Umetna inteligenca v prometu: Novosti že na pohodu
Devid Palčič, direktor družbe Robotina, kjer kot strokovnjaki za krmiljenje in inteligentne sisteme s svojimi rešitvami posegajo na področje prometa, razveseli z informacijo, da je razvoj mobilnosti eskaliral.
Odpri galerijo
Razvoj mobilnosti bo po naši oceni šel v več smeri. V zadnjih dvajsetih letih se mobilnost ni dramatično spremenila, tako da največje spremembe šele prihajajo. Kar se je že zgodilo, je nedvomno Uberjev poslovni model, ki predstavlja prvi velik primer digitalne transformacije poslovnega modela, ki brez tehnologije ne bi bila mogoča, pove.
"S platformo in modelom, kjer Uber ni lastnik vozil, so si zagotovili izjemno rast, ki drugače ne bi bila možna. Tudi pri nas so se pojavili prvi uspešni primeri souporabe avtomobilov, ki je pred dvajsetimi leti ni bilo. Nadalje na mobilnost vpliva veliko število pametnih tehnologij tako v vozilih, na cestah, parkiriščih kot pri uporabnikih in drugje. Komunikacija postaja večsmerna in poteka prek platform. Mesta in okolica postajajo pametni, uporabniki bodo lahko posegali v delovanje prometa. Pričakujemo vedno več pametnih tehnologij, ki se bodo bolje prilagajale in stalno optimizirale.
Že sedaj promet usmerja tehnologija. Dober primer je projekt, ki ga izvajamo v Kopru, kjer s senzorji spremljamo dogajanje, kot so pešci, kolesarji in vozila, podatke posredujemo v center, kjer jih obdelamo s kombinacijo tehnologije in strokovnjakov, ter na njihovi podlagi vplivamo na promet. Ključno je to, da je povezava med senzorjem in usmerjanjem zagotovljena prek računalniškega sistema in ne neposredno, kar nam omogoča doseganje želenih učinkov. Pred 20 leti tudi ni bilo električnih vozil, sedaj pa se hitro in uspešno uveljavljajo. To zahteva pomembne spremembe pri infrastrukturi. Dojemanje mobilnosti pa bo seveda dramatično vplivalo ne samo na mobilnost, temveč tudi na celotno družbo.
Kar nekaj novosti bo zaznamovalo mobilnost čez deset let. Najprej se bo spremenil koncept lastništva avtomobila. Avtomobili bodo namenjeni uporabi, ne pa lastništvu. Glavno gorivo bo elektrika, naša pot pa bo sestavljena iz več različnih oblik gibanja.
Ceste, parkirišča in vozila bodo vse pametnejši in bodo bolj sodelovali, tako da bomo do cilja prišli hitreje, varneje in udobneje.
Elektrika bo vse pomembnejša, omogočila bo čistejšo in prijetnejšo mobilnost. Ne pričakujem še premika prometa v tretjo dimenzijo, torej v zrak, se bo pa to zgodilo kasneje. Našo pot bodo še bolj usmerjale pametne naprave, ki bodo za nas kombinirale načine prevoza, optimizirale aktivnosti ter skrbele za naše udobje, varnost in učinkovitost.
Nedvomno se bo povečala povezanost oziroma komunikacija med vsemi sodelujočimi. Veliko več bo senzorjev in odločitve bodo dobro podprte s podatki. Še bolj se bodo uveljavile platforme, tehnologija veriženja blokov, umetna inteligenca in internet stvari."
"S platformo in modelom, kjer Uber ni lastnik vozil, so si zagotovili izjemno rast, ki drugače ne bi bila možna. Tudi pri nas so se pojavili prvi uspešni primeri souporabe avtomobilov, ki je pred dvajsetimi leti ni bilo. Nadalje na mobilnost vpliva veliko število pametnih tehnologij tako v vozilih, na cestah, parkiriščih kot pri uporabnikih in drugje. Komunikacija postaja večsmerna in poteka prek platform. Mesta in okolica postajajo pametni, uporabniki bodo lahko posegali v delovanje prometa. Pričakujemo vedno več pametnih tehnologij, ki se bodo bolje prilagajale in stalno optimizirale.
Že sedaj promet usmerja tehnologija. Dober primer je projekt, ki ga izvajamo v Kopru, kjer s senzorji spremljamo dogajanje, kot so pešci, kolesarji in vozila, podatke posredujemo v center, kjer jih obdelamo s kombinacijo tehnologije in strokovnjakov, ter na njihovi podlagi vplivamo na promet. Ključno je to, da je povezava med senzorjem in usmerjanjem zagotovljena prek računalniškega sistema in ne neposredno, kar nam omogoča doseganje želenih učinkov. Pred 20 leti tudi ni bilo električnih vozil, sedaj pa se hitro in uspešno uveljavljajo. To zahteva pomembne spremembe pri infrastrukturi. Dojemanje mobilnosti pa bo seveda dramatično vplivalo ne samo na mobilnost, temveč tudi na celotno družbo.
Kar nekaj novosti bo zaznamovalo mobilnost čez deset let. Najprej se bo spremenil koncept lastništva avtomobila. Avtomobili bodo namenjeni uporabi, ne pa lastništvu. Glavno gorivo bo elektrika, naša pot pa bo sestavljena iz več različnih oblik gibanja.
Ceste, parkirišča in vozila bodo vse pametnejši in bodo bolj sodelovali, tako da bomo do cilja prišli hitreje, varneje in udobneje.
Elektrika bo vse pomembnejša, omogočila bo čistejšo in prijetnejšo mobilnost. Ne pričakujem še premika prometa v tretjo dimenzijo, torej v zrak, se bo pa to zgodilo kasneje. Našo pot bodo še bolj usmerjale pametne naprave, ki bodo za nas kombinirale načine prevoza, optimizirale aktivnosti ter skrbele za naše udobje, varnost in učinkovitost.
Nedvomno se bo povečala povezanost oziroma komunikacija med vsemi sodelujočimi. Veliko več bo senzorjev in odločitve bodo dobro podprte s podatki. Še bolj se bodo uveljavile platforme, tehnologija veriženja blokov, umetna inteligenca in internet stvari."
Več iz rubrike
Glavo gor – to je porsche!
Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…
Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica
Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…