H&M: Rekordna izguba, kazen zaradi vohunjenja za zaposlenimi; sledi zapiranje trgovin

H&M je poleg znatne izgube – 118 milijonov evrov – doletela še 35-milijonska kazen zaradi vohunjenja za zaposlenimi. Napovedujejo zapiranje približno 250 trgovin.
Fotografija: Družba poudarja, da ima približno četrtina trgovin skupine H&M pogodbeno pravico, da vsako leto revidirajo ali se odpovejo najemom. Tako v H&M napovedujejo racionalizacijo. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Družba poudarja, da ima približno četrtina trgovin skupine H&M pogodbeno pravico, da vsako leto revidirajo ali se odpovejo najemom. Tako v H&M napovedujejo racionalizacijo. FOTO: Shutterstock

Največji svetovni trgovec z oblačili Hennes & Mauritz (H&M) je v prvih devetih mesecih proračunskega leta 2019–2020, ki se je končalo 31. avgusta, izgubil 1,24 milijarde švedskih kron (dobrih 118 milijonov evrov) v primerjavi z dobičkom v višini 9,231 milijarde švedskih kron (nekaj manj kot 880 milijonov evrov) leto prej, so sporočili iz podjetja.
 
H&M je na delnico izgubil 0,75 krone (0,071 evra) v primerjavi z dobičkom 5,58 krone (0,53 evra) v enakem obdobju leto prej. Hkrati so se prihodki podjetja zmanjšali za 21,3 odstotka, na 134,482 milijarde kron (12,8 milijarde evrov).

H&M. FOTO: Shutterstock
H&M. FOTO: Shutterstock
»Covid-19 je zelo negativno vplival na prodajo podjetja, zlasti v drugem četrtletju, ko so bile trgovine na večini trgov začasno zaprte,« - podjetje komentira rezultate prvih devetih mesecev tega proračunskega leta.

V tretjem četrtletju tekočega poslovnega leta se je čisti dobiček družbe H&M zmanjšal za 2,1-krat na 1,821 milijarde kron (dobrih 137 milijonov evrov). H&M je v enakem obdobju leto prej zaslužil 1,1 krone (0,10 evra) v primerjavi z 2,33 kron (0,21 evra) na delnico. Prihodki podjetja so se zmanjšali za 18,7 odstotkov na 50,87 milijarde kron (4,85 milijarde evrov).
 

Zapiranje fizičnih trgovin


V začetku tretjega četrtletja je bilo zaradi covida-19 zaprtih okoli 900 od skupno več kot 5000 trgovin te verige, ob koncu četrtletja jih je bilo le še nekaj več kot 200.


Trenutno je še naprej zaprtih 166 trgovin oziroma trije odstotki vseh. Med trgovinami, ki so odprte, pa v številnih veljajo posebni vladni ukrepi, preprečevanju širjenja novega koronavirusa, nekatere imajo denimo omejen delovni čas, je v poročilu o poslovanju zapisal H&M.

H&M. FOTO: Shutterstock
H&M. FOTO: Shutterstock
Družba poudarja, da ima približno četrtina trgovin skupine H&M pogodbeno pravico, da vsako leto revidirajo ali se odpovejo najemom. Tako v H&M napovedujejo racionalizacijo. V prihodnjem letu bodo zmanjšali število trgovin za okoli 250.

»Vse več strank je v času pandemije začelo kupovati na spletu,« so podčrtali v podjetju. Zato H&M krepi vlaganja v digitalizacijo, pospešuje konsolidacijo trgovin in krepi integracijo med različnimi prodajnimi kanali. V prihodnje namerava še dodatno staviti tudi na trajnost.
 

Kazen zaradi vohunjenja za zaposlenimi 


Nekateri vodstveni delavci v logističnem centru naj bi skozi formalne in neformalne pogovore pridobili vpogled v zasebno življenje več sto svojih zaposlenih in podrobnosti o družinskih težavah ali verskem prepričanju. Po daljših odsotnostih naj bi jih vabili na pogovore in podatke shranjevali v sistem, dostopen tudi za 50 drugih vodstvenih delavcev v celotni skupini H&M.

H&M. FOTO: Shutterstock
H&M. FOTO: Shutterstock
Nemški varuh človekovih pravic je tako švedski trgovski verigi s hitro modo naložil kazen v višini 35,3 milijona evrov, ker je zbirala podatke o zasebnem življenju zaposlenih v servisnem centru v Nürnbergu. Vodstvo te izpostave H&M je podatke pridobivalo vsaj od leta 2014, poroča STA.

V H&M so dejali, da to ni v skladu z njihovimi navodili in smernicami. Dodali so, da za ugotovljeno prakso v Nürnbergu prevzemajo polno odgovornost in se želijo opravičiti tem zaposlenim. Odločitev varuha bodo preučili, so še navedli in dodali, da so v centru že zamenjali nekatere vodilne in imeli dodatno usposabljanje za rokovanje z zasebnimi podatki v skladu z zakonodajo.

Podjetje H&M je bilo ustanovljeno leta 1947 na Švedskem. Podjetje proizvaja in prodaja oblačila. Poleg H&M razvija tudi blagovne znamke COS, Monki, Weekday, Cheap Monday itd. Mreža podjetja vključuje več kot 5 tisoč trgovin na 74 svetovnih trgih, kjer je zaposlenih približno 179 tisoč ljudi.
 

Več iz te teme:

Več iz rubrike