Bo Maroko prevzel Kitajske posle?
Maroko se spogleduje z evropskimi podjetji, ki si zaradi pandemije želijo skrajšati dobavne verige in zmanjšati odvisnost od Kitajske.
Odpri galerijo
Koronakriza je razkrila evropsko odvisnost od azijskih trgov, na praktično vseh področjih; od avtomobilskega sektorja, do sestavin za zdravila. V Evropi se zato slišijo pozivi po spremembah dobavnih verig.
Tudi Evropska komisija je ze nakazala na večjo strateško avtonomnost v ključnih sektorjih, kot je farmacija. Zanesljivost in večanje razpršenosti dobaviteljev je tako del 750 milijard evrov težkega paketa, ki ga je Evropska centralna banka namenila za pomoč državam članicam.
Nemčija je v 17 odstotkih svoje proizvodnje odvisna od svetovnih dobaviteljev, piše inštitut Ifo. Ravno zaradi tega v Nemčiji zdaj krepijo povezave z lokalnimi proizvajalci, kar bi zmanjšalo morebitne prekinitve dobav. Nova strategija bi obenem povečala tudi standarde človekovih pravic pri delu in pa upoštevala okoljevarstveno politiko.
Med državami, ki nudijo primerne razmere za zagon omenjene strategije je severovzhodna afriška država Maroko. Guillaume Van Der Loo iz bruseljskega Centra za evropske politične študije je za DW povedal: »Če podrobno pogledamo Maroko opazimo, da izstopa na področjih obnovljivih virov energije in drugih sorodnih sektorjih. Maroko je v tem pogledu med naprednejšimi afriškimi državami, to pa želi izkoristiti EU.«
Evropska unija je že izrazila, da bi večanje razpršenosti dobavne verige lahko koristilo prav Maroku. Tako udarno javno stališče bi lahko pospešilo pogajanja novih trgovskih sporazumov.
Maroški minister za gospodarstvo Moulay Hafid Elalamy je aprila v parlamentu dejal, da Maroko čakajo veliki izzivi in spremembe, vendar pa so na mizi tudi priložnosti, ki jih država mora izkoristiti. »Priložnosti, ki jih ima zdaj na voljo Maroko, ni bilo mogoče izpeljati pred petdesetimi leti,« poudarja Elalamy.
Maroko v tem trenutku močno zaznamuje stabilno politično okolje, ki je v severni Afriki trenutno redkost. Obenem ima Maroko izjemno dobro geografsko pozicijo, njihovi trgovinski sporazumi pa so zelo lahko vpeljani v evropske, poudarjajo poznavalci. Država pa je za EU zelo privlačna tudi zaradi dobro razvitega avtomobilskega sektorja, ki je pravzaprav paradni konj Evrope. V Maroku sta svoje podružnice v preteklosti že ustanovila Renault in Peugeot.
Zadnja izmed prednosti Maroka je nizka cena dela, ki sicer še vedno težko konkurira ceni dela na Kitajskem. Ekonomisti zaenkrat ne pričakujejo masovnih izhodov podjetij iz Kitajske, je pa pričakovati t.i. nearshoring. Ta dobavne veriga skrajša in proizvodnje približa v države blizu EU, pri tem pa še vedno išče trge, ki nudijo čim manjšo ceno dela.
EU za večjo avtonomijo
Tudi Evropska komisija je ze nakazala na večjo strateško avtonomnost v ključnih sektorjih, kot je farmacija. Zanesljivost in večanje razpršenosti dobaviteljev je tako del 750 milijard evrov težkega paketa, ki ga je Evropska centralna banka namenila za pomoč državam članicam.
Nemčija je v 17 odstotkih svoje proizvodnje odvisna od svetovnih dobaviteljev, piše inštitut Ifo. Ravno zaradi tega v Nemčiji zdaj krepijo povezave z lokalnimi proizvajalci, kar bi zmanjšalo morebitne prekinitve dobav. Nova strategija bi obenem povečala tudi standarde človekovih pravic pri delu in pa upoštevala okoljevarstveno politiko.
EU in Maroko
Med državami, ki nudijo primerne razmere za zagon omenjene strategije je severovzhodna afriška država Maroko. Guillaume Van Der Loo iz bruseljskega Centra za evropske politične študije je za DW povedal: »Če podrobno pogledamo Maroko opazimo, da izstopa na področjih obnovljivih virov energije in drugih sorodnih sektorjih. Maroko je v tem pogledu med naprednejšimi afriškimi državami, to pa želi izkoristiti EU.«
PREBERITE TUDI:
Evropska unija je že izrazila, da bi večanje razpršenosti dobavne verige lahko koristilo prav Maroku. Tako udarno javno stališče bi lahko pospešilo pogajanja novih trgovskih sporazumov.
Maroko je zainteresiran
Maroški minister za gospodarstvo Moulay Hafid Elalamy je aprila v parlamentu dejal, da Maroko čakajo veliki izzivi in spremembe, vendar pa so na mizi tudi priložnosti, ki jih država mora izkoristiti. »Priložnosti, ki jih ima zdaj na voljo Maroko, ni bilo mogoče izpeljati pred petdesetimi leti,« poudarja Elalamy.
Ministra sicer podpira tudi maroška stroka in gospodarstveniki, ki pravijo, da se že zaznavajo želje evropskih podjetij po večjem sodelovanju z Marokom.
Prednosti
Maroko v tem trenutku močno zaznamuje stabilno politično okolje, ki je v severni Afriki trenutno redkost. Obenem ima Maroko izjemno dobro geografsko pozicijo, njihovi trgovinski sporazumi pa so zelo lahko vpeljani v evropske, poudarjajo poznavalci. Država pa je za EU zelo privlačna tudi zaradi dobro razvitega avtomobilskega sektorja, ki je pravzaprav paradni konj Evrope. V Maroku sta svoje podružnice v preteklosti že ustanovila Renault in Peugeot.
Zadnja izmed prednosti Maroka je nizka cena dela, ki sicer še vedno težko konkurira ceni dela na Kitajskem. Ekonomisti zaenkrat ne pričakujejo masovnih izhodov podjetij iz Kitajske, je pa pričakovati t.i. nearshoring. Ta dobavne veriga skrajša in proizvodnje približa v države blizu EU, pri tem pa še vedno išče trge, ki nudijo čim manjšo ceno dela.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.