Kako je novi šef Luca de Meo stresel Renault

Italijan je na svojem prvem javnem nastopu skritiziral razvoj francoskega proizvajalca avtomobilov. Podjetje pripravlja na večje spremembe.
Fotografija: Luca de Meo. FOTO: AFP
Odpri galerijo
Luca de Meo. FOTO: AFP

Luca de Meo je na svojem prvem javnem nastopu kot novi šef Renaulta, dvignil kar nekaj prahu. V četrtek je konferenco želel zapustiti, da bi skupaj z analitiki in novinarji, slabe polletne rezultate predstavil direktno svoji predhodnici Clotilde Delbos, ki je Renault vodila po umiku Thierryja Bolloreja.

Glede finančne katastrofe nekdaj uspešnega francoskega proizvajalca avtomobilov, o kateri je moral poročati, je Italijan sprejel odločitev v zadnjem trenutku. In ostal.

Njegove izjave niso bile prizanesljive. »Rezultati, ki jih objavljamo danes, so grozljivi,« je dejal de Meo, ki je v začetku julija prišel iz Volkswagnove hčerinske družbe Seat in prevzel položaj predsednika uprave pri Renaultu. Slednji je utrpel 7,4 milijarde evrov izgube, kar je petkrat več kot prejšnji negativni rekord.

Novi šef ni sprejel očitnega opravičila, ki je bil predvsem posledica velike izgube Nissana in seveda koronske krize: »Preden nas je prizadela korona, je Renault že imel vročino,« je priznal 53-letnik.



Renault je že nekaj let v zatonu. »Ni mi všeč, kako igramo na trgu,« je kritiziral de Meo, ki od vstopa v Seat velja za enega najboljših menedžerjev v avtomobilski industriji. In potem napovedal; kanček upanja, napol grožnja: »V tej hiši se bo v naslednjih šestih mesecih marsikaj spremenilo!«

Njegova predhodnica in sedanja namestnica Delbosova si ne more pomagati, sklicuje se tudi na kritiko de Mea. Sama je bila dolga leta glavna finančna direktorica podjetja in je vedno podpirala smer, ki jo je vodil nekdanji vladar Carlos Ghosn. Takrat je šlo za maso in ne za maržo. De Meo zdaj to spreminja: »Celoten sistem bomo pretvorili iz obsega v vrednost.«


Priznanje konkurentom

Luca de Meo je leta 2009 prešel h koncernu Volkswagen, najprej kot vodja marketinga znamke Volkswagen in nato še Audi, kasneje pa se je ustalil v španski podružnici Seat. FOTO. REUTERS/Kai Pfaffenbach 
Luca de Meo je leta 2009 prešel h koncernu Volkswagen, najprej kot vodja marketinga znamke Volkswagen in nato še Audi, kasneje pa se je ustalil v španski podružnici Seat. FOTO. REUTERS/Kai Pfaffenbach 

Delbosin načrt za znižanje stroškov za dve milijardi evrov v treh letih bo De Meo premislil, vendar želi, da bi bil dopolnjen z veliko boljšim upravljanjem cen in marž. De Meo ni imel zadržka niti do pohvale Renaultovega tekmeca Peugeot-Citroën (PSA): »PSA odlično opravlja svoje delo.« Tam je na čelu Portugalec Carlos Tavares - začel je pri Renaultu - ne le znižal stroške, temveč poskrbel tudi, da se avtomobili prodajajo dražje, je priznal.

De Meo je kariero leta 1992 začel pri Renaultu, Po petih letih pri Renaultu se je preselil k Toyoti, kjer je vodil projekt yarisa in Lexusove znamke v Evropi. Leta 2002 se je preselil k Fiat Chryslerju, kjer je bedel nad znamkami Alfa Romeo, Abarth in Fiat. Leta 2009 je sledila še selitev h koncernu Volkswagen, najprej kot vodja marketinga znamke Volkswagen in nato še Audi, kasneje pa se je ustalil v španski podružnici Seat.

Jezikoslovno vešč Italijan - poleg maternega in angleškega jezika govori tudi nemško, francosko in špansko - svojega velikega načrta za Renaultovo prihodnost ne želi predstaviti do začetka prihodnjega leta. Na pariškem Boulogne Billancourtu, sedežu francoske avtomobilske družbe Renault, se z načrtom trenutno ukvarja štirideset ljudi, je dejal in dodal, da ga ne sestavljajo le člani najvišjega vodstva, ampak »iz vseh funkcij, vseh regij, vseh ravni skupine«.


Napovedal je sicer svojo vizijo: »Zasedamo močan položaj na trgu majhnih avtomobilov in tako bo tudi ostalo, a naš poudarek mora biti drugje. Renault ne bo preživel, če 70 odstotkov prodaje ustvarijo majhni avtomobili z nizko ceno. Blagovna znamka se bo morala vrniti v osrčje trga, v srednji in višji srednji razred.«

De Meo je jasno pokazal, kdo je šef. Zna govoriti preprosto, težave odkrito reševati, hkrati pa vzbuditi pozornost z lastno predstavo. »Navdušen sem nad ustvarjalnostjo, ki je še vedno v tem podjetju,« je dejal v zahvalo.
 

Več iz rubrike