Terme Olimia lani rekordno, letos izgubile že več kot štiri milijone evrov prihodkov
Terme Olimia, ki so svoje nastanitvene in bazenske zmogljivosti odprle v začetku junija, so zaradi epidemije izgubile več kot štiri milijone evrov letošnjih prihodkov, ki so bili načrtovani v višini okoli 27 milijonov evrov.
Odpri galerijo
Lani so prihodki Term Olimia znašali 25 milijonov evrov, letos pa bodo prihodke v višini 60 odstotkov lanskih dosegli le v primeru, da se ne bo zgodil drugi val epidemije z novim koronavirusom in da ne bo prišlo do ponovnega zapiranja mej, je v pogovoru za STA poudaril direktor term Florjan Vasle.
Vasle je ocenil, da so imeli julija zelo veliko rezervacij, čeprav cene niso bile več promocijske kot junija, med rezervacijami so bile tudi rezervacije gostov iz Beneluxa in Danske. »Glede na to, da gre še vedno pretežno za slovenske goste, je težko napovedati, kaj se bo dogajalo do konca leta, sploh v luči zadnjih dogajanj in ponovnega večjega števila okužb v sosednjih državah,« je dejal.
Po Vasletovih besedah so od ponovnega odprtja term junija morali sprejeti vrsto dodatnih protokolov in zaščitnih ukrepov, da so zagotovili varno poslovanje za zaposlene in njihove goste. Meni, da epidemija ne spreminja drastično samo trenutne situacije, ampak vpliva tudi na razmišljanje gostov in spreminja potovalne navade, zato se bodo še dolgo ubadali z odpravo posledic in bodo morali poslovanje prilagoditi novim dejstvom.
Zaradi izpada prihodka in zaprtja vseh objektov sredi marca letos so v Termah Olimia nemudoma pristopili k znižanju vseh stroškov. Tako so predvsem na področju letnih pavšalnih dogovorov z izvajalci storitev sklenili dogovore o znižanju pavšalov, objekte so zaprli na način, da so trošili čim manj energije, in razen nekaj sodelavcev, ki skrbijo za varovanje in izvajajo vzdrževalna dela, so zaposlene napotili na čakanje na delo, ki je s posebnim zakonom od dne razglasitve epidemije subvencionirano s strani države.
»Počasi se tudi nam pozna, da smo bili dva meseca in pol brez vseh prihodkov iz poslovanja, vendar zaenkrat situacijo obvladujemo in izpolnjujemo vse svoje finančne obveznosti do zaposlenih in dobaviteljev v skladu z dogovori,« pravi Vasle.
Na vprašanje, kako je z letošnjimi načrtovanimi naložbami, je odgovoril, da so v drugi polovici junija kljub epidemiji uspešno v celoti zaključili in spravili v pogon obe večji načrtovani naložbi. Tako so v Termah Olimia v celoti obnovili in razširili kuhinjo in restavracijo v Hotelu Breza.
Pri tej investiciji je šlo predvsem za razširitev in posodobitev, saj zaradi visoke zasedenosti hotela Breza in povečanja števila sob ob zadnji prenovi v stari hotelski restavraciji bilo nemogoče kakovostno zagotavljati potrebno število obrokov, ker je bilo prostora občutno premalo.
Dodatno se restavracija v hotelu Breza koristi tudi za serviranje obrokov nekaterim skupinam, ki sicer bivajo v Aparthotelu Rosa ali v apartmajskem naselju v Vasi Lipa, kar samo še dodatno oteži zadevo. Na drugi strani predstavlja kuhinja v Brezi centralno kuhinjsko enoto, ki v osnovi skrbi za vso predpripravo tudi za ostale gostinske objekte po kompleksu in v veliki meri tudi za končno pripravo penzionskih obrokov v hotelu Sotelia, ki razpolaga zgolj z manjšo, t.i. razdelilno kuhinjo.
