Avstrija: Kampiranje ponovno pridobiva na priljubljenosti
V letih 2020 in 2021 je bilo potovanj precej manj, vendar pa v vseh turističnih panogah ni prišlo do velikega padca. V več državah se je kampiranje izkazalo za relativno odporno na pandemijo covida-19. Nekateri močni družbeni trendi, kot sta povečevanje zanimanja za bivanje v naravi in trajnost, vplivajo na to, da je kampiranje vse bolj privlačno.
V letu 2021 je bilo kampiranje edini segment avstrijskega turizma, v katerem je bila zabeležena rast. V tem letu je bilo v avstrijskih kampih zabeleženih skoraj šest milijonov nočitev, izvemo od Avstrijskega kamping kluba (ÖCC). To je bilo približno šest odstotkov več kot v letu 2020, vendar ne gre za rekorden rezultat. Pred pandemijo, v letu 2019, je bilo prenočitev za približno 11 odstotkov več kot lani.
Da prihaja do oživljanja kampiranja v Avstriji, je razvidno iz podatka, da je bilo konec lanskega poletja v državi skupaj 647 kampov, kar je 45 več kot poleti 2020. »Svoboda, prilagodljivost, narava - to so glavni argumenti ljudi, ki izberejo kampiranje. Velika prednost kampiranja med pandemijo je, da je enostavnejše biti fizično oddaljen od drugih ljudi in hkrati omogoča bivanje na svežem zraku,« je dejal Thomas Mehlmauer, ki dodaja, da število članov ÖCC v zadnjem času solidno raste. Člani ne prejmejo le revije in strokovnih nasvetov, temveč tudi solidne popuste v več kot 3400 kampih in 170 drugih partnerjih ÖCC v številnih državah ter popuste pri najemu avtodomov.
Dvorec v zraku
Iznajdljivi posamezniki nenehno izumljajo nove rešitve za turistično kampiranje. Na Dunaju smo obiskali GentleTent, enega uspešnejših startupov v tej panogi, katerega začetek ni bil lahek. Sedež podjetja je v Meidlingu, v 12. dunajskem okrožju na jugu mesta, v oddaljenosti nekaj sto metrov od postaje podzemne železnice Am Schöpfwerk in velikega istoimenskega stanovanjskega naselja s številnimi povezanimi stanovanjskimi bloki s skupno več kot 2500 stanovanj. GentleTent se nahaja na drugi strani železniške proge, v delu Meidlinga, ki je ohranil nekdanji primestni značaj.
Sedež podjetja je na območju nekdanjega velikega kmetijskega gospodinjstva, danes spomeniško zaščitenega, z velikim zaprtim notranjim dvoriščem. Tam smo se pogovarjali z direktorjem podjetja Gernotom Rammerjem. Rammer nam pove, da so ga pred dobrimi desetimi leti navdušila sodobna električna kolesa. To ga je spodbudilo k razmišljanju o kombinaciji kampiranja in potovanja z električnim kolesom. Rešitev je videl v majhni prikolici za kolesom. Arhitekt Jürgen Haller, ki je zdaj tehnični direktor podjetja, je ugotovil, da mora biti v tej prikolici napihljiv šotor. Našli so prvo rešitev za lahki 'airtent' (zračni šotor), nato pa so se Rammer, Haller in ekipa odločili za dva poslovni tira; za trženje napihljivih šotorov in za iskanje rešitve za prikolico s šotorom za električno kolo.
Denar za serijsko proizvodnjo so poskušali pridobiti z množičnim financiranjem. Posneli so zabavne video posnetke, ki si jih je ogledalo na milijone ljudi, in investitorjem obljubili velik popust na izdelke. Udeleževali so se tudi sejmov, a jim načrtovanega zneska ni uspelo zbrati. Niso obupali, osredotočili so se na tehnični razvoj, pred petimi leti pa so končno našli investitorja.
GentleTent je leta 2018 prejel nagrado Outdoor Industry Award za strešni šotor GT ROOF, ki naj bi se ga dalo na streho avtomobila. Istega leta so končno izdelali tudi prikolico za električno kolo z več patentiranimi rešitvami in ustanovili posebno podjetje B TURTLE. Prikolica B Turtle je postala znana in iskana. Ima vgrajen šotor za dve osebi, poleg tega pa je na voljo še 120 litrov prtljažnega prostora. Njen šotor se lahko v nekaj minutah napihne na posebni zložljivi ploščadi na prikolici, 75 centimetrov nad tlemi. Prikolica tehta skupaj s šotorom 29 kilogramov, sprejme pa lahko več kot 150 kilogramov prtljage. Lansko poletje so v sodelovanju s turistično agencijo velike trgovske verige Hofer (Aldi v Nemčiji) za izposojo ponujali B Turtles in električna kolesa za sedemdnevne ture. Vse to govori o močnejšem turističnem pozicioniranju in zanimanju za vožnjo električnih koles in kampiranje.
Eden od konstantnih ciljev GentleTenta je izdelava čim bolj kompaktnih šotorov, ki se jih pričvrsti na avtomobilske strehe. »Naši šotori imajo večjo spalno površino kot izdelki naših konkurentov. Poleg tega ponujajo širok razgled in odlično mikroklimo,« nam pove Rammer, ko stojimo ob šotoru GT Roof Mini Flat. »To je daleč najtanjši avtomobilski strešni šotor na svetu. Embalaža, v kateri je pakiran, meri 208 x 118 centimetrov, v višino pa le 10 centimetrov.« Direktorja GentleTenta vprašamo, kje se odvija proizvodni proces. »Material za šotore kupujemo na Kitajskem, kjer jih tudi šivamo. Nekateri deli prikolice B Turtle so izdelani v Nemčiji,« pravi Rammer.
Več iz rubrike
Do konca oktobra več stečajev kot celo lansko leto
Prepozno predlaganje stečajnih postopkov je velik problem slovenske zakonodaje.
Golob napovedal skrajšani delovnik za prizadete v posameznih dejavnostih
Vrh gospodarstva je v sklepu vlado pozval, naj takoj zagotovi ukrepe za izboljšanje konkurenčnosti in gospodarske varnosti.