Študija: dostavljalce hrane čaka občuten padec

Nedavna študija kaže, da so se večje živilske dostavne službe med pandemijo 'zredile', kmalu pa naj bi se trend obrnil. Kako bodo to reševale?
Fotografija: Foto: Philip FONG / AFP
Odpri galerijo
Foto: Philip FONG / AFP

Leta 2019 so vodilne aplikacije za dostavo hrane zabeležile 71-odstotno rast, v začetku 2020 je ta občutno padla. Pandemija covida-19 pa je spet obrnila trend. Temu so botrovale predvsem zaprte restavracije, ki so prisilile lačne gurmane, da so hrano naročali na dom. 

 

Glede na študijo, ki jo je nedavno izvedlo raziskovalno spletno mesto Science Research Network, je lansko leto prodaja narasla za 122 odstotkov. Vendar raziskovalci pravijo, da naj bi 69 odstotkov te rasti izviralo iz umetnega povpraševanja. Študija vključuje 27 dostavnih aplikacij, med njimi GrubHub, Doordash in Uber Eats.

image_alt
Nastaja novi največji in najglobji bazen na svetu

Kljub napovedim rasti pričakujejo padec


»Borze tem podjetjem napihujejo vrednost, mi pa vemo, da se bo trend obrnil,« je za The Post povedal raziskovalec Daniel Minh McCarthy. Študija temelji na petletnem zbiranju podatkov o porabi kreditnih kartic. Ernest Research, podjetje za analitiko podatkov, je za poročilo izločilo podatke o 1,8 milijona potrošnikov. »Ko se bodo obiski restavracij povečali, se bo dostava istega dne na istem območju zmanjšala, in obratno,« je prepričan McCarthy.
Uber Eats se izgubi strank namerava izogniti z inovativnimi rešitvami. foto: Valentyn Ogirenko/REUTERS
Uber Eats se izgubi strank namerava izogniti z inovativnimi rešitvami. foto: Valentyn Ogirenko/REUTERS

 

Dobiček le zaradi ukrepov


Avtorji študije so prepričani, da je porast naročanja hrane posledica protikoronskih ukrepov. Dejstvo je, da se je zaradi zaprtja restavracij njihov posel preselil na dostavne službe, pravijo poznavalci. Nekatere aplikacije za dostavo pa so že primorane upočasniti tempo.
 

»Na vedenje potrošnikov bo vplivala tudi uvedba cepiv«


Doordash je februarja dejal, da pričakuje, da bodo skupna naročila v letu 2021 narastla za 33 odstotkov, tako naj bi v zadnjem četrtletju letos dočakali 233-odstotno rast. Takrat so v podjetju povedali tudi, da predvidevajo uspešno uvedbo covid-19 cepiv, kar naj bi vplivalo na vedenje potrošnikov. O inovacijah in nujno potrebnih prilagoditvah, razmišljajo že od žačetka leta. 
 

Uber v boj z inovativnimi rešitvami


Dardash je v začetku leta povedal, da pričakujejo da bo na vedenje potrošnikov vplivala tudi uvedba cepiv. foto: Eric BARADAT / AFP)
Dardash je v začetku leta povedal, da pričakujejo da bo na vedenje potrošnikov vplivala tudi uvedba cepiv. foto: Eric BARADAT / AFP)
Uber se na morebitno izgubo strank pripravlja z uvedbo inovacij. Nedavno je predstavil nekaj funkcij za boljšo integracijo storitve dostave hrane s službo za prevoz, s katerimi želi spodbuditi povpraševanje. Uporabniki bodo lahko med vožnjo z Uberjem prevzeli hrano in alkohol, so izdali v podjetju.

Rast je bila umetna


»Pred pandemijo so vse aplikacije za dostavo hrane dosegle rast, ker je bil trg prenasičen,« je prepričan Dan Ives, analitik podjetja Wedbush. »Vedeli so, da je edini način tekmovanja zmanjšanje stroškov in konsolidacija,« je dodal Ives.

Večji dostavljavci hrane se zavedajo, da jih letos čaka nekaj izzivov in prilagajanj, če želijo ohraniti rast. Za zdaj pa povpraševanje še vedno narašča.
image_alt
Vojna za »patente za pivo«

Več iz rubrike