V njihovem hčerinskem podjetju, v Termah Tuhelj, pa so junija končali z drugo fazo posodobitve prvega petzvezdičnega kampa, v sklopu katerega so odprli tudi sodoben Glamping Village Terme Tuhelj s 36 luksuznimi mobilnimi enotami, dvema bazenoma in wellnessom, namenjenim samo gostom glampinga. Vrednost celotne naložbe, v kateri sta Terme Tuhelj in avstrijsko podjetje Gebtsroither sodelovala kot enakovredna partnerja, je znašala približno tri milijone evrov.
Poudaril je tudi, da so z odpiranjem njihovih zmogljivosti počasi tudi zaposlene poklicali na delo in tako je bilo junija na čakanju še približno 50 sodelavcev, medtem ko jih je bilo zaradi obsega dela julija zgolj še nekaj. Ker pa zaradi preventivnih ukrepov predvsem pri izvedbi penzionske prehrane trenutno potrebujejo celo več osebja kot pred epidemijo, so v zadnjih dneh na področju gostinstva tudi nekaj delavcev dodatno zaposlili.
O načrtih za naprej je Vasle povedal, da je trenutno njihova glavna skrb zagotoviti stabilno poslovanje v danih razmerah in poslovanje prilagoditi novim dejstvom in razmeram na trgu, ki jih je povzročila epidemija. Tudi trenutne razmere, ki se spreminjajo praktično iz dneva v dan, jim ne omogočajo nekega dolgoročnega načrtovanja, zato se razmeram prilagajajo sproti.
»Tako kot smo na domačem trgu že v začetku maja lansirali zelo uspešno kampanjo pod nazivom Daleč stran, s katero smo takoj po odprtju dosegli zelo dobre rezultate, smo pripravili promocijsko prodajne akcije tudi za naša druga emitivna tržišča, vendar smo pred kratkim zaradi poslabšane epidemiološke situacije takšno akcijo morali ustaviti na srbskem tržišču in jo usmeriti drugam. Skratka, naša prednost je naša fleksibilnost in hitro odzivanje, ki nam bo v tej situaciji prišlo še kako prav,« je še dejal prvi mož Term Olimia.
Vasle je ocenil, da so imeli julija zelo veliko rezervacij, čeprav cene niso bile več promocijske kot junija, med rezervacijami so bile tudi rezervacije gostov iz Beneluxa in Danske. »Glede na to, da gre še vedno pretežno za slovenske goste, je težko napovedati, kaj se bo dogajalo do konca leta, sploh v luči zadnjih dogajanj in ponovnega večjega števila okužb v sosednjih državah,« je dejal.
PREBERITE TUDI:
Po Vasletovih besedah so od ponovnega odprtja term junija morali sprejeti vrsto dodatnih protokolov in zaščitnih ukrepov, da so zagotovili varno poslovanje za zaposlene in njihove goste. Meni, da epidemija ne spreminja drastično samo trenutne situacije, ampak vpliva tudi na razmišljanje gostov in spreminja potovalne navade, zato se bodo še dolgo ubadali z odpravo posledic in bodo morali poslovanje prilagoditi novim dejstvom.
Zaradi izpada prihodka in zaprtja vseh objektov sredi marca letos so v Termah Olimia nemudoma pristopili k znižanju vseh stroškov. Tako so predvsem na področju letnih pavšalnih dogovorov z izvajalci storitev sklenili dogovore o znižanju pavšalov, objekte so zaprli na način, da so trošili čim manj energije, in razen nekaj sodelavcev, ki skrbijo za varovanje in izvajajo vzdrževalna dela, so zaposlene napotili na čakanje na delo, ki je s posebnim zakonom od dne razglasitve epidemije subvencionirano s strani države.
Glede likvidnosti je Vasle pojasnil, da zahvaljujoč dejstvu, da so lansko leto zaključili res rekordno in da so bili odlični tudi prvi meseci poslovanja do izbruha epidemije ter da so nemudoma sprejeli in izvedli vse ukrepe za zmanjšanje tekočih stroškov, so v krizo z novim koronavirusom vstopili dobro pripravljeni.
»Počasi se tudi nam pozna, da smo bili dva meseca in pol brez vseh prihodkov iz poslovanja, vendar zaenkrat situacijo obvladujemo in izpolnjujemo vse svoje finančne obveznosti do zaposlenih in dobaviteljev v skladu z dogovori,« pravi Vasle.
