Apple uvaja spremembe pri varovanju zasebnosti, Facebook zaskrbljen
Apple je prejšnji teden uvedel spremembe na področju varovanjem zasebnosti, s čimer bodo imeli uporabniki boljši pregled nad deljenjem svojih podatkov.
Odpri galerijo
Kot poroča CNN Business, je prejšnji teden Apple uvedel pomembno funkcijo na področju varovanja zasebnosti. Uporabniki operacijskega sistema iOS, ki bo posodobljen na različico 14.5, bodo imeli od zdaj naprej boljši nadzor nad svojo zasebnostjo. Opozorjeni bodo na to, kateri njihovi podatki se bodo uporabljali v oglaševalske namene. Pri tem se bodo vsakič odločili, če se s tem strinjajo ali ne. Te spremembe pa niso po godu Facebooku, ki se financira skoraj izključno z oglaševanjem drugih podjetij.
Uporabniki operacijskega sistema iOS bodo morali od zdaj naprej aplikacijam izrecno dovoliti, da spremljajo njihovo vedenje oziroma da zbirajo njihove podatke, kot so starost, lokacija, zdravstvene informacije in podobno. Sicer aplikacije uporabnikom že od nekdaj dopuščajo možnost, da deljenje določenih podatkov zavrnejo. Vendar morajo to urediti v uporabniških nastavitvah, česar se lotijo le tisti, ki to področje malo bolje poznajo.
Razvijalci bodo morali uporabnike vedno vprašati, če lahko spremljajo njihove aktivnosti v aplikacijah. Če bodo uporabniki dostop onemogočili, bodo videli manj prilagojenih oglasov. Tudi ko se bo uporabnik enkrat odločil za eno ali drugo možnost, se bo naknadno lahko premislil in spremenil nastavitve.
Facebook je precej zaskrbljen nad Applovo potezo. Avgusta je Applovo vodstvo opozoril, da bi lahko predvidene spremembe programske opreme škodovale njegovemu poslovanju. Če bi se večje število uporabnikov odločilo zavrniti deljenje svojih podatkov, bi to pomenilo precejšnje zmanjšanje informacij za oglaševalce in možnosti ciljnega oglaševanja.
Decembra lani je Facebook v medijih New York Times, Wall Street Joutnal in Washington Post objavil svoje nestrinjanje s spremembami zasebnosti, ki jih je načrtoval Apple. Pojasnil je, da bi to lahko negativno vplivalo na poslovanje številnih malih podjetij, ki oglašujejo prek Facebooka, njihovo poslovanje pa je že tako prizadeto zaradi pandemije. Organiziral je tudi tiskovni dogodek, na katerem so se predstavila mala podjetja, ki so spremembi nasprotovala.
Apple trdi, da si zgolj prizadeva za varovanje zasebnosti potrošnikov, kar je po njegovem prepričanju ena temeljnih človekovih pravic.
Uporabniki operacijskega sistema iOS bodo morali od zdaj naprej aplikacijam izrecno dovoliti, da spremljajo njihovo vedenje oziroma da zbirajo njihove podatke, kot so starost, lokacija, zdravstvene informacije in podobno. Sicer aplikacije uporabnikom že od nekdaj dopuščajo možnost, da deljenje določenih podatkov zavrnejo. Vendar morajo to urediti v uporabniških nastavitvah, česar se lotijo le tisti, ki to področje malo bolje poznajo.
PREBERITE TUDI:
Razvijalci bodo morali uporabnike vedno vprašati, če lahko spremljajo njihove aktivnosti v aplikacijah. Če bodo uporabniki dostop onemogočili, bodo videli manj prilagojenih oglasov. Tudi ko se bo uporabnik enkrat odločil za eno ali drugo možnost, se bo naknadno lahko premislil in spremenil nastavitve.
Aplikacije dostikrat zbirajo nepotrebne podatke
Apple je v v videoposnetku, ki ga je prejšnji teden objavil na YouTubu, dejal, da sicer določene podatke o uporabnikih aplikacije za svoje delovanje res potrebujejo. Vendar pa mnoge aplikacije zbirajo tudi podatke, ki sploh niso ključni. Vse z namenom, da jih lahko podajo drugim podjetjem, ki nam nato ponujajo prilagojene oglase. Uporabniki dostikrat ne vejo, katere podatke vse zbirajo določene aplikacije. Vse to se dogaja brez njihovega dovoljenja.
Facebook je precej zaskrbljen nad Applovo potezo. Avgusta je Applovo vodstvo opozoril, da bi lahko predvidene spremembe programske opreme škodovale njegovemu poslovanju. Če bi se večje število uporabnikov odločilo zavrniti deljenje svojih podatkov, bi to pomenilo precejšnje zmanjšanje informacij za oglaševalce in možnosti ciljnega oglaševanja.
Predvidene spremembe kot grožnja poslovanju malih podjetij?
Decembra lani je Facebook v medijih New York Times, Wall Street Joutnal in Washington Post objavil svoje nestrinjanje s spremembami zasebnosti, ki jih je načrtoval Apple. Pojasnil je, da bi to lahko negativno vplivalo na poslovanje številnih malih podjetij, ki oglašujejo prek Facebooka, njihovo poslovanje pa je že tako prizadeto zaradi pandemije. Organiziral je tudi tiskovni dogodek, na katerem so se predstavila mala podjetja, ki so spremembi nasprotovala.
Apple trdi, da si zgolj prizadeva za varovanje zasebnosti potrošnikov, kar je po njegovem prepričanju ena temeljnih človekovih pravic.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.