Hrvati se bojijo, da se bo končalo, še preden se dobro začne
Poletje je v polnem razmahu, Hrvaška že polni blagajne na račun turistov. Vse kaže, da bo tudi letos na Hrvaškem solidna sezona.
Odpri galerijo
Kot je v nedavnem intervjuju za dnevnik Slobodna Dalmacija povedal direktor Hrvaške turistične zveze, Kristjan Staničić, sosedje pričakujejo, da bo letošnja turistična sezona solidna. Leta 2019 je bilo za Hrvaški turizem rekordno leto, saj so zabeležili kar 21 milijonov turistov. »Letos pričakujemo približno 60 odstotkov rekordne obiskanosti,« je povedal Staničić.
V prvih šestih mesecih letošnjega leta je bilo na Hrvaškem 2,6 milijona prihodov in 11,7 nočitve, kar je za 55 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Da se ne bi trend obrnil, Staničić poziva vse, da se dosledno držijo epidemioloških ukrepov. Kot je povedal direktor hrvaške turistične zveze, se bojijo, da bi se - zaradi neupoštevanja ukrepov - glavni del turistične sezone končal, še preden se dobro začne.
Hrvaška se je na vrhunec letošnje turistične sezone dobro pripravila. Ena izmed oglaševalskih kampanj deluje na 12 lokacijah, s sloganom »Verjemite mi, bil sem tam«. Akcija bo trajala do konca julija, njen cilj pa je povabiti čim več gostov v Hrvaško na dopust, pa tudi nadaljnje pozicioniranje države kot privlačno, varno in dobro pripravljeno počitniško destinacijo.
Kot je povedal Staničić, od kampanje pričakujejo veliko, že zdaj pa je pokazala produktivnost. Oglaševalska akcija je največ turistov privabila iz Nemčije, Slovenije, Češke, Avstrije, Poljske in Madžarske. »Za vse državljane tretjih držav smo omilili ukrepe za prehod meje, tako da lahko vsak, ki izpolnjuje pogoje vstopi na Hrvaško in se počuti dobrodošlega,« je še povedal Staničić.
Podobno kot Grčija in Italija je tudi Hrvaška nekoliko znižala cene, predvsem v zasebnih nastanitvah. Na splošno so cene padle za 15 odstotkov. Na vprašanje, ali lahko v prihodnje pričakujemo spremembe glede cen, pa je Staničić odgovoril, da ceno vedno narekuje razmerje med povpraševanjem in ponudbo.
Glede na zelo dober začetek sezone, kaže, da je povpraševanja po uslugah turističnih delavcev veliko, težava, pravi Staničić, nastane pri ponudbi. Letošnjo sezono se namreč Hrvaška spopada z velikim pomanjkanjem turističnih delavcev, predvsem sezonskih. Nekaj upanja polagajo na delavce iz tujine, v nasprotnem primeru se lahko zgodi, da ne bodo mogli odpreti vseh turističnih nastanitev, ki so sicer na razpolago.
Bojijo se, da bo sezone predčasno konec
V prvih šestih mesecih letošnjega leta je bilo na Hrvaškem 2,6 milijona prihodov in 11,7 nočitve, kar je za 55 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Da se ne bi trend obrnil, Staničić poziva vse, da se dosledno držijo epidemioloških ukrepov. Kot je povedal direktor hrvaške turistične zveze, se bojijo, da bi se - zaradi neupoštevanja ukrepov - glavni del turistične sezone končal, še preden se dobro začne.
Vabijo z oglaševalsko kampanjo
Hrvaška se je na vrhunec letošnje turistične sezone dobro pripravila. Ena izmed oglaševalskih kampanj deluje na 12 lokacijah, s sloganom »Verjemite mi, bil sem tam«. Akcija bo trajala do konca julija, njen cilj pa je povabiti čim več gostov v Hrvaško na dopust, pa tudi nadaljnje pozicioniranje države kot privlačno, varno in dobro pripravljeno počitniško destinacijo.
Kot je povedal Staničić, od kampanje pričakujejo veliko, že zdaj pa je pokazala produktivnost. Oglaševalska akcija je največ turistov privabila iz Nemčije, Slovenije, Češke, Avstrije, Poljske in Madžarske. »Za vse državljane tretjih držav smo omilili ukrepe za prehod meje, tako da lahko vsak, ki izpolnjuje pogoje vstopi na Hrvaško in se počuti dobrodošlega,« je še povedal Staničić.
Cene za enkrat ostajajo enake
Podobno kot Grčija in Italija je tudi Hrvaška nekoliko znižala cene, predvsem v zasebnih nastanitvah. Na splošno so cene padle za 15 odstotkov. Na vprašanje, ali lahko v prihodnje pričakujemo spremembe glede cen, pa je Staničić odgovoril, da ceno vedno narekuje razmerje med povpraševanjem in ponudbo.
Velik izziv jim letos predstavlja pomanjkanje delavcev
Glede na zelo dober začetek sezone, kaže, da je povpraševanja po uslugah turističnih delavcev veliko, težava, pravi Staničić, nastane pri ponudbi. Letošnjo sezono se namreč Hrvaška spopada z velikim pomanjkanjem turističnih delavcev, predvsem sezonskih. Nekaj upanja polagajo na delavce iz tujine, v nasprotnem primeru se lahko zgodi, da ne bodo mogli odpreti vseh turističnih nastanitev, ki so sicer na razpolago.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese