov od skupno 8380 bencinskih servisov v Združenem kraljestvu, pravi, da se kažejo znaki, da kriza pojenja.
Tudi britanski premier Boris Johnson pravi: »Zdaj lahko vidimo, da se razmere izboljšujejo, iz industrije pa je mogoče slišati, da se dobava na servise vrača na običajen način.« Britanski premier je ob tem pozval državljane, naj svoje dneve nadaljujejo kot običajno in tudi vozila polnijo kot po navadi, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Na Otoku sicer že več let primanjkuje voznikov tovornjakov, ta problematika pa se je v zadnjem času še poglobila. Glavna razloga za to sta pandemija, zaradi katere se je zavleklo izdajanje novih licenc, in brexit, zaradi katerega je v Veliki Britaniji več deset tisoč državljanov EU zapustilo delovna mesta voznikov tovornjakov in druge poklice.
Zadnjih nekaj dni je bilo napornih, toda zadeve se umirjajo
Britanski minister za podjetništvo in industrijo, Kwasi Kwarteng, je včeraj popoldne sporočil, da bo vojska v naslednjih dneh začela pomagati pri dostavi goriva. Pri tem je, kot poroča BBC, priznal, da je bilo zadnjih nekaj dni napornih. Slovenska tiskovna agencija (STA) navaja, da je Kwarteng zanikal obstoj krize glede dobave goriva v Veliki Britaniji in dejal, da se razmere umirjajo. Kot poroča BBC, je britansko ministrstvo za obrambo zagotovilo, da je 150 usposobljenih voznikov v visoki pripravljenosti, dodatnih 150 pa je pripravljenih, da jim pomagajo.
Zaradi brexita so morali številni tuji vozniki zapustiti Otok, kar je prizadelo različne sektorje; od prehranskega do gradbenega, poroča STA. Številni vozniki v Veliki Britaniji so namreč prihajali iz vzhodne Evrope, pri čemer jim nova migrantska politika ni šla na roko. Mnogi pa so se v domače države vrnili tudi zaradi zdravstvene krize, ki jo je povzročil covid-19.

Pogled iz zraka na dolge vrste, ki so se nedavno vile pred bencinskimi črpalkami, Velika Britanija, 25. september 2021. Foto: Leal Olivas / AFP
Britanska vlada se sicer že loteva reševanja te problematike, vendar strokovnjaki menijo, da hitra rešitev z začasnimi vizumi ne bo dovolj. Čeprav za pomanjkanje voznikov mnogi krivijo izstop Združenega kraljestva iz EU, k temu prispevajo tudi številni drugi dejavniki; davčne obremenitve voznikov tovornjakov, vozniki, ki se bližajo upokojitvi, zamude pri usposabljanju zaradi covida-19 in večja konkurenca za voznike s strani prevoznih podjetij.
Iz tamkajšnjega združenja prodajalcev pogonskih goriv PRA so medtem sporočili, da je bilo v torek, 28. septembra, zgolj 37 odstotkov njihovih bencinskih črpalk brez goriva, poroča britanski BBC. Združenje PRA, ki zastopa 65 odstotkov od skupno 8380 bencinskih servisov v Združenem kraljestvu, pravi, da se kažejo znaki, da kriza pojenja.
Tudi britanski premier Boris Johnson pravi: »Zdaj lahko vidimo, da se razmere izboljšujejo, iz industrije pa je mogoče slišati, da se dobava na servise vrača na običajen način.« Britanski premier je ob tem pozval državljane, naj svoje dneve nadaljujejo kot običajno in tudi vozila polnijo kot po navadi, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Več iz rubrike
Borzna rast proizvajalcev orožja
Evropa se bo ponovno oborožila in v obrambno industrijo se bo zlilo veliko denarja, investitorji so skočili in želijo biti del te rasti.
Avstrijski Steyr in hrvaški Đuro Đaković vodita evropske orožarje
Napovedani povečani izdatki za evropsko obrambo obnoreli vlagatelje.
Zadnje novice
Ne spreglejte
Vstopamo v novo dobo varčevanja? Ta banka ponuja depozit z obrestmi vnaprej
AKTUALNO
Moj spletni priročnik – nepogrešljiv vir informacij za podjetnike
AKTUALNO
»Če v tej panogi ne delate s srcem, potem raje ne začnite«
AKTUALNO
Indija postaja tretje gospodarstvo sveta. Kako se z njo primerja Slovenija?
AKTUALNO