Večja izbira v času velike recesije – zakaj?

Podjetja kljub recesiji povečujejo svojo »dražjo« ponudbo, saj je potrošnikov dovolj!
Fotografija: Zagotavljanje večje prilagodljivosti strankam je pripomoglo tudi k prodaji dražjih izdelkov FOTO: Delo
Odpri galerijo
Zagotavljanje večje prilagodljivosti strankam je pripomoglo tudi k prodaji dražjih izdelkov FOTO: Delo

Personalizirane kave, "prestižna" nega kože ter gourmet omake in namazi so le nekateri primeri, kako se podjetja, kot so Starbucks, Unilever in Kraft Heinz, usmerjajo v premium izdelke – potrošniki pa to očitno obožujejo.

Toda zakaj podjetja povečujejo svojo dražjo ponudbo, ko pa so njihovi potrošniki sredi največjega inflacijskega šoka v zadnjih desetletjih?

"Razumevanje svojih strank je ključnega pomena za potrošniška podjetja, saj se življenjski stroški vse bolj krčijo," je za CNBC povedal Paul Martin, vodja maloprodaje v Veliki Britaniji pri podjetju KPMG.

Starbucks je v zadnjem četrtletju poročal o rekordnem številu strank FOTO: Reuters
Starbucks je v zadnjem četrtletju poročal o rekordnem številu strank FOTO: Reuters

"Čeprav je res, da morajo nekateri potrošniki vse bolj posegati po cenenih izdelkih in paziti na vsak cent, pa so tudi drugi potrošniki zaskrbljeni zaradi gospodarskih obetov, vendar imajo še vedno dovolj denarja za porabo, zato se odločajo za premijske izdelke," je dejal Martin.

"Na primer, obroke zunaj doma zamenjajo za vrhunske obroke v restavraciji. Čeprav bo tudi ta skupina poskušala prihraniti denar s cenovno ugodnimi osnovnimi izdelki, ne bo polnila košarice samo z njimi," je dejal.

Starbucks je v zadnjem četrtletju poročal o rekordnem številu strank in prodaji ter tako presegel pričakovanja Wall Streeta. Zdi se, da rezultati potrjujejo mnenje, da nekateri kupci kljub naraščajočim življenjskim stroškom ne opuščajo prodaje ali zmanjšujejo porabe.

image_alt
Hočete prodati milenijcem? Kupijo vse, kar lajša življenje

Finančna direktorica Starbucksa Rachel Ruggeri je 3. avgusta v oddaji "Squawk Box" na CNBC povedala, da je oblikovanje izdelkov po meri ključnega pomena za povečanje zavzetosti strank, tudi če je denarja malo. "Ker ustvarjamo boljše, kompleksnejše pijače, jih stranke težje pripravijo doma in zato menimo, da to pomaga pri konceptu znižanja cen," je dejala Ruggerijeva. "To lahko pomeni, da stranka morda ne prihaja tako pogosto, vendar želimo zagotoviti, da imajo stranke razloge, da pridejo v naše poslovalnice."

Zagotavljanje večje prilagodljivosti strankam je pripomoglo tudi k prodaji dražjih izdelkov in prenosu višjih stroškov, je dejala Ruggerijeva.

Podjetje Kraft Heinz se je julija začelo ukvarjati z luksuznim trgom, ko je predstavilo svojo kolekcijo HEINZ 57. Po navedbah podjetja so začimbe, ki jih je "navdihnil kuharski mojster", "zasnovane tako, da dodajo čarobnost kulinaričnim izkušnjam".

FOTO: Delo
FOTO: Delo

To se je zgodilo, ko je podjetje zaradi višjih stroškov prevoza, delovne sile in sestavin ob naraščajoči inflaciji dvignilo cene za več kot 12 %. "Osredotočili smo se na to, kako optimizirati formule, da bi vanje vnesli cenejše sestavine," je Abrams-Rivera 28. julija povedal v oddaji "Squawk Box" na televiziji CNBC. "In kako prilagoditi naše izdelke različnim potrošnikom, da bodo imeli dostop do različnih izdelkov po različnih cenah."

image_alt
Večno mladi in lepi: Vzpon virtualnih vplivnežev

Po podobni poti stopa tudi podjetje Mondelez. Podjetje je junija napovedalo dogovor o prevzemu družbe Clif Bar & Company, ki se osredotoča na ekološke izdelke, medtem ko so bili vsi prevzemi družbe iz leta 2021 - Hu Master Holdings, Lion/Gemstone Topco in Gourmet Food Holdings - v njenem poročilu o prihodkih v drugem četrtletju opisani kot "premium".

Druga podobna podjetja skušajo pritegniti oba konca trga, tako da se osredotočajo na izdelke z višjimi in nižjimi cenami.

Več iz rubrike