Kitajski avtomobili bodo zavzeli svetovne ceste
Kitajska izpolnjuje vse pogoje za vodenje naslednje avtomobilske revolucije.
Odpri galerijo
Evropske in druge zahodne države že več kot stoletje vodijo na področju avtomobilske odličnosti. Mnoge kultne znamke so svetovno znane in za proizvajalce zelo donosne. Vsaka celina je prispevala nekaj k razvoju avtomobilske industrije; od inovacij na področju varnosti v Evropi do serijske proizvodnje v ZDA in vitke proizvodnje na Japonskem. Sedaj je na vrsti Kitajska, da prevzame vodenje svetovne revolucije električnih avtomobilov.
Kitajci v tradicionalnem smislu niso novinci. Minilo je že več kot desetletje, odkar so prehiteli Ameriko in postali najuspešnejši proizvajalci avtomobilov na svetu. A kljub temu, da so leta 2008 dosegli ta mejnik, so bili kitajski avtomobili še vedno večinoma poceni kloni zahodnih vozil. Zdaj pa Kitajska proizvaja verjetno najboljše avtomobile na svetu in je na dobri poti, da zavlada avtomobilski industriji, navaja The Conversation.
Središče odličnosti v proizvodnji avtomobilov se je na prelomu 19. in 20. stoletja preselilo iz Evrope v ZDA, ko je Detroit postal svetovna avtomobilska velesila. V osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja sta Japonska in Južna Koreja močno napredovali, Evropa pa se je ponovno povzpela v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Kitajska je na področju kakovosti, zanesljivosti in inovacij zacvetela šele pred kratkim, vendar ima prednost vsega tehničnega znanja, ki so ga razvile druge države.
Poleg tega je Kitajska v dobrem položaju, da proizvaja cenovno ugodne avtomobile. Še vedno izplačuje razmeroma nizke plače in ima na milijone kvalificiranih delavcev, ki so se uveljavili v močni proizvodni kulturi te države. Usposobljeni delavci so ključnega pomena za zmanjšanje stroškov v avtomobilski industriji, saj izdelujejo vozila, ki potrebujejo manj popravkov in predelav.
Kitajska ima tudi odlične ladijske povezave, saj se veliko avtomobilskih tovarn nahaja blizu Šanghaja, največjega ladijskega pristanišča na svetu. Med njimi je tudi Teslina tovarna gigafactory, eden največjih obratov na svetu, ki lahko dnevno proizvede približno 2000 avtomobilov.
Hitra odprema in dostava izdelkov pomenita nižje stroške za kupce, saj dobijo proizvajalci prej plačilo. Ključnega pomena je tudi velikost dobavne verige sestavnih delov na Kitajskem, ki je že zdaj velika izvoznica avtomobilskih delov v druge države. Vse to prispeva k veliki ekonomiji obsega, ki je ni nikjer drugje in jo je težko ustvariti.
Res je, da nekatera kitajska vozila v zadnjem desetletju niso imela takšnega dizajna ali zmogljivosti, kot jih pričakujejo evropski kupci, zato se v Evropi niso prodajala v velikih količinah. Vendar se to hitro spreminja, navaja The Conversation. Zagonska podjetja, kot je Polestar, ki je v lasti Volva, izdelujejo vozila, ki združujejo odlično kakovost izdelave, dizajn in varnostne funkcije, ki jih zahtevajo zahodni kupci.
Prodaja električnega športnega terenskega vozila (e-SUV) Polestar 2 je na Švedskem in Norveškem v določenih obdobjih celo prehitela prodajo Teslinega modela Model 3, čeprav je Model 3 na splošno še vedno bolj prodajan. Teslina modela Model 3 in Model Y se sicer izdelujeta v ZDA in na Kitajskem, so pa evropski kupci poročali, da so kitajske različice boljše, pišejo na spletni strani Tesla Oracle.
Kljub temu na Kitajskem zasnovana in izdelana vozila ne zaostajajo veliko in že prodirajo na evropski trg. Xpeng je denimo eno izmed kitajskih zagonskih podjetij, ki proizvaja zgolj električna vozila. Po uspehu na Kitajskem trgu se s svojim modelom G3 prvič podaja v Evropo prek Norveške. Britanska avtomobilistična revija Autocar je pozitivno ocenila Xpengov model G3. Medtem je Nio še en kitajski proizvajalec, ki si močno prizadeva postati svetovno uveljavljen proizvajalec izključno električnih vozil.
The Conversation pojasnjuje, da so v celoti zasnovani kitajski avtomobili sicer še v zgodnji fazi in da lahko razni geopolitični vplivi kadarkoli preusmerijo tok napredka. Vendar se zdi, da ima Kitajska na voljo vse, kar je potrebno, da vodi naslednjo revolucijo v avtomobilski industriji. Zaradi vseh prednosti bi lahko postala ključni igralec pri prehodu na električna vozila in dom najboljših avtomobilov na svetu.