Na vprašanje, kako je z letošnjimi načrtovanimi naložbami, je odgovoril, da so v drugi polovici junija kljub epidemiji uspešno v celoti zaključili in spravili v pogon obe večji načrtovani naložbi. Tako so v Termah Olimia v celoti obnovili in razširili kuhinjo in restavracijo v Hotelu Breza.
Pri tej investiciji je šlo predvsem za razširitev in posodobitev, saj zaradi visoke zasedenosti hotela Breza in povečanja števila sob ob zadnji prenovi v stari hotelski restavraciji bilo nemogoče kakovostno zagotavljati potrebno število obrokov, ker je bilo prostora občutno premalo.
Dodatno se restavracija v hotelu Breza koristi tudi za serviranje obrokov nekaterim skupinam, ki sicer bivajo v Aparthotelu Rosa ali v apartmajskem naselju v Vasi Lipa, kar samo še dodatno oteži zadevo. Na drugi strani predstavlja kuhinja v Brezi centralno kuhinjsko enoto, ki v osnovi skrbi za vso predpripravo tudi za ostale gostinske objekte po kompleksu in v veliki meri tudi za končno pripravo penzionskih obrokov v hotelu Sotelia, ki razpolaga zgolj z manjšo, t.i. razdelilno kuhinjo.
Zaradi vseh teh potreb so že pred časom pripravili projekt celovite prenove in razširitve hotelske penzionske restavracije v Hotelu Breza, v okviru katere so tudi popolnoma posodobili in modernim trendom postrežbe prilagodili samopostrežni bife v restavraciji, posodobili celotno kuhinjo in kuhinjsko opremo ter razširili in uredili vse pripadajoče prostore za predpripravo in hlajenje hrane.
V njihovem hčerinskem podjetju, v Termah Tuhelj, pa so junija končali z drugo fazo posodobitve prvega petzvezdičnega kampa, v sklopu katerega so odprli tudi sodoben Glamping Village Terme Tuhelj s 36 luksuznimi mobilnimi enotami, dvema bazenoma in wellnessom, namenjenim samo gostom glampinga. Vrednost celotne naložbe, v kateri sta Terme Tuhelj in avstrijsko podjetje Gebtsroither sodelovala kot enakovredna partnerja, je znašala približno tri milijone evrov.
Ostalih večjih naložb, ki so bile predvidene za letošnje leto, pa zaradi nejasne situacije in velikega izpada prihodkov ne bodo izvedli, je dejal Vasle.
Poudaril je tudi, da so z odpiranjem njihovih zmogljivosti počasi tudi zaposlene poklicali na delo in tako je bilo junija na čakanju še približno 50 sodelavcev, medtem ko jih je bilo zaradi obsega dela julija zgolj še nekaj. Ker pa zaradi preventivnih ukrepov predvsem pri izvedbi penzionske prehrane trenutno potrebujejo celo več osebja kot pred epidemijo, so v zadnjih dneh na področju gostinstva tudi nekaj delavcev dodatno zaposlili.
O načrtih za naprej je Vasle povedal, da je trenutno njihova glavna skrb zagotoviti stabilno poslovanje v danih razmerah in poslovanje prilagoditi novim dejstvom in razmeram na trgu, ki jih je povzročila epidemija. Tudi trenutne razmere, ki se spreminjajo praktično iz dneva v dan, jim ne omogočajo nekega dolgoročnega načrtovanja, zato se razmeram prilagajajo sproti.
»Tako kot smo na domačem trgu že v začetku maja lansirali zelo uspešno kampanjo pod nazivom Daleč stran, s katero smo takoj po odprtju dosegli zelo dobre rezultate, smo pripravili promocijsko prodajne akcije tudi za naša druga emitivna tržišča, vendar smo pred kratkim zaradi poslabšane epidemiološke situacije takšno akcijo morali ustaviti na srbskem tržišču in jo usmeriti drugam. Skratka, naša prednost je naša fleksibilnost in hitro odzivanje, ki nam bo v tej situaciji prišlo še kako prav,« je še dejal prvi mož Term Olimia.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese