Evropski patentni urad za poenostavitev patentnih postopkov

Evropski patentni urad se bo v naslednjih štirih letih osredotočil na doseganje petih ciljev, med katerimi sta poenostavitev in posodobitev informacijskih sistemov. S tem bi med drugim poenostavili tudi patentne postopke. Ob tem želijo okrepiti sodelovanje tako z državami članicami kot s tujimi partnerji in širšo javnostjo.
Fotografija: Urad Evropske unije za intelektualno lastnino v Španiji.
Odpri galerijo
Urad Evropske unije za intelektualno lastnino v Španiji.

Ena od prioritet na informacijsko-komunikacijskem področju je nadgradnja obstoječih orodij. Evropski patentni urad prijaviteljem ponuja različne digitalne rešitve za lažje delo.Te naj bi prijaviteljem patentov poenostavile in pospešile postopke. Med drugim jim želijo olajšati dostop do pomoči s krajšim odzivnim časom. Lažje delo bodo imeli zaradi poenostavljenih postopkov tudi zaposleni na uradu, zagotavljajo. Med cilji iz strateškega načrta sta še ohranitev in nadgradnja kakovosti izdelkov in storitev ter zagotavljanje dolgoročne vzdržnosti poslovanja.
 
Zaupanja v kakovost in z njo večjega deleža registracije različnih modelov je čedalje več. V zadnjih desetih letih se je število registracij podvojilo na 100.000 na leto, vse skupaj pa imajo registriranih več kot milijon modelov v EU. »Razmere se izboljšujejo, ljudje so začeli ceniti originalne ideje ter inovacije in zato jih podjetja vedno pogosteje zaščitijo. Evropska kultura očitno ne prenaša več ponaredkov,« povedo na EUIPO. - Zaščita da izdelku dodatno vrednost, a ta ne pomeni ekskluzivnosti, ampak brezskrbno širšo množično uporabo.

Urad Evropske unije za intelektualno lastnino v Španiji.
Urad Evropske unije za intelektualno lastnino v Španiji.


"Stalna rast števila prijav na Evropskem patentnem uradu kaže na to, da je Evropa vse bolj privlačna kot donosen in dinamičen trg ter kot tehnološko središče za inovatorje in podjetja z vsega sveta," so poudarili na uradu.
 
Blagovna znamka je pravica intelektualne lastnine, natančneje industrijske lastnine, katere namen je zaščita registriranih blagovnih znakov, ki označujejo posamezne proizvode. Čeprav stroški registracije blagovne znamke, predvsem na začetku, za podjetje niso zanemarljivi, lahko ugotovimo, da se zaradi varnosti, konkurenčne prednosti, možnosti odškodninskih tožb v primeru zlorab in drugih zgoraj naštetih prednosti, registracija nedvomno izplača, zapiše  Ivo Grlica v kolumni za Svet kapitala.



Načrt so na uradu oblikovali po posvetovanjih z 38 državami članicami, uporabniki patentnega sistema, javnostjo, nacionalnimi uradi za intelektualno lastnino in zaposlenimi na uradu. "Pomagal nam bo pri soočanju z večplastnimi izzivi, vključno z vse bolj povezanim in globaliziranim svetovnim gospodarstvom ter hitrimi tehnološkimi spremembami," so še navedli.
Evropski patentni urad je lani prejel 174.317 patentnih prijav, kar je 4,6 odstotka več kot predlani. Prijave 38 držav članic urada so predstavljale 47 odstotkov vseh prijav, med posameznimi državami pa so bile na prvem mestu ZDA, od koder je prispelo 25 odstotkov vseh prijav.
 

Več iz rubrike