Tudi podjetje Akrapovič pesti pomanjkanje kadra
Matej Akrapovič je za STA povedal, da se stanje glede kadra v drugi polovici leta izboljšuje in da nameravajo zamujeni del proizvodnje do konca leta nadoknaditi.
Obetajo si približno 100 milijonov evrov letne prodaje in hkrati približno 12,5 milijona evrov čistega dobička, s čimer bodo dosegli njegovo lansko raven, je dodal. S pričakovano vsoto bo Akrapovičeva prodaja letos prvič v zgodovini podjetja dosegla ali presegla 100 milijonov evrov.
V Akrapoviču so spomladi tudi prvič presegli število tisoč zaposlenih. Tako jih v Črnomlju zdaj zaposlujejo približno 750 in v Ivančni Gorici še približno 300. Na ravni skupine so letos dodatno zaposlili približno 80 ljudi, do konca leta pa jih nameravajo zaposliti še okoli 35.
Reševanja problema omejene kadrovske ponudbe so se lotili z akcijo, v okviru katere vsakemu zaposlenemu, ki v podjetje pripelje primernega novega delavca, izplačajo 250 evrov bruto nagrade, okrepljeno sodelujejo tudi z zavodom za zaposlovanje. V primeru, da ne bodo dovolj uspešni, pa bodo skušali kader dopolniti tudi z delavci obmejnega pasu bližnje Hrvaške.
Do konca leta naj bi na ravni skupine zaposlovali približno 1100 ljudi in tako dosegli približno 10-odstotno letno rast zaposlovanja. V Črnomlju nameravajo število zaposlenih postopoma še krepiti, ob zdajšnji rasti pa naj bi v Beli krajini ob koncu desetletja oz. do leta 2020 zaposlovali do 800 ali tudi več ljudi.
Akrapovič, ki ima sicer v Črnomlju skupaj z novim logističnim centrom na razpolago 23.000 kvadratnih metrov površin, je v Ivančni Gorici ohranil vodstvo družbe, razvojni oddelek, livarno, orodjarno in oddelek predproizvodnje.
V Akrapoviču, kjer so za naložbe na ravni skupine lani namenili približno tri milijone evrov, podoben znesek zanje načrtujejo tudi letos. V Ivančni Gorici konec leta načrtujejo ureditev novega testnega središča, predvidoma leto kasneje pa še gradnjo nove upravne stavbe.
Med glavne Akrapovičeve izdelke s približno 70 do 75 odstotki sodijo motociklistični izpušni sistemi, njihov avto segment, ki se stalno krepi, pa dosega 25 do 30 odstotkov prodaje.
Največ prodajo na trgih EU - v Nemčiji, Franciji in Italiji, njihova prodaja pa se krepi tudi v ZDA in na Kitajskem. V Sloveniji prodajo manj kot odstotek svojih izdelkov, je še povedal finančni direktor Akrapovič.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.