Kakšen podjetniški potencial ima vaš hobi

Ljudje hobijem namenjamo precejšen del svojega prostega časa; pa ima vaš hobi potencial, da se razvije v kaj več?
Fotografija: Hobiji lahko postanejo tudi poslovna priložnost, vendar pa je tudi pri tem pomembno, da temeljito pogledamo prednosti in slabosti takšne transformacije. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Hobiji lahko postanejo tudi poslovna priložnost, vendar pa je tudi pri tem pomembno, da temeljito pogledamo prednosti in slabosti takšne transformacije. FOTO: Getty Images/iStockphoto

Izven svojega delovnega časa se ljudje ukvarjamo s številnimi dejavnostmi, ki zapolnijo naš prosti čas. Nekateri so aktivni v športu, drugi se ukvarjajo z lesarstvom, tretji pa svoj čas namenjajo glasbi. Hobijev je ogromno, nimajo pa vsi enake možnosti, da postanejo podjetniška uspešnica.

Ravno realizacija podjetniških idej pa se v Sloveniji vse bolj spodbuja. Če nas hobi veseli in temu namenjamo tudi po več ur dnevno, je sčasoma smiselno vprašanje ali je mogoče na podlagi te dejavnosti tudi zaslužiti. Spletni portal Entrepreneur je pripravil pregled štirih kategorij, ki naslavljajo podjetniški potencial vašega hobija.
 

Možnost dohodka


Da posel obstaja mora imeti v prvi vrsti možnost, da ustvarja dohodek. Tudi, če se posla lotimo z veliko strastjo in nas osebno dopolnjuje, nam to ne bo koristilo, če se denar ne preteka v naši smeri; brez dohodka posel pač ne bo preživel.

Najbolj osnoven način kako preveriti ali lahko s hobijem ustvarjamo dohodek je s pregledom naših končni produktov. Zanima nas ali je končne produkte hobija mogoče prodati, primer tega pa so umetniške risbe ali izdelki iz lesa, ki bi jih drugi želeli kupiti.

V digitalni dobi pa ni potrebno imeti fizičen produkt, kajti dovolj je že to, da pritegnemo gledalce vsebin, ki jih ustvarjamo. Tako so nastale kariere blogerjev in ustvarjalcev podkastov, ki redno ustvarjajo nove vsebine in na tak način služijo denar. Kot rečeno, dovolj je gledanost in ne prodaja fizičnih izdelkov.

Med zadnjimi možnostmi dohodka pa je tudi izobraževanje ljudi, ki se želijo ukvarjati z istim hobijem. Če smo v nekem hobiju dobri, zanj pa so zainteresirani tudi drugi, po tem imamo kandidate, ki bi bili pripravljeni plačati za učenje.

Seveda je idej kako ustvarjati dohodek še več, so pa pravkar omenjene med najbolj očitnimi.


 

Targetiranje kupcev


Zgolj zato, ker smo uspešni pri nekem hobiju pa še ne pomeni, da bomo s tem pritegnili dovolj pozornosti, še manj pa, da bi se hobija takoj redno lotila nova oseba. Preden iz hobija resnično naredimo posel je zato obvezen pregled ciljne populacije in potencialnih kupcev. Koliko ljudi bi vaš hobi zanimal? Koliko ljudi kupuje izdelke, ki bi jih prodajali? Takšna vprašanja so nujna, konec koncev tudi zagonska podjetja zelo pogosto zamrejo zgolj zato, ker trg njihovih rešitev v tem trenutku ne potrebuje.
 

Pregled konkurence

Ni vedno potrebno, da s hobijem izdelujemo končne izdelke. Youtube in splet omogočata posel zgolj s tem, da pridobivamo gledalce. FOTO: Stringer China/Reuters
Ni vedno potrebno, da s hobijem izdelujemo končne izdelke. Youtube in splet omogočata posel zgolj s tem, da pridobivamo gledalce. FOTO: Stringer China/Reuters

Zagotovo niste edini, ki uživate v svojem hobiju, tudi ostali si pogosto želijo iz svojega hobija narediti posel. Pravzaprav so možnosti, da boste naleteli na konkurenco precej velike. Zaradi tega je že v začetku smiseln pregled aktualne konkurence in pa kako se biti boljši od te. Kaj je tisto, kar bi vas naredilo unikatne? Zakaj bi kupci želeli vaše proizvode in ne tiste od konkurence?
 

Stroški in dobiček


Tako kot v vseh primerih poslovanja je tudi tukaj ključno zastaviti poslovni model. Zanima nas kaj so stroški hobija ter kakšne dohodke lahko pričakujemo. Pri nekaterih hobijih so stroški izvedbe majhni (joga, igranje glasbe), medtem ko so stroški pri drugih aktivnostih lahko zelo visoki (izdelava lesenih izdelkov, slikanje,...). V tem delu je ključen izračun stroškov in morebitnega dohodka, saj s tem ugotovimo ali je hobi sploh dobičkonosen.

Hobi lahko postane tudi dobičkonosen, vendar pa ga s tem spreminjamo v službo. Posledično se lahko spremeni tudi užitek pri izvajanju aktivnosti hobija. FOTO: Tadej Regent
Hobi lahko postane tudi dobičkonosen, vendar pa ga s tem spreminjamo v službo. Posledično se lahko spremeni tudi užitek pri izvajanju aktivnosti hobija. FOTO: Tadej Regent
Seveda se vse ne zaključi zgolj pri izračunu, potrebni so tudi načrti za naprej in okviri kako optimizirati svoje delovanje.
 

Sprejemanje hobija kakršen že je


Preden se hobi povsem prelevi v posel pa je potrebno tudi zavedanje, da bo se bo s tem odnos do hobija nekoliko spremenil; postal bo služba in užitek pri udejanjanju se zato lahko zmanjša. Takšen pogled je nujno potrebno ozavestiti takoj v začetku. Številni podjetniki namreč niso pripravljeni povsem spremeniti odnos do svojega hobija.

Seveda pa vsi hobiji ne bodo uspeli kot posel, zato je pri nekaterih ključno, da se jih sprejme kakršni so in uživa v njih.

Več iz rubrike