Hrvaški turizem cilja na manjši delež zasebnih namestitev

Predlog bo sprejet do konca letošnjega leta v veljavo pa bo stopil 1. januarja prihodnje leto.
Fotografija: Veliko hrvaških mest duši v visokem številu gostov. Foto: Blaž Samec/DELO
Odpri galerijo
Veliko hrvaških mest duši v visokem številu gostov. Foto: Blaž Samec/DELO

Hrvaško ministrstvo za turizem in šport je minuli teden predstavil Strategijo trajnostnega turizma do leta 2030, katere cilji med drugim vključujejo tudi zmanjšanje deleža zasebnih nastanitev, ki predstavljajo 60 % namestitvenih kapacitet.

image_alt
Hrvaška obala kot nova Azurna obala

Predlog v veljavo prihodnje leto

Pri pripravi strategije je sodelovalo okoli 2850 ljudi iz turističnega sektorja ter ministrstva in drugih relevantnih ustanov, pa tudi predstavniki lokalnih skupnosti in številni državljani prek anket. 

Javna predstavitev predloga te strategije je potekala pred okoli sto predstavniki turističnega sektorja v okviru javne razprave o tem dokumentu, ki traja do 20. avgusta. Po tem datumu bodo obravnavali prispele pripombe  in predloge, nato pa bodo obdelan predlog strategije ponovno predstavili na Dnevih hrvaškega turizma (DHT) v začetku oktobra, navaja nacionalna hrvaška televizija HRT. Predlog bo sprejet do konca letošnjega leta v veljavo pa bo stopil 1. januarja prihodnje leto.

image_alt
Turistični rekordi na Hrvaškem. Veste, komu gre zahvala?

Štiri ključne strategije

Strategija ima štiri glavne cilje, od katerih je prvi razvoj celoletnega turizma in njegovo regionalno uravnoteženje, kar pomeni zmanjšanje njegove velike sezonskosti, predvsem v Sredozemlju, torej da se odvija tudi v notranjosti džave in izven poletne sezone.

Drugi cilj je turizem z ohranjenim okoljem, prostorom in podnebjem, v katerem je treba med drugim upoštevati in celo spreminjati prostorske načrte. Tretji cilj je bolj konkurenčen in inovativen turizem z boljšimi rešitvami kadrovske in nastanitvene strukture in manjšim deležem zasebnih namestitev.  To zahteva ugodnejše poslovno in investicijsko okolje ter prilagajanje hitrim tehnološkim spremembam, navaja hrvaški medij.

image_alt
Hrvaška: Vse, kar morate vedeti o kitajskem Pelješkem mostu (VIDEO)

Četrti cilj strategije pa je odporen turizem z učinkovitim zakonodajnim okvirom, ob razvijanju sistema turističnih skupnosti.

Pomočnik ministrice za turizem in šport, Robert Pende je poudaril, da so vsi cilji strategije prepleteni in da je za trajnostni turizem potrebna tudi nova delovnopravna zakonodaja, ki bo delavcem omogočila, da čim več ostanejo na Hrvaškem.

Po mnenju ministrice Nikoline Brnjac, vizija razvoja trajnostnega turizma pomeni kakovost in dobro počutje lokalnega prebivalstva, spoštovanje kulturno-zgodovinske in naravne dediščine ter reševanje pomanjkanja števila kakovostnih delavcev v turizmu ter zmanjševanje vpliva podnebnih sprememb na turizem in njegovega negativnega vpliva na prostor.

Skupnosti naj se same odločijo kakšen turizem želijo

Pende je omenil tudi izziv izboljšanja strukture in kakovosti nastanitev, o katerem je v javnosti veliko polemike, saj ima turizem z okoli 60 odstotki vseh namestitvenih kapacitet v zasebnih nastanitvah manj prihodkov in nižjo kakovost od želene, zato želijo imeti več hotelov in turističnih naselij, ki ustvarjajo višje prihodke in zaposlujejo več ljudi.

Hotelske namestitve trenutno predstavljajo 13 odstotkov namestitev, čeprav je strategija turizma do leta 2020 predvidevala, da se bo njihov delež povečal na 18 odstotkov.

Turistični delavci so ustvarili med 90 in 95 odstotki prometa iz rekordnega leta 2019. Foto: Voranc Vogel/Delo
Turistični delavci so ustvarili med 90 in 95 odstotki prometa iz rekordnega leta 2019. Foto: Voranc Vogel/Delo

»Ločiti moramo med oddajanjem, ki ga opravljajo domačini, in komercialnim oddajanjem kapacitet. To moramo ločiti z gospodarsko politiko. Pripravili bomo modernizacijo in novo kategorizacijo zasebnih namestitev s ciljem dviga kakovosti,« je izpostavila ministrica Brnjac in dodala, da se veliko mest duši v visokem številu gostov. Tukaj je po njenem mnenju treba potegniti črto in omogočiti lokalnim in regionalnim skupnostim, da se same odločijo, kakšen turizem želijo.

Po navedbah HRT je Hrvaško od začetka leta do zdaj obiskalo več kot 13 milijonov turistov, število nočitev pa je preseglo 72 milijonov. Turistični delavci so ustvarili med 90 in 95 odstotki prometa iz rekordnega leta 2019, ob tem pa pričakujejo da se bo dober trend nadaljeval tudi v preostanek poletja in posezono.

image_alt
Hrvaška znižala ceno bencina

Več iz rubrike