Kdo bo »osvojil« rožnato jezero Retba nedaleč od Dakarja?
Prvenstvo Extreme E je že po prvi dirki upravičilo svoje ime, toda čas je za nove izzive.
Odpri galerijo
Kdor je imel priložnost spremljati prvo dirko prvenstva Extreme E, že nestrpno pričakuje konec tedna, ki je pred nami, ko bo na sporedu druga dirka X Prix prvenstva. Vozniki bodo na novi lokaciji in v povsem drugačnih podnebnih razmerah morali pokazati svoje spretnosti, pri tem pa se bodo zanašali na najsodobnejšo opremo, s katero delajo.
St. Helena, nekdaj poštna ladja Združenega kraljestva in danes glavno prevozno sredstvo prvenstva Extreme E, se je uspešno zasidrala v Senegalu. Na krovu prevaža več sto milijonov evrov vreden tovor: poleg 200 članov posadke je na njej natovorjenih 90 ogromnih zabojnikov, ki vsebujejo najsodobnejša dirkalna vozila Extreme E in na tone različne opreme, med drugim tehnološko najnaprednejše pnevmatike Continental. Vse je nared za dirko Ocean X Prix.
Relief tega območja tvorijo peščene plošče, izsušena slana jezera, grušč, skalovje in valovite sipine in dirkači se bodo tu med vožnjo po ozkem terenu in peščenih poteh, speljanih okrog jezera in le streljaj od Atlantskega oceana, soočali z resničnimi izzivi. Med dvodnevnimi dejavnostmi bodo najhitrejši in najbolj iznajdljivi vozniki osvojili dodatne točke in se bodo še za korak približali velikemu finalu.
S tekmovanjem so povezana številna slavna imena iz dirkaškega sveta. Eden od njih, nekdanji prvak v Formuli 1, lastnik ekipe Rosberg X Racing in trajnostni podjetnik Nico Rosberg, je postal novi ambasador znamke ustanovitvenega partnerja prvenstva Extreme E ter vodilnega proizvajalca vrhunskih pnevmatik in globalnega tehnološkega podjetja – Continental.
Lahko bi rekli, da se je to sodelovanje porodilo povsem spontano, saj sta tako legendarni voznik kot nemška znamka ne le nadpovprečno dobra pri svojem delu, temveč sta oba tudi zelo dejavna zagovornika okolja, kar kažeta tudi skozi svojo vpletenost v prvenstvo Extreme E.
To novo sodelovanje je le eden v nizu razlogov za veselje, saj je Rosbergova ekipa v prvi dirki prvenstva že pokazala prevlado in zasedla prvo mesto na lestvici.
Pričakovano sta večna tekmeca Rosberg in Lewis Hamilton, lastnik ekipe X44, svoje epsko rivalstvo vnesla tudi v to prvenstvo, čeprav sama ne sedita za volanom. Čeprav je imela ekipa X44 na prvi dirki v Arabiji odlično izhodišče, je po finalnih vožnjah in tako imenovani dirki 'Crazy race' ekipa Rosberg X Racing povedla in osvojila zmago. Tretje mesto je z le dvema točkama zaostanka za drugouvrščeno ekipo X44 osvojila ekipa Andretti United. Zaradi majhne razlike v točkah je tekmovanje še toliko bolj zanimivo, zato vozniki in ekipe skupaj z milijoni gledalcev za malimi zasloni že težko pričakujejo naslednjo dirko, ki bo potekala v Senegalu.
Po prvi vožnji v neizprosnih pogojih, kot smo jim bili priča v Savdski Arabiji, so našteli le eno predrto pnevmatiko, kar je uspeh, ki se ga je nadejal le malokdo. Izjemen rezultat so omogočile Continentalove edinstvene pnevmatike, ki so bile izdelane posebej za tovrstna tekmovanja.
Dirkalnik ODYSSEY 21 je električno gnan dirkalni športni terenec s 550 KM in maso 1,78 tone, ki ga profesionalni dirkači stalno ženejo do meja njegovih zmogljivosti. Tudi za pnevmatike to pomeni obremenitve, ki jim v avtomobilskem dirkalnem športu doslej še nismo bili priča.
