Hrvati letos stavijo na več Slovencev

Hrvaška ministrica za turizem in šport Nikolina Brnjac ob bolj ugodnih razmerah in pospešenem cepljenju letos pričakuje več slovenskih turistov kot lani.
Fotografija: Hrvaška ministrica za turizem in šport Nikolina Brnjac. FOTO: Marko Prpic / Pixsell
Odpri galerijo
Hrvaška ministrica za turizem in šport Nikolina Brnjac. FOTO: Marko Prpic / Pixsell

Kot je v pogovoru za STA dejala ministrica, glede na trenutno epidemiološko stanje v času velikonočnih praznikov še ni pričakovati bolj množičnega prihoda turistov na Hrvaško. »Verjamemo, da se bo epidemiološka slika popravila tako na Hrvaškem kot na naših emitivnih trgih. Poletje pričakujemo z optimizmom,« je poudarila Brnjačeva, ki je kot članica vladajoče hrvaške stranke HDZ na čelu hrvaškega ministrstva za turizem in šport od julija lani.
 
Zagotovila je, da je hrvaški turistični sektor povsem pripravljen na začetek bolj množičnih potovanj. Spomnila je, da so bili lani med najbolj uspešnimi državami ob Sredozemlju. Tudi letos bodo po njenih besedah najuspešnejši tisti, ki bodo na trgu ponudili visokokakovostno storitev, ki jamči varnost in vrednost za denar.
 
Na Hrvaškem se zavedajo, da bo epidemiološka situacija ključna za turizem ter da jih pričakuje boj za vsakega gosta. Kot je izpostavila Brnjačeva, si Hrvaška intenzivno prizadeva zagotoviti optimalne varnostne in zdravstvene pogoje za turiste. Zato so v začetku leta zagnali projekt Safe Stay in Croatia (Hrvaška, vaša varna destinacija), s katerim so določili varnostne protokole v turizmu in povezanih dejavnostih.
FOTO: Delo
FOTO: Delo

 
»Oznako Safe Stay in Croatia dobijo vsi deležniki v turističnem sektorju in verigi potovanj, kot so prevozniki, letališča, železniške in avtobusne postaje, navtična pristanišča in marine. Gre za potrditev in jamstvo o spoštovanju in izvajanju aktualnih zdravstvenih in varnostnih priporočil za zajezitev širjenja okužb z novim koronavirusom, ki jih sprejema Hrvaški zavod za javno zdravstvo,« je pojasnila.
 
To oznako lahko pridobijo tudi hoteli, zasebni apartmaji, kampi, gostinski lokali, trajektna pristanišča, bencinske postaje, muzeji in turistične atrakcije (www.safestayincroatia.hr).
 

Hrvaška si prizadeva, da bi turistom olajšala potovanja. S 1. aprilom je omogočila vstop v državo potnikom, ki predložijo potrdilo o negativnem testu PCR, velja pa tudi negativni antigenski test, ki je na seznamu odobrenih antigenskih testov v EU. Vstop je možen tudi ob predložitvi ustreznega potrdila o prebolelosti covida-19 ali o cepljenju, je spomnila ministrica.
 
Izrazila je sicer razumevanje do slovenskih lastnikov nepremičnin in plovil na Hrvaškem, ki menijo, da bi na Hrvaško lahko potovali že z dokazili o lastništvu, a poudarila, da okoliščine terjajo poseben režim za promet med državama. »Meja je odprta ob pogojih, ki veljajo s 1. aprilom,« je bila jasna.
 
FOTO: Delo
FOTO: Delo
Brnjačeva je spomnila, da so lani našteli 769.264 obiskov slovenskih turistov in 4.727.223 njihovih prenočitev, kar je 53,9 odstotka obiskov in 63 odstotkov nočitev v primerjavi z 2019. »Slovenski turisti so naši stalni gosti in veseli me, da Hrvaško že leta prepoznajo kot zaželeno destinacijo. Verjamem, da bomo ob ugodni epidemiološki situaciji v obeh državah kot tudi večjem številu cepljenih državljanov ter z odgovornim obnašanjem letos priče tudi večjem številu slovenskih turistov na različnih koncih Lepe naše,« je dejala.
 
