Viski, vino in pivo po novem v papirnatih embalažah

Steklenice so preteklost. Vse več podjetij poskuša zmanjšati onesnaževanje in narediti izdelke bolj trajnostne.
Fotografija: V Evropi so v letu 2018 za pakiranje hrane in pijače porabili 8,2 milijona ton plastike, ocenjujejo analitiki ING. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
V Evropi so v letu 2018 za pakiranje hrane in pijače porabili 8,2 milijona ton plastike, ocenjujejo analitiki ING. FOTO: Shutterstock

Diageo, eden največjih svetovnih proizvajalcev žganih pijač in piva, ki je med drugim lastnik tudi blagovne znamke Johnnie Walker, načrtuje preizkus nove okolju prijazne embalaže.

Medtem ko se večina viskijev prodaja v steklenicah, podjetje išče alternativne načine uporabe embalaže pri svojih blagovnih znamkah. Izdelava steklenic namreč troši ogromne količine energije, posledično pa ustvarja veliko emisij ogljika.

Diageo bo za izdelavo novih embalaž soustanovil podjetje Pulpex, ki bo tudi proizvajalo embalažo tudi za podjetja Unilever in PepsiCo.
Johnnie Walker, viski z 200 letnimi koreninami, bo kmalu na voljo v papirnih steklenicah. FOTO: Diageo / GettyImages
Johnnie Walker, viski z 200 letnimi koreninami, bo kmalu na voljo v papirnih steklenicah. FOTO: Diageo / GettyImages

Papirnata embalaža viskija Johnnie Walker, ki jo bodo preizkusili spomladi 2021, bo izdelana iz lesne kaše in bo v celoti reciklirana, so za BBC sporočili iz podjetja.

Vse več podjetij poskuša zmanjšati onesnaževanje in narediti izdelke bolj trajnostne. Carlsberg denimo, je v postopku razvoja papirnate embalaže za pivo. Frugalpac - podjetje specializirano za pakiranje - izdeluje papirnate embalaže za vino, za katere pravi, da so narejene iz recikliranega papirja.

Pri Coca-Coli pa so januarja dejali, da ne bodo opustili plastenk za enkratno uporabo, saj jih - po njihovih besedah - potrošniki še vedno želijo. 


Svet brez plastike


Diageo trdi, da bodo nove embalaže zasnovane tako, da ne vplivajo na okus pijače, ki jih bodo vsebovale.

Mnoge embalaže, izdelane iz papirja, imajo v notranjosti plastično prevleko, s katero preprečijo, da bi pijače uhajale ven. Diageo pa bo namesto plastike uporabil celulozo.

Podjetja so pod vse večjim pritiskom, da zmanjšajo količino plastike v embalaži, saj se potrošniki vedno bolj osredotočajo na škodo ekosistemov.

V Evropi so v letu 2018 za pakiranje hrane in pijače porabili 8,2 milijona ton plastike, ocenjujejo analitiki ING.

Pri podjetju Diageo, kjer proizvajajo tudi vodko Guinness in Smirnoff, so dejali, da pri embalaži za svoje izdelke porabijo manj kot 5 odstotkov plastike.
 
 

Več iz rubrike

Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni

Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.

Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo

Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.

Skoraj desetodstotno zvišanje cen počitniških storitev. Se draži tudi hrana?

Junijska inflacija znaša 0,8 odstotka, letna rast cen življenjskih potrebščin se je povzpela na 2,2 odstotka.

TOP 300: Dobavitelji avtomobilske industrije čistijo bilance

Več velikih avtomobilskih podjetij je v postopku poslovnega in finančnega preoblikovanja.