»V osnovi smo se poleg kratkega časovnega okvira v razvoju srečevali s tremi osnovnimi izzivi. Masa je v primerjavi z ostalimi dirkalniki zelo velika. Vozilo Formule E na primer tehta pol manj kot ta dirkalnik. Hkrati ima izjemno velik navor, kar je tudi sicer značilno za električni pogon. Kombinacija teh dveh dejavnikov pomeni, da so pnevmatike izredno obremenjene. Poleg tega smo v razvoju morali upoštevati, da bodo pnevmatike CrossContact Extreme E na lokacijah posameznih dirk vozile po različnih podlagah – od posebnih zahtev puščavskega okolja do amazonskega deževnega gozda –, in uspelo nam je,« je povedala Catarina Silva, vodja ekipe produktnih vodij za letne pnevmatike, pnevmatike za vozila s štirikolesnim pogonom in kombije pri Continentalu.
Nekateri od poglavitnih razlogov, da je bil za lokacijo druge dirke Extreme E izbran Senegal, so poleg njegove prečudovite narave še socialni in okoljski problemi, dviganje morske gladine, propadanje morskega ekosistema, ki ga še dodatno pospešuje čezmeren ribolov, neustrezno ravnanje z odpadki ter podnebne spremembe.
Da bi rešili vsaj delček teh problemov, bo ta dirka v sodelovanju z lokalno nevladno organizacijo Oceanium v Senegalu zapustila milijon novih mangrov. Projekt se osredotoča na pet območij s skupno površino 60 hektarov, kar predstavlja približno 112 nogometnih igrišč, cilj projekta pa je pogozditi te predele in lokalnemu prebivalstvu zagotoviti izobraževanje.
Mangrove so eden od najbogatejših ekosistemov na svetu in imajo pomembno vlogo v življenju obalnih skupnosti. Poleg tega, da zelo učinkovito srkajo ogljik, med nevihtami blažijo poplave in zmanjšujejo erozijo, služijo kot območja odraščanja rib ter iz vode prečiščujejo sol in onesnaževala.
St. Helena, nekdaj poštna ladja Združenega kraljestva in danes glavno prevozno sredstvo prvenstva Extreme E, se je uspešno zasidrala v Senegalu. Na krovu prevaža več sto milijonov evrov vreden tovor: poleg 200 članov posadke je na njej natovorjenih 90 ogromnih zabojnikov, ki vsebujejo najsodobnejša dirkalna vozila Extreme E in na tone različne opreme, med drugim tehnološko najnaprednejše pnevmatike Continental. Vse je nared za dirko Ocean X Prix.
Druga dirka enega od najbolj atraktivnih športnih tekmovanj na svetu, ki je v zelo kratkem času poželo številne pohvale privržencev ekstremnih športov (prvo dirko je spremljalo približno 20 milijonov gledalcev po vsem svetu), bo potekala nedaleč od znanega rožnatega jezera Retba, ki leži približno 30 kilometrov od Dakarja, prestolnice Senegala.
Relief tega območja tvorijo peščene plošče, izsušena slana jezera, grušč, skalovje in valovite sipine in dirkači se bodo tu med vožnjo po ozkem terenu in peščenih poteh, speljanih okrog jezera in le streljaj od Atlantskega oceana, soočali z resničnimi izzivi. Med dvodnevnimi dejavnostmi bodo najhitrejši in najbolj iznajdljivi vozniki osvojili dodatne točke in se bodo še za korak približali velikemu finalu.
Nico Rosberg in novi razlogi za veselje
S tekmovanjem so povezana številna slavna imena iz dirkaškega sveta. Eden od njih, nekdanji prvak v Formuli 1, lastnik ekipe Rosberg X Racing in trajnostni podjetnik Nico Rosberg, je postal novi ambasador znamke ustanovitvenega partnerja prvenstva Extreme E ter vodilnega proizvajalca vrhunskih pnevmatik in globalnega tehnološkega podjetja – Continental.
Lahko bi rekli, da se je to sodelovanje porodilo povsem spontano, saj sta tako legendarni voznik kot nemška znamka ne le nadpovprečno dobra pri svojem delu, temveč sta oba tudi zelo dejavna zagovornika okolja, kar kažeta tudi skozi svojo vpletenost v prvenstvo Extreme E.
»Zelo sem ponosen, da lahko delam s partnerji, ki sonaravnost, tehnologijo in varnost postavljajo v središče tega, kar počnejo. Continental je, ravno tako kot jaz, zelo predan omogočanju sonaravne mobilnosti. Pri tem sta temeljnega pomena ravno razvoj in inovativnost v sektorju pnevmatik. Te vrednote, ki so nam skupne, vidim kot temelj našega sodelovanja in zelo se veselim, da bomo skupaj delali,« je pojasnil Rosberg.
