Zoran Bogdanović: Ostati ponižen pred izzivi in ne odnehati sta ključna dejavnika za uspeh
Coca-Cola HBC je ponovno imenovana za vodilnega proizvajalca pijač v Evropi na področju trajnostnega poslovanja, sporoča Zoran Bogdanović, izvršni direktor Coca-Cole HBC.
Odpri galerijo
Coca-Cola HBC je po Dow-Jonesovem indeksu trajnostnega razvoja za leto 2020, ki je vodilni svetovni kazalnik uspešnosti v trajnostnem poslovanju, najuspešnejša proizvajalka pijač v Evropi.
Podjetje je glede na kazalnike že sedmič v osmih letih doseglo vodilno mesto v Evropi in se že desetič zapored uvrstilo med tri vodilne proizvajalce pijač na svetu ter globalno zasedlo drugo mesto z najvišjim rezultatom doslej.
Ta rezultat temelji na priznanju uspeha Coca-Cole HBC iz drugih uglednih raziskav in indeksov trajnostnega razvoja, ki ocenjujejo varstvo okolja, družbeni prispevek in upravljanje, kot so lestvica MSCI ESG, lestvica vplivov podnebnih sprememb na CDP, FTSE4Good index in FTSE Russell ESG.
Kot še pravi Bogdanović so pri Coca-Coli HBC dosegli cilj, ki ima znanstveno podlago - v lastni vrednostni verigi so emisije ogljika zmanjšali za 25 odsotkov (v primerjavi z letom 2010) dve leti pred načrtovanim načrtom, po katerem bi morali to doseči do leta 2020. Od leta 2010 je družba proizvedla 1,53 milijonov ton manj ogljika.
Več kot 98 odstotkov od 3,2 milijarde evrov stroškov nakupa blaga in surovin je bilo lokalnih (na trgih s proizvodnjo), vsako delovno mesto v sistemu Coca-Cola pa podpira v povprečju 11,8 več delovnih mest. Vključenost zaposlenih je dosegla 90 odstotkov , kar je nad povprečjem podjetij, vključenih v indeks FTSE 100.
Odkar je podjetje leta 2017 začelo vodilni program podpore skupnosti – (Coca-Colina priložnost za mlade) je bilo usposobljenih približno 300.000 mladih v 28 državah. V njihovih polnilnicah na območjih, kjer obvladujejo tveganje oskrbe s pitno vodo, so porabo vode v proizvodnem procesu zmanjšali za 7 odstotkov v primerjavi z letom 2017.
Pri družbi 37 odstotkov vodstvenih položajev trenutno zasedajo ženske, njihov cilj pa ostaja 50 odstotkov do leta 2025.
Z donacijo več kot 4 milijone litrov je družba podprla delo zdravstvenega osebja, bank hrane in vseh, ki so se v prvem valu znašli na prvi obrambni črti proti covidu-19. Skupaj z The Coca-Cola Foundation pa so podprli pobude Rdečega križa in svoje poslovne partnerje v gostinskem kanalu (HoReCa) z nepovratnimi sredstvi, ki presegajo 10 milijonov dolarjev.
Septembra 2018 je družba objavila cilje trajnostnega poslovanja do leta 2025, ki zajemajo šest ključnih področij: zmanjšanje izpustov CO2, zmanjšanje uporabe vode in upravljanje vodnih virov, »Svet brez odpadkov«, oskrba s sestavinami, prehrana ter naši ljudje in lokalna skupnost. Družba je v tem času znatno napredovala in je na poti k doseganju zastavljenih ciljev.
Podjetje je glede na kazalnike že sedmič v osmih letih doseglo vodilno mesto v Evropi in se že desetič zapored uvrstilo med tri vodilne proizvajalce pijač na svetu ter globalno zasedlo drugo mesto z najvišjim rezultatom doslej.
Izvršni direktor Coca-Cole HBC Zoran Bogdanović je ob doseženem uspehu poudaril: »Pandemija koronavirusa nas je bolj kot kdaj koli prej približala skupnostim, v katerih delujemo, in naš privilegij je, da jim služimo ter podpiramo tudi dalje. Zato sem še posebej ponosen, da smo tudi letos prepoznali zavezanost naših zaposlenih in poslovnih partnerjev k ustvarjanju pozitivnih družbenih in okoljskih vplivov. Ta zaveza je sestavni del naše prihodnje rasti in se ne bo nikoli spremenila. Ostati ponižen pred izzivi in vedeti, da nas čaka še dolga pot bosta dva ključna dejavnika za naš nadaljnji uspeh.«
Ta rezultat temelji na priznanju uspeha Coca-Cole HBC iz drugih uglednih raziskav in indeksov trajnostnega razvoja, ki ocenjujejo varstvo okolja, družbeni prispevek in upravljanje, kot so lestvica MSCI ESG, lestvica vplivov podnebnih sprememb na CDP, FTSE4Good index in FTSE Russell ESG.
Najbolj opazni rezultati v trajnostnem poslovanju
Kot še pravi Bogdanović so pri Coca-Coli HBC dosegli cilj, ki ima znanstveno podlago - v lastni vrednostni verigi so emisije ogljika zmanjšali za 25 odsotkov (v primerjavi z letom 2010) dve leti pred načrtovanim načrtom, po katerem bi morali to doseči do leta 2020. Od leta 2010 je družba proizvedla 1,53 milijonov ton manj ogljika.
Več kot 98 odstotkov od 3,2 milijarde evrov stroškov nakupa blaga in surovin je bilo lokalnih (na trgih s proizvodnjo), vsako delovno mesto v sistemu Coca-Cola pa podpira v povprečju 11,8 več delovnih mest. Vključenost zaposlenih je dosegla 90 odstotkov , kar je nad povprečjem podjetij, vključenih v indeks FTSE 100.
PREBERITE TUDI:
Odkar je podjetje leta 2017 začelo vodilni program podpore skupnosti – (Coca-Colina priložnost za mlade) je bilo usposobljenih približno 300.000 mladih v 28 državah. V njihovih polnilnicah na območjih, kjer obvladujejo tveganje oskrbe s pitno vodo, so porabo vode v proizvodnem procesu zmanjšali za 7 odstotkov v primerjavi z letom 2017.
Pri družbi 37 odstotkov vodstvenih položajev trenutno zasedajo ženske, njihov cilj pa ostaja 50 odstotkov do leta 2025.
Štiri blagovne znamke mineralne vode na petih trgih so pakirane v steklenice iz 100 odsotnega recikliranega PET, na dveh trgih pa steklenice Coca-Cola 0,5 L iz 50 odsotnega recikliranega PET.
Z donacijo več kot 4 milijone litrov je družba podprla delo zdravstvenega osebja, bank hrane in vseh, ki so se v prvem valu znašli na prvi obrambni črti proti covidu-19. Skupaj z The Coca-Cola Foundation pa so podprli pobude Rdečega križa in svoje poslovne partnerje v gostinskem kanalu (HoReCa) z nepovratnimi sredstvi, ki presegajo 10 milijonov dolarjev.
Trajnostno poslovno poslanstvo
Septembra 2018 je družba objavila cilje trajnostnega poslovanja do leta 2025, ki zajemajo šest ključnih področij: zmanjšanje izpustov CO2, zmanjšanje uporabe vode in upravljanje vodnih virov, »Svet brez odpadkov«, oskrba s sestavinami, prehrana ter naši ljudje in lokalna skupnost. Družba je v tem času znatno napredovala in je na poti k doseganju zastavljenih ciljev.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.