Davek na luksuz. Septembra v Kanadi. Kdaj pri nas?
Pozivi k »obdavčitvi bogatih« so v Kanadi naleteli na plodna tla. Država naj bi namreč uvedla nov davek na luksuzna prodajo in uvoz avtomobilov visoke vrednosti, letal in čolnov.
Zakon o davku na izbrane luksuzne predmete, ki začne veljati 1. septembra 2022, se zaračunava kot del zaveze kanadske vlade k pravičnejšemu davčnemu sistemu. Novi davki so realizacija proračunskih predlogov, ki so bili prvič pripravljeni lansko poletje in so bili zdaj potrjeni v parlamentu.
Kdo bo plačal nov davek na luksuz?
Nova dajatev na luksuz je namenjena določenim vozilom in letalom, katerih cena je višja od 100.000 kanadskih dolarjev (76.400 evrov) in določenim plovilom, katerih cena je višja od 250.000 kanadskih dolarjev (191.000 evrov). Izračunana bo v višini 10 odstotkov celotne maloprodajne vrednosti vozila, letala ali plovila ali 20 odstotkov vrednosti nad pragom, navajajo Euro News.
Davek bo veljal samo za nova vozila, ki jih potrošniki kupijo za osebno uporabo. Za večino prodaj po 1. januarju 2022 bo veljal za nazaj.
Kakšne so finančne in okoljske koristi dajatve na luksuz?
Namen kanadskega davka na luksuz naj bi bil narediti stvari pravičnejše za davkoplačevalce in zagotoviti, da »Kanadčani, ki si lahko privoščijo nakup luksuznega blaga, prispevajo malo več,« je navedeno v izjavi na spletni strani kanadske vlade.
Maja je kanadski parlamentarni uradnik za proračun (PBO) ocenil, da bo uvedba prometnega davka na luksuzno blago v letih 2023–2024 ustvarila 163 milijonov kanadskih dolarjev (125 milijonov evrov) prihodkov.
Bodo novi davki odvrnili premožne od luksuznih nakupov?
Premožne državljane bi dajatve lahko odvrnile od nakupa luksuznih avtomobilov, jaht in zasebnih letal, ki so veliki porabniki, kar bi pozitivno vplivalo na okolje. Vendar pa so predstavniki industrije izrazili zaskrbljenost glede morebitnega vpliva nove dajatve na obremenjeni kanadski letalski sektor in njegove zaposlene.
»Ekonomski vpliv davka na luksuz bo pomemben, toda ni bil raziskan s celovitim razumevanjem naše industrije,« trdi Anthony Norejko, predsednik in izvršni direktor Kanadskega združenja poslovnega letalstva.
Davek je sicer del kanadskega proračuna za leto 2022, ki spodbuja različne zelene pobude. Ti vključujejo tudi večjo cenovno dostopnost vozil brez emisij, podporo projektom čiste električne energije in zagotavljanje davčnih dobropisov za investicije za neto zero tehnologije, rešitve za shranjevanje baterij in čistega vodika.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.