To novo sodelovanje je le eden v nizu razlogov za veselje, saj je Rosbergova ekipa v prvi dirki prvenstva že pokazala prevlado in zasedla prvo mesto na lestvici.
Pričakovano sta večna tekmeca Rosberg in Lewis Hamilton, lastnik ekipe X44, svoje epsko rivalstvo vnesla tudi v to prvenstvo, čeprav sama ne sedita za volanom. Čeprav je imela ekipa X44 na prvi dirki v Arabiji odlično izhodišče, je po finalnih vožnjah in tako imenovani dirki 'Crazy race' ekipa Rosberg X Racing povedla in osvojila zmago. Tretje mesto je z le dvema točkama zaostanka za drugouvrščeno ekipo X44 osvojila ekipa Andretti United. Zaradi majhne razlike v točkah je tekmovanje še toliko bolj zanimivo, zato vozniki in ekipe skupaj z milijoni gledalcev za malimi zasloni že težko pričakujejo naslednjo dirko, ki bo potekala v Senegalu.
Ekstremni pogoji, premagani ob pomoči ekstremno dobre opreme
Po prvi vožnji v neizprosnih pogojih, kot smo jim bili priča v Savdski Arabiji, so našteli le eno predrto pnevmatiko, kar je uspeh, ki se ga je nadejal le malokdo. Izjemen rezultat so omogočile Continentalove edinstvene pnevmatike, ki so bile izdelane posebej za tovrstna tekmovanja.
Dirkalnik ODYSSEY 21 je električno gnan dirkalni športni terenec s 550 KM in maso 1,78 tone, ki ga profesionalni dirkači stalno ženejo do meja njegovih zmogljivosti. Tudi za pnevmatike to pomeni obremenitve, ki jim v avtomobilskem dirkalnem športu doslej še nismo bili priča.
»V osnovi smo se poleg kratkega časovnega okvira v razvoju srečevali s tremi osnovnimi izzivi. Masa je v primerjavi z ostalimi dirkalniki zelo velika. Vozilo Formule E na primer tehta pol manj kot ta dirkalnik. Hkrati ima izjemno velik navor, kar je tudi sicer značilno za električni pogon. Kombinacija teh dveh dejavnikov pomeni, da so pnevmatike izredno obremenjene. Poleg tega smo v razvoju morali upoštevati, da bodo pnevmatike CrossContact Extreme E na lokacijah posameznih dirk vozile po različnih podlagah – od posebnih zahtev puščavskega okolja do amazonskega deževnega gozda –, in uspelo nam je,« je povedala Catarina Silva, vodja ekipe produktnih vodij za letne pnevmatike, pnevmatike za vozila s štirikolesnim pogonom in kombije pri Continentalu.
Kaj želi prvenstvo Extreme E zapustiti za seboj
Nekateri od poglavitnih razlogov, da je bil za lokacijo druge dirke Extreme E izbran Senegal, so poleg njegove prečudovite narave še socialni in okoljski problemi, dviganje morske gladine, propadanje morskega ekosistema, ki ga še dodatno pospešuje čezmeren ribolov, neustrezno ravnanje z odpadki ter podnebne spremembe.
Da bi rešili vsaj delček teh problemov, bo ta dirka v sodelovanju z lokalno nevladno organizacijo Oceanium v Senegalu zapustila milijon novih mangrov. Projekt se osredotoča na pet območij s skupno površino 60 hektarov, kar predstavlja približno 112 nogometnih igrišč, cilj projekta pa je pogozditi te predele in lokalnemu prebivalstvu zagotoviti izobraževanje.
Mangrove so eden od najbogatejših ekosistemov na svetu in imajo pomembno vlogo v življenju obalnih skupnosti. Poleg tega, da zelo učinkovito srkajo ogljik, med nevihtami blažijo poplave in zmanjšujejo erozijo, služijo kot območja odraščanja rib ter iz vode prečiščujejo sol in onesnaževala.
RAZVRSTITEV PO PRVI DIRKI
1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 35 točk
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 30 točk
3. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 28 točk
4. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 26 točk
5. Hispano Suiza XITE Energy Team (Oliver Bennett / Christine Giampaoli Zonca) 20 točk
6. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 17 točk
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 13 točk
8. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 12 točk
9. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 8 točk
1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 35 točk
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 30 točk
3. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 28 točk
4. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 26 točk
5. Hispano Suiza XITE Energy Team (Oliver Bennett / Christine Giampaoli Zonca) 20 točk
6. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 17 točk
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 13 točk
8. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 12 točk
9. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 8 točk
Več iz rubrike
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.