Jeff Bezos: »Ne dovolite, da vam drugi govorijo, kdo ste.«
Jeff Bezos, eden najbolj uspešnih podjetnikov na svetu, je znan po tem, da se na kritiko odzove na čustveno inteligenten način.
Večina kritik temelji na resnici
Leta 2018 je bil eden najbolj znanih podjetnikov na svetu tarča mnogih kritik zaradi nepoštenega plačila in nespoštljivega ravnanja z zaposlenimi v podjetju Amazon. Na kritike se je odzval tako, da je vsem zaposlenim zvišal plače za vsaj 15 odstotkov. Tako je postal eden prvih velikih trgovcev, ki je to storil, navaja spletna stran Inc.
Negativne informacije so Bezosa vedno spodbudile, da je ocenil situacijo v podjetju in razmislil o morebitnih spremembah. Večina kritik temelji na vsaj delčku resnice, zato lahko drugačen vpogled pomaga pri rasti. To je načelo, ki se ga ustanovitelj Amazona vedno drži.
Nedavno je Bezos na svojem Twitter profilu podal nasvet, kako se na najbolj optimalen način spoprijeti s kritiko. Zapis se je nanašal na članek, ki je bil objavljen leta 1999 in v katerem je avtor Amazonu napovedal hiter konec.
»Poslušajte in bodite odprti, vendar ne dovolite, da vam drugi govorijo, kdo ste. To je bila le ena izmed mnogih zgodb, ki nam govorijo, da nam bo spodletelo« je zapisal Bezos. Danes je Amazon eno najuspešnejših podjetij na svetu, je še dodal. Inc navaja, da je zbral tvit v času objave več kot 10.000 všečkov.
Dragocen nasvet, ki nam pomaga pri rasti
Preprost nasvet izraža perspektivo, ki temelji na čustveni inteligenci in lahko pomaga izkoristiti prednosti kritike. Bezosove uvodne besede »poslušaj in bodi odprt« so dragocen nasvet za podjetnike in odločevalce, saj spodbujajo razvojno miselnost pri vodenju, menijo poznavalci.
Nekoč je Bezos v enem izmed intervjujev dejal, da ljudje, ki imajo velikokrat prav, veliko poslušajo in si tudi velikokrat premislijo. Ko se zbudijo, stvari ponovno analizirajo in po potrebi zavzamejo drugačno stališče. »Kdor si ne premisli večkrat, se bo velikokrat zmotil,« meni Bezos.
Kritiko je treba sprejeti kot dragocen nasvet, ki nam lahko pomaga pri izboljšanju in rasti. Če bi Bezos kritike jemal preveč resno in bi medijem ter določenim strokovnjakom dovolil, da vplivajo na njegove odločitve in ideje, zagotovo ne bi dosegel tega, kar je, menijo poznavalci.
Ljudje smo naravnani tako, da se na kritike slabo odzovemo in se ob njih ne počutimo dobro. Treba se je zavedati, da nam tisti, ki nas opozarjajo na naše slabosti in pomanjkljivosti, pomagajo pri osebni rasti, meni Justin Bariso, avtor knjige EQ Applied: The Real-World Guide to Emotional Intelligence.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.