Kako je vaše podjetje lahko uspešno in tudi izjemno
Ključna sestavina uspešnih podjetij niso le njihovi poslovni rezultati, ampak tudi izjemno zadovoljni zaposleni.
Odpri galerijo
Oboje ima skupni imenovalec. Izjemnega vodjo, ki je hkrati izjemen poslovnež, strokovnjak, komunikator, povezovalec, motivator in poslušalec.
Pred leti sem prebrala knjigo avtorja Jima Collinsa »Good to Great«. Takrat je bila knjiga korporativna biblija, uspešnica po kateri so se ozirali mnogi v mednarodno uspešnih podjetjih. Pred približno 13 leti je vsebina te knjige sprožila velik val usmerjenosti na vodenje.
Začeli so se pojavljati novi koncepti razvoja vodstvenih veščin in nove definicije vodenja. Podjetja so začela vse več pozornosti posvečati učinkovitosti timov in sodelovanju ter zavzetosti zaposlenih. Vodja je postal steber in svetilnik organizacije. Nekdo, ki oblikuje vizijo in gradi strategijo skupaj s svojimi sodelavci in tisti, ki mu za doseganje skupnega cilja uspe povezati slehernega zaposlenega, s pomočjo poenotenih vrednot.
Razlike med uspešnimi in izjemnimi podjetji so postajale vse bolje očitne. Prepričana sem, da je bil slog vodenja ključni element, ki je te razlike naredil še bolj enostavno prepoznavne. Izjemnost podjetja je neposreden odraz vodenja.
In ne, ne obstaja čarobna formula izjemnega vodje.
Ker je vsak od vas edinstven. In zato lahko oblikuje osebni, vendar prepoznaven slog vodenja, ki vaše podjetje utrdi med izjemnimi. In vaše osebnostne lastnosti vam pri tem pomagajo, če jih le uporabljate v skladu s potrebami situacije.
Druga pomembna komponenta izjemnosti je zmožnost organizacije, da se hitro prilagaja novim razmeram okolja oziroma zunanjim dejavnikom, ki jih je nemogoče predvideti. Pri tem agilnost timov in sposobnost sprejemanja pogumnih odločitev, pripomoreta k hitri rasti ali k počasnemu upadanju prepoznavnosti na trgu.
Izjemen vodja ni le nekdo, ki rešuje zapletene situacije. Je predvsem tisti, ki je sposoben ustvarjati priložnosti, ki jih njegovi sodelavci spremenijo v izjemne rezultate in pri tem postanejo ključni pri ustvarjanju dodane vrednosti. Če vodja ob tem, ko zazna in ustvarja nove in izjemne poslovne priložnosti, predvidi tudi tveganje, ki ga njegove odločitve prinesejo ter ima hkrati pogum za drzne odločitve, ko je to potrebno, potem lahko kreira okolje, kjer so spremembe stalnica in gonilo razvoja.
Kmalu zatem, ko sem knjigo »Good to great« prebrala, sem jo posodila nekomu iz kroga svojih znancev. Še danes tava nekje po knjižnih policah mojih znancev. Hej znanec/ka, se bereva tudi tukaj? Na knjigi piše tudi: vrni se.
No, v humorju ali brez njega: brez sodelovanja, povezovanja in odkrivanja dobrih praks, ne moremo napredovati, zato tudi vam predlagam, da izkoristite poletne minute na off in si knjigo preberete.
Pred leti sem prebrala knjigo avtorja Jima Collinsa »Good to Great«. Takrat je bila knjiga korporativna biblija, uspešnica po kateri so se ozirali mnogi v mednarodno uspešnih podjetjih. Pred približno 13 leti je vsebina te knjige sprožila velik val usmerjenosti na vodenje.
Začeli so se pojavljati novi koncepti razvoja vodstvenih veščin in nove definicije vodenja. Podjetja so začela vse več pozornosti posvečati učinkovitosti timov in sodelovanju ter zavzetosti zaposlenih. Vodja je postal steber in svetilnik organizacije. Nekdo, ki oblikuje vizijo in gradi strategijo skupaj s svojimi sodelavci in tisti, ki mu za doseganje skupnega cilja uspe povezati slehernega zaposlenega, s pomočjo poenotenih vrednot.
Razlike med uspešnimi in izjemnimi podjetji so postajale vse bolje očitne. Prepričana sem, da je bil slog vodenja ključni element, ki je te razlike naredil še bolj enostavno prepoznavne. Izjemnost podjetja je neposreden odraz vodenja.
In ne, ne obstaja čarobna formula izjemnega vodje.
Ker je vsak od vas edinstven. In zato lahko oblikuje osebni, vendar prepoznaven slog vodenja, ki vaše podjetje utrdi med izjemnimi. In vaše osebnostne lastnosti vam pri tem pomagajo, če jih le uporabljate v skladu s potrebami situacije.
Druga pomembna komponenta izjemnosti je zmožnost organizacije, da se hitro prilagaja novim razmeram okolja oziroma zunanjim dejavnikom, ki jih je nemogoče predvideti. Pri tem agilnost timov in sposobnost sprejemanja pogumnih odločitev, pripomoreta k hitri rasti ali k počasnemu upadanju prepoznavnosti na trgu.
Spremembe kot stalnica in gonilo razvoja
Izjemen vodja ni le nekdo, ki rešuje zapletene situacije. Je predvsem tisti, ki je sposoben ustvarjati priložnosti, ki jih njegovi sodelavci spremenijo v izjemne rezultate in pri tem postanejo ključni pri ustvarjanju dodane vrednosti. Če vodja ob tem, ko zazna in ustvarja nove in izjemne poslovne priložnosti, predvidi tudi tveganje, ki ga njegove odločitve prinesejo ter ima hkrati pogum za drzne odločitve, ko je to potrebno, potem lahko kreira okolje, kjer so spremembe stalnica in gonilo razvoja.
Kmalu zatem, ko sem knjigo »Good to great« prebrala, sem jo posodila nekomu iz kroga svojih znancev. Še danes tava nekje po knjižnih policah mojih znancev. Hej znanec/ka, se bereva tudi tukaj? Na knjigi piše tudi: vrni se.
No, v humorju ali brez njega: brez sodelovanja, povezovanja in odkrivanja dobrih praks, ne moremo napredovati, zato tudi vam predlagam, da izkoristite poletne minute na off in si knjigo preberete.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.