Konec oglasov za prodajo mesnih izdelkov?

Mesna industrija je odgovorna za 14,5 odstotka vseh človeških emisij
Fotografija: GroenLinks meni, da je takšna prepoved povsem upravičena FOTO: Delo
Odpri galerijo
GroenLinks meni, da je takšna prepoved povsem upravičena FOTO: Delo

Nizozemsko mesto Haarlem je, kot odgovor na pomemben vpliv mesne industrije na podnebne spremembe, prvo prepovedalo oglaševanje mesa. Idejo je prvotno predlagala zelena stranka GroenLinks - po tem, ko je bilo meso uvrščeno na seznam izdelkov, ki prispevajo k podnebni krizi, pa bo prepoved začela veljati leta 2024. 

"Ne gre nam za to, kaj ljudje pečejo in pražijo v svoji kuhinji, če bi recimo želeli še naprej jesti meso, v redu. Ne moremo pa ljudem govoriti, da smo sredi podnebne kriza in jih obenem jih spodbujati k nakupu izdelkov, ki so del vzroka za to krizo," je v izjavi za radijsko postajo Haarlem105, dejal Ziggy Klazes, svetnik stranke GroenLinks.

Prepoved se ne bo ustavila le pri tem, ampak bo vključevala tudi fosilna goriva in vsa prevozna sredstva, ki so odvisna od njih, vključno s počitniškimi leti in avtomobili FOTO: Delo
Prepoved se ne bo ustavila le pri tem, ampak bo vključevala tudi fosilna goriva in vsa prevozna sredstva, ki so odvisna od njih, vključno s počitniškimi leti in avtomobili FOTO: Delo

Namen prepovedi ni ljudem povedati, kaj naj jedo in česa ne, temveč preprečiti splošno oglaševanje mesnih izdelkov na javnih mestih. Haarlem za zdaj še ni prepričan, ali bo v prepoved vključeno tudi meso iz trajnostnih virov.

Predvidljivo je ta poteza sprožila veliko kritik bolj konservativnih osebnosti, ki trdijo, da prepoved ovira svobodo govora, veliko mesno industrijo in na splošno zahteva preveč moči nad prebivalci.

image_alt
6 alternativ s katerimi boste prihranili denar pri hrani

GroenLinks meni, da je takšna prepoved povsem upravičena, saj naj bi po trenutnih ocenah približno 14,5 odstotka vseh emisij toplogrednih plinov, ki jih povzroči človek, izviralo iz mesne industrije. Prepoved se ne bo ustavila le pri tem, ampak bo vključevala tudi fosilna goriva in vsa prevozna sredstva, ki so odvisna od njih, vključno s počitniškimi leti in avtomobili.

FOTO: Delo
FOTO: Delo

Sander van den Raadt, vodja skupine Trots Haarlem je drugačnega mnenja in zdaj organizira lastno kampanjo z naslovom "Ponosni na meso". Raadt in opozicijska stranka bosta odločno nasprotovala prepovedi oglaševanja in obenem navajata, da je prepoved v nasprotju s trenutno "kampanjo, da si lahko v Haarlemu svoboden in ljubiš, kogarkoli želiš".

image_alt
Kupci zaradi inflacije prisiljeni spremeniti nakupovalne navade

Več iz rubrike