Slovenske tovarne na Kitajskem zaradi koronavirusa ostajajo zaprte
Na Kitajskem prodanih 92 odstotkov manj avtomobilov kot v enakem obdobju lani.
Odpri galerijo
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek se bo danes sestal s ključnimi deležniki s področja gospodarstva in turizma. Po napovedih si bodo izmenjali informacije in preučili posledice in vplive izbruha novega koronavirusa na slovensko gospodarstvo.
Pripravili naj bi tudi priporočila za potrebne ukrepe. V Sloveniji so na potencialno precejšnje negativne posledice novega koronavirusa že opozorili v turizmu, kjer je prišlo do odpovedi prihodov azijskih gostov, v primeru globalnega širjenja virusa pa bi se lahko prestrašili tudi turisti iz drugih delov sveta.
Posledice čutijo tudi v Luki Koper, o določenih težavah z dobavami so v minulih dneh pričali v Gorenju, ki je v kitajski lasti, nekaj slovenskih podjetij, npr. Domel in Cablex, pa je moralo za daljši čas zapreti svoje tovarne na Kitajskem.
"Glede na informacije je pričakovati zamudo dobav iz Kitajske za minimalno en teden, lahko pa tudi več, kar pomeni, da bo lahko ogrožena proizvodnja tudi v Sloveniji, saj iz Kitajske uvažamo veliko sestavnih delov, ki jih v EU praktično ni mogoče dobiti, tak primer so trajni magneti," je za STA v začetku meseca dejal predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar.
"Proizvodnjo bomo nadaljevali, ko bodo kitajske oblasti umaknile prepoved. Izpad pogodbene obveznosti do poslovnih partnerjev bomo poskušali nadomestiti v najkrajšem mogočem času," pa je za STA v začetku meseca dejala vodja marketinga v Cablex Group Jana Grosar.
Po izbruhu novega koronavirusa se je prodaja avtomobilov na Kitajskem občutno zmanjšala. Kot so danes sporočili iz kitajskega združenja proizvajalcev osebnih avtomobilov CPCA, so v državi med 1. in 16. februarjem prodali 92 odstotkov manj avtomobilov kot v enakem obdobju lani.
Če so leta 2019 v prvih dveh tednih februarja na Kitajskem prodali 59.930 osebnih vozil, so jih v enakem časovnem razponu letos le še 4909, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
"Zelo malo trgovin z avtomobili je bilo odprtih v prvih tednih februarja in imele so zelo malo kupcev," so zapisali v združenju.
Zaradi izbruha novega koronavirusa in pljučnice, ki jo povzroča, ter s tem povezanimi ukrepi kitajske vlade za zajezitev širjenja okužb je velik del kitajskega gospodarstva v preteklih tednih praktično obstal.
V svetovalnem podjetju Boston Consulting Group (BCG) so prejšnji teden predstavili rezultate raziskave, ki ugotavlja, da utegne koronavirus globalno avtomobilsko industrijo močno prizadeti.
Raziskava ugotavlja, da so motene globalne dobavne verige, ki vključujejo avtomobilske tovarne nas Kitajskem, to pa bovplivalo tako na lokalno avtomobilsko industrijo kot tudi globalno. Samo v najbolj prizadeti kitajski provinci Hubei je več kot deset tovarn, v katerih letno izdelajo skoraj dva milijona avtomobilov. S Kitajske veliki avtomobilski koncerni dobivajo tudi baterije za električne avtomobile.
Kitajska je največji avtomobilski trg na svetu, lani so v državi prodali več kot 25 milijonov vozil.
Širjenje novega koronavirusa v Italiji in drugod po svetu plaši vlagatelje na evropskih borzah. V Milanu je indeks FTSE Mib zjutraj izgubil 4,3 odstotka vrednosti, malo pred 10. uro pa je bil 3,8 odstotka pod izhodiščem. V rdeče so odete tudi druge evropske borze.
Indeks najpomembnejših delnic v območju z evrom Eurostoxx 50 se je do 9.30 po srednjeevropskem času znižal za 3,40 odstotka. V Frankfurtu je bil DAX 3,32 odstotka pod gladino, CAC 40 je bil v Parizu 3,55 odstotka nižje. FTSE 100 se je spustil 2,72 odstotka nižje.
Tečaj evra je teden prav tako začel z manjšimi izgubami vrednosti v primerjavi z dolarjem; zjutraj je bilo treba za en evro odšteti 1,0820 dolarja, kar je nekaj manj kot v petek zvečer. Evropska centralna banka je referenčni tečaj evra v petek postavila pri 1,0801 dolarja.
Strah pred koronavirusom in njegovimi učinki na gospodarstvo je danes potopil tudi azijske borze. Seulska je izgubila štiri odstotke, hongkonška 1,8 odstotka in šanghajska 0,3 odstotka. Za več kot dva odstotka so padli tudi osrednji indeksi v Sydneyju, Bangkoku in Manili, v Taipeiju, Džarakti in Singapurju pa so bili padci več kot enoodstotni.
