BMW predstavil novo e-kolo in električno motorno kolo
Novo e-kolo podjetja BMW lahko doseže hitrost do 60 kilometrov na uro, njegov doseg pa znaša 300 km.
Odpri galerijo
Podjetje BMW je na nemškem sejmu mobilnosti IAA predstavilo dve novi električni motorni kolesi z zanimivimi karakteristikami. Oba imata enake specifikacije, zato je e-kolo zelo hitro, električno motorno kolo pa relativno počasno. Modela sta predstavila različna oddelka podjetja. BMW je predstavil model i Vision AMBY, ki je hitro e-kolo. Oddelek za motorna kolesa BMW Motorrad pa je predstavil model Vision AMBY, ki je električno motorno kolo. Ta mali i pomeni veliko razliko.
Model i Vision AMBY tehnično sicer spada v kategorijo električnih koles, vendar ima s svojimi vrstniki le malo skupnega. Okvir ima podobne komponente vzmetenja kot druga vrhunska kolesa, navaja spletna stran Electrek. Očitno ima tudi Gatesov karbonski jermenski pogon, elektronika pa je v celoti izdelana po meri.
S pomočjo aplikacije za pametne telefone lahko vozniki izbirajo med tremi različnimi hitrostnimi nastavitvami. Na voljo imajo evropsko predpisano hitrost 25 kilometrov na uro, drugi način omogoča hitrost do 45 kilometrov na uro, novi tretji način pa omogoča hitrosti do 60 kilometrov na uro. BMW je predstavil zamisel, da bi se te hitrosti samodejno spreminjale v realnem času na podlagi geografskega ograjevanja. To pomeni, da bi e-kolo samodejno upočasnilo, ko bi zapeljali v središče mesta.
E-kolo i Vision AMBY je treba registrirati in pridobiti posebno registrsko tablico za vožnjo v drugem in tretjem hitrostnem načinu. Electrek navaja, da to ni električno motorno kolo v preobleki in pedala niso le za krinko. Voznik jih mora namreč nenehno poganjati, če želi doseči in ohraniti visoke hitrosti. Pri najvišji hitrosti 60 kilometrov na uro se znatno zmanjša tudi doseg in sicer na 75 kilometrov.
BMW je na sejmu dodatno pojasnil: »Ker za tovrstno vozilo z modularnim konceptom hitrosti ni nobene obstoječe pravne podlage, je namen 'AMBY' vizionarskih vozil spodbuditi uvedbo takšne zakonodaje in posledično tudi razvoj na tem področju.«
Namesto pedal je električno motorno kolo Vision AMBY opremljeno s stopalkami v motorističnem slogu. E-motorno kolo oddelka BMW Motorrad prav tako doseže najvišjo hitrost 60 kilometrov na uro. Zaradi tega v primerjavi s svojimi vrstniki velja za relativno počasnega, navaja Electrek.
BMW Motorrad še ni razkril nobenih podrobnosti glede motorja ali baterije motorne različice AMBY, vendar se pričakuje vsaj tolikšna zmogljivost, kot pri e-kolesu. E-motorno kolo ima širše pnevmatike in robustnejši sistem vzmetenja, zaradi česar je primeren tudi za terensko vožnjo.
O lahkem električnem motornem kolesu je na sejmu spregovoril vodja oblikovanja pri BMW Motorrad, Edgar Heinrich: »BMW Motorrad Vision AMBY nas popelje na novo področje.« Pojasnil je, da so jim najpomembnejše želje in pričakovanja uporabnikov. »Vprašanje se glasi: kako se bodo stranke želele voziti v prihodnosti,« je dejal Heinrich in dodal, da BMW Motorrad dosledno sledi svoji strategiji elektro-mobilnosti za mestna naselja. »To je fascinanten uvod v svet BMW Motorrada, ki obljublja največje užitke v vožnji.«
Model i Vision AMBY
Model i Vision AMBY tehnično sicer spada v kategorijo električnih koles, vendar ima s svojimi vrstniki le malo skupnega. Okvir ima podobne komponente vzmetenja kot druga vrhunska kolesa, navaja spletna stran Electrek. Očitno ima tudi Gatesov karbonski jermenski pogon, elektronika pa je v celoti izdelana po meri.
Močan motor in velika baterija s kapaciteto 2.000 Wh omogočata, da v najvišji nastavitvi doseže zelo visoke hitrosti za e-kolo. Po navedbah BMW-ja ima e-kolo zaradi velike baterije tudi visok doseg, do 300 km v načinu z najnižjo močjo.
S pomočjo aplikacije za pametne telefone lahko vozniki izbirajo med tremi različnimi hitrostnimi nastavitvami. Na voljo imajo evropsko predpisano hitrost 25 kilometrov na uro, drugi način omogoča hitrost do 45 kilometrov na uro, novi tretji način pa omogoča hitrosti do 60 kilometrov na uro. BMW je predstavil zamisel, da bi se te hitrosti samodejno spreminjale v realnem času na podlagi geografskega ograjevanja. To pomeni, da bi e-kolo samodejno upočasnilo, ko bi zapeljali v središče mesta.
E-kolo i Vision AMBY je treba registrirati in pridobiti posebno registrsko tablico za vožnjo v drugem in tretjem hitrostnem načinu. Electrek navaja, da to ni električno motorno kolo v preobleki in pedala niso le za krinko. Voznik jih mora namreč nenehno poganjati, če želi doseči in ohraniti visoke hitrosti. Pri najvišji hitrosti 60 kilometrov na uro se znatno zmanjša tudi doseg in sicer na 75 kilometrov.
BMW je na sejmu dodatno pojasnil: »Ker za tovrstno vozilo z modularnim konceptom hitrosti ni nobene obstoječe pravne podlage, je namen 'AMBY' vizionarskih vozil spodbuditi uvedbo takšne zakonodaje in posledično tudi razvoj na tem področju.«
Model Vision AMBY
Namesto pedal je električno motorno kolo Vision AMBY opremljeno s stopalkami v motorističnem slogu. E-motorno kolo oddelka BMW Motorrad prav tako doseže najvišjo hitrost 60 kilometrov na uro. Zaradi tega v primerjavi s svojimi vrstniki velja za relativno počasnega, navaja Electrek.
BMW Motorrad še ni razkril nobenih podrobnosti glede motorja ali baterije motorne različice AMBY, vendar se pričakuje vsaj tolikšna zmogljivost, kot pri e-kolesu. E-motorno kolo ima širše pnevmatike in robustnejši sistem vzmetenja, zaradi česar je primeren tudi za terensko vožnjo.
O lahkem električnem motornem kolesu je na sejmu spregovoril vodja oblikovanja pri BMW Motorrad, Edgar Heinrich: »BMW Motorrad Vision AMBY nas popelje na novo področje.« Pojasnil je, da so jim najpomembnejše želje in pričakovanja uporabnikov. »Vprašanje se glasi: kako se bodo stranke želele voziti v prihodnosti,« je dejal Heinrich in dodal, da BMW Motorrad dosledno sledi svoji strategiji elektro-mobilnosti za mestna naselja. »To je fascinanten uvod v svet BMW Motorrada, ki obljublja največje užitke v vožnji.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.