Ikein lastnik bo oddajal stanovanja

Družba, ki ima v lasti trgovine Ikea, se dogovarja za nakup nepremičnin v središču večjih evropskih mest.
Fotografija: Ikea se podaja tudi na trg z nepremičninami. Foto: Jure Eržen
Odpri galerijo
Ikea se podaja tudi na trg z nepremičninami. Foto: Jure Eržen

Ikea je kot zelo uspešna blagovna znamka, ki se ukvarja s prodajo pohištva, v lasti družbe Ingka. Prihodki, ki nastanejo s prodajo pohištva Ikea, predstavljajo kar 90 odstotkov njenih skupnih prihodkov.

Kot poroča Reuters, so Ingkini načrti za poslovanje v prihodnosti vezani tudi na nakup komercialnih nepremičnin, ki se nahajajo v večjih evropskih mestih. Prejšnji teden je prišlo do prve tovrstne investicije. Opravljen je bil nakup stavbe na pariški ulici Rue de Rivoli. S to potezo se Ikein lastnik podaja tudi na nepremičninski trg. Pri tem ga ne ovirajo niti nestabilne razmere na nepremičninskem trgu, do katerih bi lahko prišlo zaradi trenutne situacije.

Epidemija na Ikeino poslovanje ni imela bistvenega učinka. Foto: Jure Eržen
Epidemija na Ikeino poslovanje ni imela bistvenega učinka. Foto: Jure Eržen
Po navedbah vira, ki ga navaja Reuters, naj bi se v stavbah, ki jih bo kupila družba Ingka, poleg Ikeinih poslovalnic nahajale tudi druge trgovine, pisarniški prostori in celo zasebna stanovanja. Ingka bo tako prevzela vlogo najemodajalca.

Družba Ingka se sicer od leta 2017 ukvarja tudi z investiranjem v zagonska podjetja, ki bi lahko Ikei pomagala do hitrejše digitalne preobrazbe. Eno zadnjih podjetij, ki jih je podprla, je Mover Systems, startup, ki se ukvarja z logističnimi rešitvami.
 

Pandemija na Ikeino poslovanje ni bistveno vplivala


Glede na poslovno poročilo, ki ga je objavila družba Ingka, v času pandemije covid-19 ni prišlo do bistvenega upada prihodkov. V primerjavi s preteklimi leti je v letošnjem poslovnem letu, ki je trajalo od septembra 2019 do letošnjega avgusta, zaznan zgolj petodstotni padec prihodkov. Slednji je bil tako po poročanju francoske tiskovne agencije AFP precej manjši, kot je bilo to pričakovano glede na zaprtje številnih poslovalnic po svetu v času prvega vala okužb.


Zaradi vsesplošnega zapiranja v spomladanskem času je bilo sedem tednov zaprtih tri četrtine vseh Ikeinih trgovin. To pomeni približno 15 odstotkov manj obratovalnih dni.

»Poslovni rezultati kažejo, da smo ljudje v koronski krizi največ pozornosti namenili najbolj pomembnim stvarem v življenju - zdravju, družini, ljubezni pa tudi domu,« je rezultate poslovanja komentiral Juvencio Maetzu, finančni direktor Ingke.

Kljub temu, da je bila družbi Ingka v teh težkih časih ponujena državna pomoč, so se predstavniki podjetja odločili, da se ji odrečejo. Koronska kriza namreč ni bistveno vplivala na njihovo poslovanje. V času zapiranja, ko je večina prebivalstva ostala doma, je prišlo do številnih idej o urejanju doma in opremljanju domačih pisarn, zaradi česar je bilo povpraševanje po Ikeinih izdelkih veliko.

Po besedah finančnega direktorja bodo rezultati tekočega poslovnega leta še boljši od prejšnjega.
 

Več iz rubrike