Navedla je, da so z namenom iskanja možnosti za olajšanje potovanj začeli dvostranske pogovore z diplomatskimi predstavniki iz držav, s katerih na Hrvaško prihaja največ turistov. »Verjamem, da bo eno naslednjih srečanj tudi s slovensko stranjo«, je napovedala. Zaenkrat na to temo ni bilo formalnih stikov s slovenskim ministrstvom za gospodarstvo.
 
Hrvaška bo sicer maja začela proti novemu koronavirusu cepiti turistične delavce, pripravili bodo tudi dodatne točke za testiranje v turističnih krajih, s čimer bodo turistom omogočili testiranja tako pri vstopu na Hrvaško kot tudi pri vrnitvi v domovino.
 

»Poleg tega smo se osredotočili na bolj kakovostno in raznoliko turistično ponudbo, ki bo našim gostom omogočala visoko raven varnosti, umik od gneče in bivanje v naravi. Ponujamo varnost, ugodno bivanje in avtentičnost doživetja«, je poudarila.
 
Hrvaška vsako leto na svojih glavnih turističnih trgih izvaja raziskave o prepoznavnosti turistične blagovne znamke. Letošnji izidi so po besedah Brnjačeve znova pokazali, da turisti doživljajo Hrvaško predvsem kot destinacijo morja in sonca.
 
»Čeprav nas še vedno doživljajo kot destinacijo morja in sonca, smo s svojo turistično ponudbo pokazali, da smo veliko več. Mirno in prijetno vzdušje, avtohtoni izdelki in dostopnost vsebin za dobro počutje so nove komponente luksuza, za katere so gosti pripravljeni plačati več. Prekrasna narava, kultura in varnost so tudi predpogoji za prihod visokokakovostnih gostov,« je naštela. Dodala je, da so redne letne raziskave pokazale, da se je turistična podoba Hrvaške na tujih trgih izboljšala za več kot 50 odstotkov v zadnjih sedmih letih.
FOTO: Delo
FOTO: Delo

 
»S pandemijo je prišlo tudi do določenega prevrednotenja ponudbe. Posebno pozornost tako namenjamo posebnim oblikam turizma, ki so dostopni čez celo leto. Osredotočeni smo na zdravstveni, poslovni, kulturni, gastronomski in kolesarski turizem. Hrvaška ima pogoje, da postane ena vodilnih destinacij zdravstvenega turizma, ki je eden najbolj perspektivnih turističnih produktov na svetu,« je izjavila. Lani se je posebej okrepil navtični turizem, razvija se tudi turizem na podeželju.
 
Ministrica je še povedala, da je Hrvaška zaradi svoje dobre prometne povezanosti želena destinacija za turiste, ki potujejo z osebnimi vozili. »To bo zagotovo pozitivno vplivalo na naš turizem tudi letos, ko v prvi vrsti pričakujemo goste iz Slovenije, Nemčije, Avstrije, Češke, Poljske, Slovaške, Madžarske in Italije,« je povedala Brnjačeva.
 
Krepitev letalskega prometa pričakuje v drugi polovici leta, ko so polete na Hrvaško napovedale številne letalske družbe. Prav tako verjame, da bo v prihodnosti še bolj zaživel mednarodni železniški promet, posebej proti manj znanim hrvaškim krajem.
 
Brnjačeva je dodala, da je na Hrvaškem že odprtih približno 300 hotelov in okoli 50 kampov, v katerih beležijo zadovoljivo število rezervacij. »Ko gre za rezultate v predsezoni, smo v prvih treh mesecih beležili 335.285 obiskov in 1.093.269 nočitev, kar je 53 odstotkov števila obiskov in 59 odstotkov števila nočitev v primerjavi s prvim trimesečjem lani ter 37 odstotkov števila obiskov in 49 odstotkov števila nočitev v primerjavi s prvim trimesečjem rekordnega leta 2019,« je navedla.

Več iz rubrike