Pripravili naj bi tudi priporočila za potrebne ukrepe. V Sloveniji so na potencialno precejšnje negativne posledice novega koronavirusa že opozorili v turizmu, kjer je prišlo do odpovedi prihodov azijskih gostov, v primeru globalnega širjenja virusa pa bi se lahko prestrašili tudi turisti iz drugih delov sveta.
Posledice čutijo tudi v Luki Koper, o določenih težavah z dobavami so v minulih dneh pričali v Gorenju, ki je v kitajski lasti, nekaj slovenskih podjetij, npr. Domel in Cablex, pa je moralo za daljši čas zapreti svoje tovarne na Kitajskem.
Preberite tudi:
Apple je zaradi širjenja koronavirusa zaprl svoje trgovine na Kitajskem
Singapur z milijardami v boj proti korona virusu
Korona virus napadel tudi borze, kitajska vlada hiti na pomoč
Apple je zaradi širjenja koronavirusa zaprl svoje trgovine na Kitajskem
Singapur z milijardami v boj proti korona virusu
Korona virus napadel tudi borze, kitajska vlada hiti na pomoč
"Glede na informacije je pričakovati zamudo dobav iz Kitajske za minimalno en teden, lahko pa tudi več, kar pomeni, da bo lahko ogrožena proizvodnja tudi v Sloveniji, saj iz Kitajske uvažamo veliko sestavnih delov, ki jih v EU praktično ni mogoče dobiti, tak primer so trajni magneti," je za STA v začetku meseca dejal predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar.
"Proizvodnjo bomo nadaljevali, ko bodo kitajske oblasti umaknile prepoved. Izpad pogodbene obveznosti do poslovnih partnerjev bomo poskušali nadomestiti v najkrajšem mogočem času," pa je za STA v začetku meseca dejala vodja marketinga v Cablex Group Jana Grosar.
Na Kitajskem drastičen padec prodaje avtomobilov
Po izbruhu novega koronavirusa se je prodaja avtomobilov na Kitajskem občutno zmanjšala. Kot so danes sporočili iz kitajskega združenja proizvajalcev osebnih avtomobilov CPCA, so v državi med 1. in 16. februarjem prodali 92 odstotkov manj avtomobilov kot v enakem obdobju lani.
Če so leta 2019 v prvih dveh tednih februarja na Kitajskem prodali 59.930 osebnih vozil, so jih v enakem časovnem razponu letos le še 4909, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
"Zelo malo trgovin z avtomobili je bilo odprtih v prvih tednih februarja in imele so zelo malo kupcev," so zapisali v združenju.
Zaradi izbruha novega koronavirusa in pljučnice, ki jo povzroča, ter s tem povezanimi ukrepi kitajske vlade za zajezitev širjenja okužb je velik del kitajskega gospodarstva v preteklih tednih praktično obstal.
V svetovalnem podjetju Boston Consulting Group (BCG) so prejšnji teden predstavili rezultate raziskave, ki ugotavlja, da utegne koronavirus globalno avtomobilsko industrijo močno prizadeti.
Raziskava ugotavlja, da so motene globalne dobavne verige, ki vključujejo avtomobilske tovarne nas Kitajskem, to pa bovplivalo tako na lokalno avtomobilsko industrijo kot tudi globalno. Samo v najbolj prizadeti kitajski provinci Hubei je več kot deset tovarn, v katerih letno izdelajo skoraj dva milijona avtomobilov. S Kitajske veliki avtomobilski koncerni dobivajo tudi baterije za električne avtomobile.
Kitajska je največji avtomobilski trg na svetu, lani so v državi prodali več kot 25 milijonov vozil.
Potop borz
Širjenje novega koronavirusa v Italiji in drugod po svetu plaši vlagatelje na evropskih borzah. V Milanu je indeks FTSE Mib zjutraj izgubil 4,3 odstotka vrednosti, malo pred 10. uro pa je bil 3,8 odstotka pod izhodiščem. V rdeče so odete tudi druge evropske borze.
Indeks najpomembnejših delnic v območju z evrom Eurostoxx 50 se je do 9.30 po srednjeevropskem času znižal za 3,40 odstotka. V Frankfurtu je bil DAX 3,32 odstotka pod gladino, CAC 40 je bil v Parizu 3,55 odstotka nižje. FTSE 100 se je spustil 2,72 odstotka nižje.
Tečaj evra je teden prav tako začel z manjšimi izgubami vrednosti v primerjavi z dolarjem; zjutraj je bilo treba za en evro odšteti 1,0820 dolarja, kar je nekaj manj kot v petek zvečer. Evropska centralna banka je referenčni tečaj evra v petek postavila pri 1,0801 dolarja.
Strah pred koronavirusom in njegovimi učinki na gospodarstvo je danes potopil tudi azijske borze. Seulska je izgubila štiri odstotke, hongkonška 1,8 odstotka in šanghajska 0,3 odstotka. Za več kot dva odstotka so padli tudi osrednji indeksi v Sydneyju, Bangkoku in Manili, v Taipeiju, Džarakti in Singapurju pa so bili padci več kot enoodstotni.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.