Evropa nagradila Ljubljano za pametne rešitve v turizmu
Ljubljana je v okviru druge izvedbe projekta Evropska prestolnica pametnega turizma prejela prestižno priznanje za najboljše evropsko mesto na področju digitalnih rešitev.
Odpri galerijo
Evropska žirija je na podelitvi priznanj v Helsinkih prejšnji teden izmed desetih mest v ožjem izboru prepoznala prizadevanja Ljubljane na področju digitalizacije. Pohvalila je številne pametne rešitve, spletno stran z bogato vsebino in aplikacije - še posebno jih je navdušila aplikacija Tap water za lociranje pitnikov po mestu.
V letošnjem ocenjevanju je sodelovalo 35 mest iz 17 držav članic, med katerimi je neodvisni odbor strokovnjakov izbral deset mest, ki so v vseh štirih tekmovalnih kategorijah izkazala odličnost. Predstavniki mest, ki so se uvrstila v finale, so včeraj pred strokovno žirijo predstavili svoje projekte v vseh štirih kategorijah.
Ljubljana je tako s pridobljenim priznanjem dobila potrditev, da je uspela nadgraditi in izboljšati mesto kot bivalno in potovalno destinacijo. S tem ostaja navdih drugim turističnim destinacijam po vsej Evropi.
V letošnjem ocenjevanju je sodelovalo 35 mest iz 17 držav članic, med katerimi je neodvisni odbor strokovnjakov izbral deset mest, ki so v vseh štirih tekmovalnih kategorijah izkazala odličnost. Predstavniki mest, ki so se uvrstila v finale, so včeraj pred strokovno žirijo predstavili svoje projekte v vseh štirih kategorijah.
Petra Stušek iz Turizma Ljubljana je med drugim predstavila uspešne projekte in iniciative Mestne občine Ljubljana in Turizma Ljubljana, kot so Zelene nabavne verige in Borza lokalnih živil, urbano čebelarjenje, nove pohodniške poti v regiji Osrednje Slovenije ter nov produkt Vonj Ljubljane, ki je še v procesu nastajanja. Glede dostopnosti je izpostavila projekte, ki omogočajo lažje gibanje in informiranje, tudi oseb s posebnimi potrebami (taktilne oznake, mobilna aplikacija Ljubljana by Wheelchair, prilagojenost javnega mestnega prometa, Kavalirji in električni priklop za invalidske vozičke) ter možnost souporabe električnih vozil Avant2Go. Na področju digitalizacije je kot novost najavila chatbota za meščane in obiskovalce na FB straneh Turizma Ljubljana in MOL, nadgradnjo mobilnih aplikacij Nexto in Urbana ter pametne projekte v okviru BTC City. »Na leto pripravimo več kot 14.000 dogodkov letno, ki ponujajo kulturna, športna, kulinarična in turistična doživetja mesta ter jih povezujejo s ponudbo v predelih izven mestnega jedra, s čimer želijo preusmeriti turistične tokove,« je še poudarila.
Projekt Evropska prestolnica pametnega turizma predstavlja pobudo Evropske komisije za povečanje prepoznavnosti Evrope kot turistične destinacije in vzpostavitve platforme za izmenjavo najboljših praks na področju turizma med evropskimi mesti. Pametno turistično mesto opredeljuje kot mesto, ki uporablja svoj ozemeljski, socialni in človeški kapital za rast turističnega sektorja, blaginjo mesta in boljšo kakovost življenja za prebivalce, nudi obogatene in prilagojene turistične izkušnje z vrednotenjem lokalnih sredstev ob spoštovanju in vključevanju lokalnih skupnosti ter omogoča dostop do turističnih storitev in izdelkov z uporabo novih tehnologij, medsebojne povezanosti in storitev.
Ljubljana je tako s pridobljenim priznanjem dobila potrditev, da je uspela nadgraditi in izboljšati mesto kot bivalno in potovalno destinacijo. S tem ostaja navdih drugim turističnim destinacijam po vsej Evropi.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.