Vpliv epidemije na Slovenska podjetja bistveno bolj asimetričen kot v recesiji leta 2009

Društvo za marketing Slovenije je v sodelovanju s podjetjem Valicon izvedlo raziskavo Trženjski monitor DMS, s katero so v mesecu juniju raziskovali, kako bo epidemija covid-19 vplivala na slovensko poslovno okolje in na razmere v marketingu.
Fotografija: Matjaž Robinšak (Valicon) takole komentira rezultate raziskave: "Nič več ne bo tako kot je bilo."  FOTO: Corona Borealis Studio / Shutterstock
 
Odpri galerijo
Matjaž Robinšak (Valicon) takole komentira rezultate raziskave: "Nič več ne bo tako kot je bilo."  FOTO: Corona Borealis Studio / Shutterstock  

Raziskava Trženjski monitor 2020, ki jo je Društvo za marketing Slovenije v mesecu juniju izvedlo v sodelovanju s podjetjem Valicon, je na vzorcu 64 podjetij, ki so člani Društva za marketing Slovenije, skušala ugotoviti, kako bo epidemija covid-19 vplivala na slovenski marketing. Skozi raziskavo so skušali povleči tudi vzporednice z letom 2009 in zadnjo recesijo, ko smo prav tako zelo intenzivno raziskovali, kaj se bo po zadnji veliki gospodarski krizi dogajalo na področju marketinga v Sloveniji.
 

Ključne ugotovitve raziskave

  • POSLEDICE EPIDEMIJE
Za dobro polovico podjetij oziroma organizacij (58 %) je imela epidemija negativen učinek na poslovanje. Pri tem je v primerjavi s krizo 2009, ko podjetja v veliki večini niso zaznavala pozitivnih učinkov gospodarske krize, opazna je večja asimetrija, nekatera izmed podjetij opažajo celo pozitivne učinke epidemije (17 % podjetij).
FOTO: DMS
FOTO: DMS
 
Da epidemija ni prizadela vseh podjetij enako, nakazuje tudi podatek, da le 41 odstotkov podjetij meni, da bodo zaradi epidemije prizadeta v enaki meri kot druga podjetja v panogi. Če to primerjamo z oceno iz leta 2009, je takrat 63 odstotkov podjetij ocenilo, da bodo prizadeta v enaki meri kot druga podjetja v panogi.
FOTO: DMS
FOTO: DMS
  • VPLIV EPIDEMIJE NA MARKETING
Več kot polovica podjetij načrtuje isti obseg marketinških aktivnosti tudi po epidemiji (56 %). 21 odstotkov podjetij načrtuje zmanjšanje obsega aktivnosti, 24 odsotkov pa celo povečanje.
 
Skoraj tri četrtine podjetij (71%) namerava finančna sredstva, namenjena marketingu, tudi v 2021 ohraniti na enaki ravni. V času gospodarske krize v letu 2009 so se marketinški proračuni največkrat omejevali (večji upad prodaje, izgube kupcev).
 
Delež uporabnikov oziroma kupcev bo ohranilo 71 odsotkov podjetij, kljub temu pa se prodaja znižuje (54 %) ali ostaja na enakem nivoju v primerjavi z enim letom (37 %).
FOTO: DMS
FOTO: DMS
  • RAZPOREJANJE MARKETINŠKIH PRORAČUNOV
Pred epidemijo so podjetja med vsemi marketinškimi aktivnostmi v največji meri načrtovala vložke v marketinško-komunikacijski splet (90 %), sledijo upravljanje odnosov s kupci oz. uporabniki (76 %), razvoj izdelkov, storitev, znamk (75 %), razvoj tržnih poti (67 %) in izvajanje tržnih raziskav (41 %).
FOTO: DMS
FOTO: DMS
 
V kolikor bolj razčlenimo marketinške aktivnosti, so podjetja pred epidemijo v največji meri načrtovala vložke v oglaševanje v družbenih medijih (87 %), PR (73 %), razvoj novih izdelkov (70 %), organizacijo dogodkov (70 %) in direktni marketing (68 %).
 
Med načrtovanimi marketinškimi aktivnostmi pa se pričakuje več vlaganja v odpiranje digitalnih prodajnih poti (62 %), uvajanja novih poslovnih modelov (50 %), aplikacij in spletnih vmesnikov za uporabnike (47 %) in oglaševanja na družbenih omrežjih (46 %).
 
Glede na izsledke raziskave bodo najbolj na udaru: organizacija dogodkov, pospeševanje prodaje, sponzorstva in donatorstva, previdnost napovedujejo za oglaševanje v netradicionalnih in tradicionalnih medijih ter pri odpiranju lastnih prodajnih mest.
  • VPLIV EPIDEMIJE NA RAZMAH DIGITALNEGA MARKETINGA
Podjetja najpogosteje uporabljajo naslednje digitalne kanale in orodja: oglasne kampanje na družbenih omrežjih (81 %), upravljanje profilov na družbenih omrežjih (78 %) in e-mail marketing (75 %).
 
Podjetja so nad pričakovanji ocenila predvsem učinkovitost sožitnega oglaševanja (22%) in oglasnih kampanj na družbenih omrežjih (20%) v njihovem marketinško-komunikacijskem spletu.
FOTO: DMS
FOTO: DMS
 
Predsednica DMS Petra Čadež ob rezultatih raziskave razmišlja: »Kljub negativnim učinkom epidemije je zaznati pozitiven premik v strateškem dojemanju marketinga v podjetjih. Poslovni rezultat podjetij se bo glede na rezultate raziskave manj »drastično« reševal s poseganjem v marketinška vlaganja. Zaznati je, da so nekatera podjetja znotraj dane situacije poiskala nove priložnosti in prilagodila svoje strategije.«

Matjaž Robinšak (Valicon) takole komentira rezultate raziskave: »Nič več ne bo tako kot je bilo. V zelo kratkem času smo se potrošniki naučili nekaterih novih vzorcev ali pa smo odkrili nove koristi, ki jih prej nismo opazili. Banalen primer je na primer spletno nakupovanje in z njim brezstično poslovanje, ki je sedaj še bolj varno nakupovanje. Najverjetneje prihaja obdobje, ko se bo marketing moral še večkrat prilagoditi. Nenehno iskanje novih modelov in iskanje novih priložnosti bo ključ do uspeha. Če smo leta 2009 stvari samo opazovali, imamo tokrat lahko večji vpliv na svojo lastno (poslovno) usodo.«
 

Več iz rubrike

ikonomija

Uspeh mladih fantov, ki so jih podprli Poslovni angeli in Miro Senica s partner…

Služenje denarja z videoigrami ni več rezervirano le za profesionalce. Platforma eFlamingo omogoča vsem ljubiteljem računalniškikh igric, da s hobijem tudi nekaj zaslužijo.

ikonomija

To so najbogatejše družine na svetu

Pandemija covida-19 ni ustavila rasti premoženja najbogatejših družin na svetu. Najbogatejši so v zadjem letu povečali premoženje celo za 25 milijard dolarjev.

ikonomija

Nič več neznanih številk: Namesto imena se bo izpisal razlog klica

Googlova aplikacija za klice bi lahko v prihodnje precej spremenila področje glasovnih klicev, saj jo bo tehnološki velikan zdaj omogočil na več napravah.

ikonomija

Negativni vidiki digitalizacije: kako oblikovati delo v prihodnosti?

Covid-19 je sprožil val sprememb in pomembno vplival na definicijo novega normalnega stanja.

Komentarji: