Hrvaška: V lanskem letu ustvarjenih 72 milijonov nočitev
Na Hrvaškem so lani zabeležili skoraj 14 milijonov prihodov turistov, kar je 77 odstotkov več kot predlani, in 84,1 milijona njihovih prenočitev oz. 55 odstotkov več kot leto prej. Število prihodov je doseglo 67 odstotkov tistih iz leta 2019, število prenočitev pa 77 odstotkov prenočitev iz leta 2019.
Kot je v ponedeljek ob sklicevanju na podatke iz sistema eVisitor objavilo hrvaško ministrstvo za turizem in šport, so tuji turisti lani ustvarili skoraj 72 milijonov nočitev, je poročala hrvaška tiskovna agencija Hina.
Na prvem mestu je bila tudi lani istrska županija, kjer so zabeležili 23,5 milijona nočitev. Sledili sta splitsko-dalmatinska županija s 15,5 milijona in primorsko-goranska županija s 15,3 milijona nočitvami. V zadrski županiji so gostje ustvarili 12,7 milijona, v šibeniško-kninski skoraj šest milijonov in v dubrovniško-neretvanski županiji 5,4 milijona nočitev.
Med posameznimi mesti je bil najbolj obiskan Zagreb s 638.000 gosti. Sledili so Rovinj, Dubrovnik in Split, kjer so jih našteli po nekaj več kot 500.000.
Prihodov domačih turistov je bilo 2,3 milijona oz. 41 odstotkov več kot predlani.
Med tujimi turisti prevladovali Nemci, Slovenci, Avstrijci in Poljaki
Med tujimi turisti so prevladovali Nemci, bilo jih je skoraj tri milijone oz. 84 odstotkov več kot leto prej. Slovenskih turistov je bilo 1,2 milijona ali 18 odstotkov več, avstrijskih 1,1 milijona oz. 180 odstotkov več in poljskih milijon oz. 50 odstotkov več kot predlani.
Glede na leto 2019 so Poljaki lani ustvarili osem odstotkov več nočitev, Nemci so izenačili rekord po številu nočitev iz leta 2019. Čehi so ustvarili 97 odstotkov nočitev iz leta 2019, Slovenci in Avstrijci pa po 82 odstotkov tistih iz leta 2019.
Največ nočitev je v bilo v zasebnih namestitvah, 32,1 milijona, sledili so kampi s 17,4 milijona in hoteli s 15,7 milijona nočitvami.
Ministrica za turizem in šport Nikolina Brnjac je ob objavi podatkov čestitala delavcem v turizmu za odlično izpeljano turistično sezono ter poudarila, da je Hrvaška zgradila imidž varne in odgovorne destinacije, kar da so prepoznali tudi turisti.
Direktor Hrvaške turistične skupnosti (HTZ) Kristjan Staničić je dejal, da je Hrvaška kljub vsem izzivom tudi v drugem pandemijskem letu ustvarila najboljši turistični rezultat v Sredozemlju ter da v leto 2022 vstopa z velikim optimizmom in načrti, da bi realizirala 90 odstotkov prometa iz rekordnega leta 2019 ter da bi se še naprej pozicionirala kot trajnostna in varna destinacija.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.