Avtomobilska industrija še vedno v precejšnji krizi
Avtomobilska industrija se je v času pandemije znašla v resnih težavah in teh še ni konec.
Odpri galerijo
V času pandemije se je avtomobilska industrija zaradi pomanjkanja čipov znašla v nezavidljivem položaju. Kljub temu da naj bi se stanje do sedaj glede na napovedi izpred pol leta že normaliziralo, temu ni tako. Posledično lahko pričakujemo, da bodo cene avtomobilov še naprej ostale visoke.
Čipi igrajo v proizvodnji avtomobilov nepogrešljiv element, saj skrbijo za nemoteno delovanje številnih sistemov v vozilu. Ko je svet spomladi 2020 zajela pandemija, je zaradi dela od doma, vsesplošnega zaprtja in izgube številnih delovnih mest povpraševanje po avtomobilih nenadoma upadlo. Proizvajalci avtomobilov so se na to odzvali s krčenjem naročil čipov, saj so pričakovali, da se povpraševanje še dolgo ne bo vrnilo na normalno raven.
V začetku pandemije je po drugi strani prišlo do povečanega povpraševanja po računalnikih, konzolah za video igre in drugi elektroniki. Proizvajalci čipov so zato izkoristili ponujene priložnosti in čipe namesto za avtomobile začeli izdelovati za tovrstne naprave. V precej hitrem času se je povpraševanje po avtomobilih ponovno povečalo, vendar mu proizvajalci zaradi pomanjkanja čipov niso mogli več slediti.
Večina proizvajalcev čipov se nahaja v Aziji. Ko je avtomobilska industrija ponovno zahtevala bistveno več čipov, je prišlo do kolapsa. Hkrati je v enakem obdobju Tajvan utrpel eno največjih sušnih obdobij, zaradi česar je bila motena tudi proizvodnja čipov. Japonsko so prizadeli požari. V Teksasu, kjer se prav tako nahajajo proizvajalci čipov, je prišlo do hudih zimskih razmer in izpadov elektrike. Porast okužb z novim sevom Delta bi lahko povzročil nov krog zaustavitev avtomobilskih obratov po vsem svetu.
Pred kratkim je Toyota napovedala zaprtje 14 tovarn na Japonskem, zaradi česar se bo tam proizvodnja avtomobilov zmanjšala za približno 40 odstotkov. Do zaprtja njenih tovarn bo prišlo tudi na drugih predelih sveta.
Pri Volkswagnu so prejšnji teden prav tako napovedali morebitno zmanjšanje proizvodnje, če bodo zaradi razmer v to prisiljeni.
»Novi izbruhi okužb s covidom-19 v Aziji vodijo k ponovnemu zapiranju ključnih obratov za polprevodnike. Skladno s tem pričakujemo, da bo dobava čipov tudi v tretjem četrtletju 2021 zelo nestanovitna. Nadaljnje prilagoditve proizvodnje tako niso izključene,« so za CNN dejali predstavniki Volkswagna.
Tudi drugi proizvajalci avtomobilov se srečujejo s podobnimi težavami in razmišljajo o krčenju proizvodnih zmogljivosti. Vse torej kaže na to, da bo okrevanje avtomobilske industrije dolgotrajno, cene avtomobilov pa bodo še naprej rekordno visoke.
Čipi igrajo v proizvodnji avtomobilov nepogrešljiv element, saj skrbijo za nemoteno delovanje številnih sistemov v vozilu. Ko je svet spomladi 2020 zajela pandemija, je zaradi dela od doma, vsesplošnega zaprtja in izgube številnih delovnih mest povpraševanje po avtomobilih nenadoma upadlo. Proizvajalci avtomobilov so se na to odzvali s krčenjem naročil čipov, saj so pričakovali, da se povpraševanje še dolgo ne bo vrnilo na normalno raven.
V začetku pandemije je po drugi strani prišlo do povečanega povpraševanja po računalnikih, konzolah za video igre in drugi elektroniki. Proizvajalci čipov so zato izkoristili ponujene priložnosti in čipe namesto za avtomobile začeli izdelovati za tovrstne naprave. V precej hitrem času se je povpraševanje po avtomobilih ponovno povečalo, vendar mu proizvajalci zaradi pomanjkanja čipov niso mogli več slediti.
Tajvan utrpel sušno obdobje, Japonska požare, širi se Delta različica
Večina proizvajalcev čipov se nahaja v Aziji. Ko je avtomobilska industrija ponovno zahtevala bistveno več čipov, je prišlo do kolapsa. Hkrati je v enakem obdobju Tajvan utrpel eno največjih sušnih obdobij, zaradi česar je bila motena tudi proizvodnja čipov. Japonsko so prizadeli požari. V Teksasu, kjer se prav tako nahajajo proizvajalci čipov, je prišlo do hudih zimskih razmer in izpadov elektrike. Porast okužb z novim sevom Delta bi lahko povzročil nov krog zaustavitev avtomobilskih obratov po vsem svetu.
Pred kratkim je Toyota napovedala zaprtje 14 tovarn na Japonskem, zaradi česar se bo tam proizvodnja avtomobilov zmanjšala za približno 40 odstotkov. Do zaprtja njenih tovarn bo prišlo tudi na drugih predelih sveta.
Pri Volkswagnu so prejšnji teden prav tako napovedali morebitno zmanjšanje proizvodnje, če bodo zaradi razmer v to prisiljeni.
»Novi izbruhi okužb s covidom-19 v Aziji vodijo k ponovnemu zapiranju ključnih obratov za polprevodnike. Skladno s tem pričakujemo, da bo dobava čipov tudi v tretjem četrtletju 2021 zelo nestanovitna. Nadaljnje prilagoditve proizvodnje tako niso izključene,« so za CNN dejali predstavniki Volkswagna.
Tudi drugi proizvajalci avtomobilov se srečujejo s podobnimi težavami in razmišljajo o krčenju proizvodnih zmogljivosti. Vse torej kaže na to, da bo okrevanje avtomobilske industrije dolgotrajno, cene avtomobilov pa bodo še naprej rekordno visoke.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese