Erick Smet: Osnovne potrebe ostajajo iste, trendi se spreminjajo
Na 2. Effie dnevu se nam je preko zooma pridružil Erick Smet iz podjetja TrendWatching, ki je eno izmed vodilnih podjetij na svetu za trende potrošnikov. Erick je živahen pripovedovalec zgodb, ki je vodil mnogo spletnih seminarjev ter gostil različne delavnice in dogodke za PepsiCo, Liberty Global, Google in Unicef. Pri podjetju TrendWatching je višji analitik za trende. Odgovoren je tudi za koordinacijo ekipe ter za njihovo mesečno publikacijo Make Shift. Strankam pomaga pri doseganju njihovega potenciala.
Erick je na konferenci predstavil osem sklopov globalnih trendov. Trende je podkrepil s primeri nagrajenih kampanj v tekmi Effie Slovenia 2020. Poudaril je, da se spremembe dogajajo na vseh področjih družbenega ustroja; na področju denarja, politike, sociale, prehranjevanje in kulture. Dobro se je zavedati osnovnih potreb, ki jih imamo, in spreminjajočih se trendov, je dejal.
Digitalni svet
Rdeča nit prvega trenda je digitalni svet. Ljudje že nekaj časa ne komuniciramo zgolj z besedami, temveč tudi z všečki in »emoji«. Če želijo blagovne znamke v tem času privabiti čim več strank, se morajo usmeriti tudi na digitalna orodja. Aplikacije in vedno bolj popularne video igre uporabnike pritegnejo bolj kot v preteklosti. Smet je med drugim izpostavil H&M, ki je svojo linijo oblačil predstavil v obliki video igre.
Kreativno sodelovanje s strankami
Drugi sklop trendov se je navezoval na sodelovanje s strankami in na to, kako so lahko znamke izražene še bolj kreativno. V zadnjem obdobju so zaznane večje potrebe po interakciji z ljudmi. Številne znamke so se tega že naučile in tako dobijo vpogled iz prve roke.
Erick je med drugim izpostavil Revolut, bančni sistem, pri katerem si lahko uporabniki sami izberejo podobo svoje bančne kartice. Omenil je tudi Samsung, ki je spodbudil ljudi, da stare kartonske škatle predelajo v uporabne predmete za dom. Izstopala je tudi inovacija Jimmy Choia, ki je izdelal stekleničko za tablete za bolnike s Parkinsonovo boleznijo.
Slediti svojim sanjam
V tretjem sklopu trendov so bili omenjeni novi vzorniki, ki postavljajo sveža merila za svet, v katerem je vedno več ljudi, ki se zavedajo svojega namena in tega, da življenje ni le dolgočasna služba. Vzorniki spodbujajo ljudi, naj sledijo svoji strasti in delajo tisto, kar jih veseli. Med drugim je bila omenjena tudi TikTok vplivnica Charli D'Amelio, ki je v zadnjem letu zaslužila 16 milijonov evrov s svojimi plesnimi posnetki. Smet meni, da tudi Effie zmagovalec Štartaj Slovenija spodbuja mlade podjetnike in tovrstno miselnost.
Umiritev prehitrega tempa življenja
V tem sklopu trendov je bila omenjena izgorelost, saj je vedno več ljudi, ki se soočajo z njo. Rdeča nit na tem področju je umiritev in uživanje v majhnih, vsakdanjih rečeh. Občutek, da moramo biti ves čas vpeti v digitalni svet, je lahko izčrpavajoč. Inovatorji, ki izstopajo na tem področju, so Sunday s svojo aplikacijo, ki spodbuja k čuječnosti in uživanju v trenutku.
Tudi podjetje Nike želi s svojo kampanjo sporočiti, da šport ni le tekmovanje in da lahko v njem uživamo brez pritiskov. Aplikacija Petz pomaga lastnikom malih živali pri skrbi zanje. Zmagovalci trendov na tem področju so Mali šefi Slovenije, ki spodbujajo kakovostno preživljanje družinskega časa.
Lokalno podjetništvo
V petem sklopu je bilo omenjeno lokalno podjetništvo. Pomembno je, da se podobno misleči ljudje združujejo in si med sabo pomagajo tudi na lokalni ravni. Med inovatorji, ki jih je Erick izpostavil, je tudi Snapchat z aplikacijo za spodbujanje lokalnih pisarn Run For Office. Deliveroo svoje dostavljalce hrane izobražuje, da so pozorni na znake domačega ali uličnega nasilja. Kot Effie zmagovalka je bila imenovana Argeta, ki je s svojo linijo Argeta Exlusive priskočila na pomoč lokalnim dobaviteljem.
Pravičnost
Glavni tematiki trendov v tej kategoriji sta pravičnost in prepoznavanje potreb potrošnikov. V njem izstopajo inovatorji, kot je Adidas, ki se je odločil sodelovati z mladimi iz generacije Z, da ustvarijo nove trende. Pri Unilever so razvili prvi deodorant na svetu za invalide. Kot primer dobre inovacije je bil omenjen tudi GiffGaff, na spletni strani katerega je avatar, ki komunicira z gluhimi in naglušnimi. Pri Asosu so na spletni strani predstavili model s slušnim aparaom, ki je promoviral kolekcijo uhanov.
Okoljske spremembe in trajnostni izdelki
Erick navaja, da sedmi trend narekujejo podnebne spremembe. Vedno več uporabnikov in posledično tudi podjetij se odloča za trajnostne izdelke. Njihova slabost je, da niso poceni. Trajnostni izdelki naj bi bili dostopni za vse in nekatera podjetja že delujejo v tej smeri. Med njimi je na primer Beligjski Lidl, ki prodaja veganske hot doge, ki so cenejši od mesnih. S tem želijo spodbuditi k rastlinski prehrani. Izpostavil je še nekaj drugih inovatorjev, me katerimi je tudi Train Hugger. Ta spodbuja k nakupu ugodnih kart za vlak, pri čemer za vsako prodano karto posadijo tudi eno drevo. Omenil je tudi Effie zmagovalca v tej kategoriji - Petrol.
Zdrav duh v zdravem telesu
Osmi trend je v duhu zdravja in dobrega počutja. Zdravje je še vedno naša najpomembnejša vrednota. Poseben poudarek je na duševnem zdravju, ki se je kot posebej pomembno pokazalo v času pandemije. Pri socialnem stiku in mreženju so še posebej v zaostanku mladi iz generacije Z, ki so po različnih statističnih podatkih zelo na udaru glede psihičnih težav.
Erick je v tej kategoriji izpostavil nekaj inovacij, ki delujejo na področju zdravja in dobrega počutja. Med njimi je tudi Netfllix, ki v sodelovanju z Headspace ponuja tudi nekaj meditacij za sprostitev in vsebin za boljši spanec. Jansport se je povezal z mladimi iz generacije Z, ker si želi, da duševne težave med mladimi ne bi bile več tako stigmatizirane. V tem, zadnjem sklopu je bil omenjen tudi Effie zmagovalec, Donat, ki podpira zdrav način življenja.