Alpina bo kmalu dobila novega lastnika

Prodajni postopek Alpine se je začel avgusta 2021 in bo predvidoma končan marca letos. Trenutno so v igri štirje ponudniki.
Fotografija: Podjetje Alpina. Foto: Špela Ankele
Odpri galerijo
Podjetje Alpina. Foto: Špela Ankele

Iz družbe za upravljanje bank (DUTB) so sporočili, da se bo prodajni postopek Alpine, ki se je začel avgusta lani, predvidoma končal marca letos. Zainteresirani kupci so bili povabljeni k oddaji nezavezujoče ponudbe. Na podlagi njihovega skrbnega pregleda je bilo izbranih šest najustreznejših, ki so bili pozvani k oddaji zavezujoče ponudbe, poroča STA.

image_alt
Agrokor prodaja Costello

V nadaljnjem postopku sta dva potencialna kupca že odstopila, tako da so trenutno v igri štirje. Po neuradnih podatkih naj bi bili še obstoječi interesenti Elan, ki je že večkrat izrazil interes za povezovanje z Alpino, multinacionalka Head, ki se uvršča med vodilne svetovne proizvajalce športne opreme, češka družba K&H, ki se ukvarja predvsem z nepremičninskimi posli, in skupina slovenskih vlagateljev.

DUBT kot finančni lastniki naj bi naredili vse za sanacijo in stabilizacijo družbe

Postopek Alpinine prodaje se je začel avgusta lani. Z njim je začela Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki je njen finančni lastnik. Prodaja zajema stoodstotni lastniški delež in vse terjatve do družbe, kar skupaj predstavlja 28 milijonov evrov. Pri DUTB menijo, da so naredili vse za kar najboljšo sanacijo in stabilizacijo družbe, zaradi česar je nastopil pravi čas za prodajo.

Alpina, tovarna smučarskih čevljev. 5.marca 2015. Foto: Blaž Samec/Delo
Alpina, tovarna smučarskih čevljev. 5.marca 2015. Foto: Blaž Samec/Delo

S prodajo naj bi bil Alpini omogočen dostop do novih trgov, prodajnih kanalov in optimizacija programov. DUTB je postala edina lastnica družbe leta 2015 po pretvorbi terjatev v kapital, razlastitvi Alpine Holdinga in pravnomočnosti prisilne poravnave.

Epidemija je družbi zadala hud udarec

Alpina sicer velja za edinega preživelega večjega slovenskega proizvajalca obutve. Njeni prihodki so se v lanskem letu povečali za 20 odstotkov glede na leto 2020, vseeno pa rezultati še nekoliko zaostajajo za planom. Epidemija ji je namreč zadala hud udarec, saj so bile številne trgovine v času hitrega širjenja okužb primorane zapreti svoja vrata, kasneje pa so morale od strank zahtevati izpolnjevanje pogoja PCT, s čimer je upadla prodaja obutve.

image_alt
Plastika Skaza prehaja na šesturni delovnik

Kot so povedali v podjetju, so se sicer v času epidemije zelo spremenile navade ljudi. Več se jih je odločalo za športne aktivnosti na prostem, zaradi česar se je povečalo povpraševanje po pohodniški obutvi ter obutvi za smučarski tek, za katero so v Alpini izpostavili, da so prejeli res veliko naročil.

Zaradi epidemije so se po drugi strani pojavile težave na področju oskrbe s surovinami in materiali. Podaljšali so se dobavni roki, transport s Kitajske pa je bil zaradi precejšnjega dviga stroškov zelo otežen. Razmere pa še naprej ostajajo negotove.

image_alt
Proizvajalec Mozartovih kroglic zaradi pandemije v stečaj

Več iz rubrike

Produktivnost se povečuje, a je napredek prepočasen

Naš prehod v inovacijsko podprto rast in krožno gospodarstvo bi moral biti hitrejši, največji manko je pri storitvah, temelječih na znanju, ugotavlja Umar.

»Pandemija je pokazala tako grde kot spodbudne plati človeštva«

Podjetje, ki se odziva na potrebe okolja in vrača družbi, je pripravljeno na nove izzive prihodnosti. In ta prihodnost bo digitalna in trajnostna.

Slovenska senatorka brani ameriške medije pred tehnološkimi velikani

ZDA pripravljajo zakonodajo, po zgledu avstralske, ki bo omejila tržno premoč Googla in Facebooka.

Zgodovina potrjuje: spet je čas za naložbo v plemenite kovine

Naložba v plemenite kovine v času krize zagotavlja visoko stopnjo zanesljivosti. Z naraščanjem inflacije namreč denar izgublja vrednost.