Počasi se daleč pride
Kitajci v tradicionalnem smislu niso novinci. Minilo je že več kot desetletje, odkar so prehiteli Ameriko in postali najuspešnejši proizvajalci avtomobilov na svetu. A kljub temu, da so leta 2008 dosegli ta mejnik, so bili kitajski avtomobili še vedno večinoma poceni kloni zahodnih vozil. Zdaj pa Kitajska proizvaja verjetno najboljše avtomobile na svetu in je na dobri poti, da zavlada avtomobilski industriji, navaja The Conversation.
Središče odličnosti v proizvodnji avtomobilov se je na prelomu 19. in 20. stoletja preselilo iz Evrope v ZDA, ko je Detroit postal svetovna avtomobilska velesila. V osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja sta Japonska in Južna Koreja močno napredovali, Evropa pa se je ponovno povzpela v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Kitajska je na področju kakovosti, zanesljivosti in inovacij zacvetela šele pred kratkim, vendar ima prednost vsega tehničnega znanja, ki so ga razvile druge države.
Poleg tega je Kitajska v dobrem položaju, da proizvaja cenovno ugodne avtomobile. Še vedno izplačuje razmeroma nizke plače in ima na milijone kvalificiranih delavcev, ki so se uveljavili v močni proizvodni kulturi te države. Usposobljeni delavci so ključnega pomena za zmanjšanje stroškov v avtomobilski industriji, saj izdelujejo vozila, ki potrebujejo manj popravkov in predelav.
Logistika govori kitajski jezik
Kitajska ima tudi odlične ladijske povezave, saj se veliko avtomobilskih tovarn nahaja blizu Šanghaja, največjega ladijskega pristanišča na svetu. Med njimi je tudi Teslina tovarna gigafactory, eden največjih obratov na svetu, ki lahko dnevno proizvede približno 2000 avtomobilov.
Hitra odprema in dostava izdelkov pomenita nižje stroške za kupce, saj dobijo proizvajalci prej plačilo. Ključnega pomena je tudi velikost dobavne verige sestavnih delov na Kitajskem, ki je že zdaj velika izvoznica avtomobilskih delov v druge države. Vse to prispeva k veliki ekonomiji obsega, ki je ni nikjer drugje in jo je težko ustvariti.
Kitajska vozila že prodirajo na evropski trg
Res je, da nekatera kitajska vozila v zadnjem desetletju niso imela takšnega dizajna ali zmogljivosti, kot jih pričakujejo evropski kupci, zato se v Evropi niso prodajala v velikih količinah. Vendar se to hitro spreminja, navaja The Conversation. Zagonska podjetja, kot je Polestar, ki je v lasti Volva, izdelujejo vozila, ki združujejo odlično kakovost izdelave, dizajn in varnostne funkcije, ki jih zahtevajo zahodni kupci.
Prodaja električnega športnega terenskega vozila (e-SUV) Polestar 2 je na Švedskem in Norveškem v določenih obdobjih celo prehitela prodajo Teslinega modela Model 3, čeprav je Model 3 na splošno še vedno bolj prodajan. Teslina modela Model 3 in Model Y se sicer izdelujeta v ZDA in na Kitajskem, so pa evropski kupci poročali, da so kitajske različice boljše, pišejo na spletni strani Tesla Oracle.
Polestar in Tesla imata sodobne tovarne in sta v celoti električna. Oba sta zasnovana na zahodu, tako kot BMW-jev iX3, še en popolnoma električni SUV, ki ga izdelujejo na Kitajskem in izvažajo v Evropo. Vsa tri podjetja s pridom izkoriščajo kitajsko dobavno verigo na področju baterij za električna vozila.
Kljub temu na Kitajskem zasnovana in izdelana vozila ne zaostajajo veliko in že prodirajo na evropski trg. Xpeng je denimo eno izmed kitajskih zagonskih podjetij, ki proizvaja zgolj električna vozila. Po uspehu na Kitajskem trgu se s svojim modelom G3 prvič podaja v Evropo prek Norveške. Britanska avtomobilistična revija Autocar je pozitivno ocenila Xpengov model G3. Medtem je Nio še en kitajski proizvajalec, ki si močno prizadeva postati svetovno uveljavljen proizvajalec izključno električnih vozil.
The Conversation pojasnjuje, da so v celoti zasnovani kitajski avtomobili sicer še v zgodnji fazi in da lahko razni geopolitični vplivi kadarkoli preusmerijo tok napredka. Vendar se zdi, da ima Kitajska na voljo vse, kar je potrebno, da vodi naslednjo revolucijo v avtomobilski industriji. Zaradi vseh prednosti bi lahko postala ključni igralec pri prehodu na električna vozila in dom najboljših avtomobilov na svetu.
Več iz rubrike
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.