Italijanski čokoladni gigant se podaja v nove vode

Bo italijanska najbogatejša »čokoladna« družina poskrbela za še eno sladko inovacijo, ki se ji ni moč upreti?
Fotografija: FOTO: Samec Blaz
Odpri galerijo
FOTO: Samec Blaz

Italijan Michele Ferrero, ki je svetu predstavil čokolado Nutella, Ferrero in Kinder, je zgradil gigantski družinski slaščičarski obrat z letno prodajo skoraj 10 milijard evrov. Sin Giovanni, si je začrtal svojo pot.

Sredstva Giovannijevega investicijskega podjetja CTH so se lani povečala za 40 odstotkov na 3,3 milijarde dolarjev (2,8 milijarde evrov), kažejo podatki, ki jih je predstavil Bloomberg. Za rast prihodkov je zaslužen predvsem 300 milijonov dolarjev težek prevzem danskega pekovskega velikana piškotov Kelsen Group, pridobitve, ki naj bi pomagala ohraniti največje čokoladno bogastvo Italije, je dejal Guido Giannotta, direktor družbe v Bruslju, ki pomaga upravljati s premoženjem družine Ferrero. Korak onkraj slaščičarske industrije in razpršenost naložb »omejuje tveganje, tako glede kategorij izdelkov kot geografskega dosega,« je dodal.

Podobno kot družina Ferrero, mnogi najbogatejši posamezniki po svetu, na neki točki, diverzificirajo svoje bogastvo. Ustanovitelj Zare Amancio Ortega – najbogatejši Španec – je denimo izkupiček od svojega oblačilnega podjetja Inditex SA vložil v nepremičnine po vsem svetu, medtem ko je ustanovitelj Microsofta Bill Gates, svoje premoženje razpršil v vse od kmetijskih do gradbenih podjetij.


Slaščičarna številka ena


Ferrero je svojo pot začel z družinsko slaščičarno v severni Italiji, ki je uporabljala lešnike kot način za nadomestek omejenih zalog kakava. Po drugi svetovni vojni je slaščičarna odprla proizvodne prostore in podružnice v tujini. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je lansirala blagovne znamke kot so Nutella, Kinder Chocolate in Tic Tac, nato pa se še bolj razširila z izdelki, vključno s Ferrero Rocher.

Družba CTH je bila ustanovljena leta 2016, poleg skupine Kelsen pa ima v lasti še belgijskega proizvajalca piškotov Delacre in ameriško podjetje sladkarij Ferrara.

Ferrero Group - družinska slaščičarna - je lani, za 1,3 milijarde dolarjev, prav tako prevzela blagovno znamko piškotov in sadnih prigrizkov Kellogg.

55-letni Giovanni je izvršni predsednik koncerna Ferrero in je lastnik kontrolnega deleža v italijanski družbi Alba, ki je danes ocenjena na 23 milijard dolarjev, poroča indeks Bloomberg Billionaires.

Vlaganje v piškote »je za podjetje smiselno zaradi možne kombinacije s čokolado,« je dejal Duncan Fox, analitik potrošniških izdelkov v Bloomberg Intelligence.
 

Več iz rubrike

Komentarji: