WeWork in Softbank v še tesnejše zavezništvo
WeWork ostaja v igri velikih, Neumann se z več kot milijardo dolarjev odpravnine umika s položaja.
Odpri galerijo
WeWork, nad katerim se že nekaj časa zgrinjajo črni oblaki, bo dobil pomoč s strani svojega največjega investitorja Softbank. Japonski velikan bo odkupil okoli 80 odstotkov ameriškega nepremičninskega podjetja, ustanovitelj in izvršni direktor Adam Neumann pa mora odstopiti z vodilne funkcije.
Softbank je sicer že največji investitor WeWorka z več kot 10 milijardami dolarjev, v novi pogodbi pa je govora o novi finančni injekciji v vrednosti 5 milijard dolarjev. Od tega je 1.5 milijarde svežega kapitala, ki je bil predviden že prej, in do 3 milijarde dolarjev za obstoječe delničarje. WeWork vseeno zagotavlja, da Softbank ne bo imel večine pri volilnem odločanju, kar pomeni, da je WeWork »pridruženo« podjetje in ne hčerinska družba.
»V Softbank smo prepričani, da se način dela in svet kot tak hitro spreminja, zato verjamemo, da je ideja, ki jo ima WeWork dobra, celo več, verjamemo, da bomo s finančno pomočjo in operativno podporo podjetju dvakratno dvignili vrednost,« je povedal predsednik Softbank Masayoshi Son.
Tako kot WeWork sta se kot tehnološki zagonski podjetji na poti v stratosfero predstavljala Uber in Lyft. Obema je letos uspelo izpeljati IPO (čeprav opazno pod ceno, ki so jo napovedovali pred tem), a cena njunih delnic od takrat zgolj tone. Čeprav so na ameriškem borznem parketu indeksi trenutno tik pod zgodovinskimi rekordi vseh časov in so od začetka kotacije Lyfta na borzi do danes zrasli, je krivulja slednjega usmerjena proti dnu; prvi dan na borzi je cena presegla 78 dolarjev za delnico. Z blažjimi vzponi in malce manj blagimi zdrsi je do danes pridrsala pod 44 dolarjev za delnico. Podobno usodo deli družba Uber; potem ko je še konec junija presegala 46 dolarjev za delnico, je trenutno pri 32. Tudi družba WeWork je sprva za letos napovedala IPO, a prvi odzivi so bili tako slabi, da so ga za zdaj odložili.
Za to bo dobil več kot milijardo dolarjev, še vedno bo lahko v podjetju sodeloval kot »opazovalec«, ne bo pa imel volilnega glasu, piše Wall Street Journal. Na njegovo mesto bo stopil Marcelo Claude, nekdanji izvršni direktor podjetja Sprint, ki je od leta 2012 v lasti podjetja Softbank.
Softbank je sicer že največji investitor WeWorka z več kot 10 milijardami dolarjev, v novi pogodbi pa je govora o novi finančni injekciji v vrednosti 5 milijard dolarjev. Od tega je 1.5 milijarde svežega kapitala, ki je bil predviden že prej, in do 3 milijarde dolarjev za obstoječe delničarje. WeWork vseeno zagotavlja, da Softbank ne bo imel večine pri volilnem odločanju, kar pomeni, da je WeWork »pridruženo« podjetje in ne hčerinska družba.
»V Softbank smo prepričani, da se način dela in svet kot tak hitro spreminja, zato verjamemo, da je ideja, ki jo ima WeWork dobra, celo več, verjamemo, da bomo s finančno pomočjo in operativno podporo podjetju dvakratno dvignili vrednost,« je povedal predsednik Softbank Masayoshi Son.
Se bo WeWork le pridružil Uberju in Lyftu na borzi?
Tako kot WeWork sta se kot tehnološki zagonski podjetji na poti v stratosfero predstavljala Uber in Lyft. Obema je letos uspelo izpeljati IPO (čeprav opazno pod ceno, ki so jo napovedovali pred tem), a cena njunih delnic od takrat zgolj tone. Čeprav so na ameriškem borznem parketu indeksi trenutno tik pod zgodovinskimi rekordi vseh časov in so od začetka kotacije Lyfta na borzi do danes zrasli, je krivulja slednjega usmerjena proti dnu; prvi dan na borzi je cena presegla 78 dolarjev za delnico. Z blažjimi vzponi in malce manj blagimi zdrsi je do danes pridrsala pod 44 dolarjev za delnico. Podobno usodo deli družba Uber; potem ko je še konec junija presegala 46 dolarjev za delnico, je trenutno pri 32. Tudi družba WeWork je sprva za letos napovedala IPO, a prvi odzivi so bili tako slabi, da so ga za zdaj odložili.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese