Kako se podjetja spopadajo s spremembami na področju logistike?

Konferenca »City as a Lab: Mobility 2021« - logistika in pametne tovarne.
Fotografija: Viktor Kastelic, Cargo partner
Odpri galerijo
Viktor Kastelic, Cargo partner

Medijska hiša Delo in družba AV Living Lab sta leta 2020 uspešno združili dogodka na tematiko mobilnosti iz leta 2019 in ju preoblikovali v največjo prireditev o mobilnosti v regiji z več kot 1000 udeleženci ter 36 domačimi in tujimi govorniki.

V letu 2021 se njuna zgodba nadaljuje v tromesečni kampanji »City as a Lab: Mobility 2021«. Ta je bila sklenjena z mednarodno spletno konferenco, ki je potekala 8. in 9. junija 2021.
image_alt
Elon Musk kmalu tudi lastnik verige restavracij?

Letošnja konferenca je bila še nekoliko bolj multidisciplinarna. Povezala je ponudnike mobilnih rešitev ter vodilne igralce na področju komplementarnih industrij, kot so IKT, logistika, energetika ter zavarovalniška in finančna panoga.

Omogočila je vpogled v najnovejše trende na področju mobilnosti, pametnih mest in logistike ter udeležence v virtualnem okolju povezala z vodilnimi svetovno priznanimi strokovnjaki na področju mobilnosti. Konference se je udeležilo več kot 20 govornikov in panelistov vodilnih regionalnih in mednarodnih blagovnih znamk.
 

Integrirano logistično načrtovanje kot najboljša praksa


Francis Cepero, direktor vertikalnih marketinških rešitev pri A1 Digital, je izpostavil nekaj ključnih problemov v logistiki; poslovanje s sredstvi, optimizacija, vidnost povpraševanja, operacije storitev, vključitev strank in ročno načrtovanje.
Cepero je povedal, da se potrebe trga povečujejo. Rešiti jih je možno na dva načina; prek vključitve pametnih naprav ali z naprednim logističnim načrtovanjem.

V procesu digitalne transformacije bi bilo smiselno kreirati enoten sistem, ki bi povezoval vsa razpoložljiva sredstva in orodja ter s tem omogočal centralno upravljanje. S tem podjetja poskrbijo za transparentnost ter nadzor in vidnost podatkov. Večina misli, da je to kompleksen proces, vendar kot zagotavlja Cepero, ni.
Mobility 2021
Mobility 2021

Integrirano logistično načrtovanje vključuje najrazličnejše podatke; od lokacije, temperature, vlage itd. Vse, kar je potrebno za optimalno načrtovanje poti; da lahko podjetje bolje predvideva in sprejme najboljšo odločitev v dani situaciji.

Po besedah Cepera so podjetja, ki so pri načrtovanju boljša od konkurence, uspešnejša, saj se znajo odzvati na strankine zahteve. Hitreje lahko reagirajo v primeru nepredvidljivih situacij.

Pri implementaciji tehnologije Internet of things oziroma IoT so ključnega pomena partnerstva in povezovanje z drugimi, je zaključil.
 

V začetku pandemije spletne trgovine pod velikim pritiskom


Cargo-partner je podjetje, ki snuje dinamične logistične rešitve. Posluje v 40 državah. Ker se poslužuje avtomatiziranih procesov, so naročeni izdelki vedno dostavljeni ob pravem času. Cargo-partner podjetjem, s katerimi sodeluje, zagotavlja boljšo stroškovno učinkovitost, kakovostno IT podporo in sledljivost naročil, je podjetje predstavil njegov direktor, Viktor Kastelic.

V času pandemije so se številne spletne trgovine srečale z izjemnim povečanjem prometa, saj potrošniki niso imeli možnosti nakupovati v fizičnih trgovinah. Po besedah Kastelica se je v tem času promet številnih spletnih trgovin podvojil ali celo potrojil. Zaradi tega je prihajalo do zapletov pri zagotavljanju storitev.
image_alt
Hiše na Japonskem naprodaj že za 400 evrov

Direktor podjetja Cargo-partner je povedal, da je bila pandemija dobra preizkušnja za vse nas. Podjetja je prisilila v razvoj inovativnih rešitev. V prihodnje nameravajo razvijati nove in nove storitve. Razširili bodo tudi logistični center, ki se nahaja v Ljubljani.
 

Ključ logistike prihodnosti v predvidevanju, kaj si bodo stranke zaželele


Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in preobrazbo pri podjetju Lufthansa Systems, dela na področju logistične mobilnosti. Obiskovalcem konference je razložila, da živimo v časih, ko hočejo ljudje takoj dobiti tisto, kar si zaželijo. To morajo podjetja, ki delujejo na tem področju, upoštevati.

Pravi, da je prihodnost logistike morda v tem, da bodo dobrine ljudje med sabo tudi delili, namesto da bi si jih zgolj lastili. Ponudnik storitve bo moral znal predvideti, kaj si bodo stranke zaželele, da jim bo to lahko pravočasno ponudil.

Dostava dobrin mora biti, kot pravi Beilharzova hitra in učinkovita, hkrati pa taka, da si jo bodo podjetja lahko privoščila. Ob dostavi naj bi kupec takoj vrnil embalažo, ko bi jo podjetje vzelo nazaj. S tem bi bilo kopičenje odpadkov manjše.

Za letalsko industrijo je komentirala, da mora biti vključenih veliko akterjev, da je ponudba storitve lahko dobra.
 

Več iz rubrike