V Ljubljani in okolici se začenja urejanje železniških postajališč
Novo železniško postajališče na jugozahodu Ljubljane bo v neposredni bližini vozlišča P+R Dolgi most, kjer vozniki lahko pustijo svoje jeklene konjičke, pot v središče mesta pa nato nadaljujejo z mestnimi avtobusi ali kolesi mreže Bicikelj. Zdaj bodo imeli na voljo še nadaljevanje poti z vlakom.
Po pojasnilih direkcije bo sledila ureditev obstoječih železniških postajališč Tivoli, Litostroj, Brinje, Ježica, Vodmat, Stegne in Medno.
Na teh potniki trenutno nimajo niti osnovne infrastrukture, kot je streha nad glavo, zato bodo v sklopu projekta med drugim zgradili tipske nadstreške oz. zavetišča, namestili klopi, koše za smeti, kolesarska stojala, vitrino z voznim redom in preostalimi manjkajočimi informacijskimi oznakami, uredili javno razsvetljavo ter obnovili podhode, kjer bo to potrebno.
V nadaljevanju bodo zgradili še novo postajališče Lavrica ob dolenjski železnici in pa kot edino zunaj ljubljanskega območja še železniško postajališče Novo mesto Šmihel.
Kot so zatrdili na direkciji, se bodo dela izvajala skladno s terminskim planom izvajalca, rok za dokončanje vseh del pa je konec julija letos. Za izvedbo del je direkcija lani izbrala novogoriško družbo Ginex, ki bo naročena dela glede na izbrano ponudbo opravila za 3,2 milijona evrov.
Cilj gradnje obeh novih železniških postajališč na vpadnicah ljubljanskega železniškega vozlišča je po navedbah direkcije preusmeritev potnikov primestnega in mestnega prometa na javni železniški prevoz in s tem posledično zmanjšanje cestnega prometa na območju slovenske prestolnice. Ureditev obstoječih postajališč pa bo najverjetneje vsaj delno prispevala k privlačnosti uporabe železniškega prometa za potovanje v mesto.
Gradnja železniškega postajališča na Dolgem mostu in ureditev obstoječih ljubljanskih postajališč je tudi del dogovora med vlado in Mestno občino Ljubljana iz 2016.
V ljubljanski občini sicer po pisanju Dela opozarjajo, da se vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje v mesto 116.000 ljudi, ki so v avtomobilu večinoma tudi edini potnik, zato bi bilo treba po njihovem primerno urediti še postajališča na Rudniku in Galjevici ter tudi ob zasavski progi v Polju in Zalogu.
Na direkciji so za STA pojasnili, da je v teku javno naročilo za izdelavo študije za nadgradnje regionalnih železniških prog na področju Ljubljanske urbane regije. V študiji, ki bo obravnavala železniško infrastrukturo na področju regije, bodo tudi usmeritve za nadaljnje investicije v javno železniško infrastrukturo na tem območju.
Cilj gradnje edinega postajališča zunaj ljubljanske regije v Novem mestu pa je po pojasnilih direkcije povečanje prometne varnosti dijakov Šolskega centra Novo mesto.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.