Slovenska ekipa z inovativno rešitvijo za pošiljanje paketov
Število poslanih paketov se je novembra podvojilo, še več jih bo med prazniki – slovensko podjetje JustFoldMe medtem že uspeva s prilagodljivimi škatlami.
Odpri galerijo
Število poslanih paketov se je novembra podvojilo, pravijo na Pošti Slovenije, kjer v času praznikov pričakujejo še dodatno povečanje. Pošiljatelji, prodajalne in špediterji se novim razmeram težko prilagajajo, saj se ob vrhu epidemije kažejo problemi, povezani s stroški, poškodbami paketov in embalaž ter tudi z dostavnimi roki.
Medtem na področju logistike nastajajo inovativne rešitve, ki trenutne težave poenostavljajo, pri tem pa izstopajo slovenska podjetja. Opazna sta platforma Eurosender in pameten paketnik direkt4me, eno bolj perspektivnih rešitev pa so predstavili ustvarjalci projekta JustFoldMe.
Ekipa slovenskih podjetnikov je razvila biorazgradljive kartonaste pole, iz katerih lahko uporabnik izdela do 1300 variacij škatel različnih velikosti. Rešitev JustFoldMe dodatno podpira mobilna aplikacija, s katero se izračuna optimalna velikost škatle in poraba kartona.
Šinigoj pravi, da njihovo zasnovo prilagodljive škatle po večini uporabljajo posamezniki, ki nimajo velikih količin pošiljk na dnevni ravni in tisti, ki pošiljajo pakete prek letalskega prometa. Izdelek namreč ni pogosto uporabljen v že utečenih in optimiziranih procesih odpošiljanja, čeprav nekatera podjetja izdelek uporabijo tudi za zapolnitev vrzeli, ko nimajo določene velikosti škatle.
Rešitev JustFoldMe uresničuje osnovno vizijo produkta, ki zaradi optimalne velikosti škatle zmanjšuje stroške pošiljatelja, saj ne pošilja polovično praznih škatel. »Prihranijo pa tudi podjetja, ki pošiljajo predvsem dražje in težje izdelke prek letalskega prometa, kjer je obračunan volumen škatle,« poudarjajo v podjetju.
JustFoldMe v 80 odstotkih posluje na evropskem trgu, v kratkem pa pričakujejo še večji preboj v ZDA, kjer zaznavajo precejšnje zanimanje. V podjetju pravijo, da je evropski trg, glede na kadrovske in proizvodne zmogljivosti za zdaj dovolj velik, precejšen izziv pa sicer predstavljajo jezikovne prepreke in je zato težje dosegljiv od ameriškega trga.
Na evropskem trgu so prisotni slabi dve leti, vse skupaj pa je začel Aljoša Pavšič, ki je izumitelj prilagodljivih kartonastih škatel. Pavšič je želel leta 2018 s pošiljko poslati prevelike otroške rolerje novemu kupcu in nikakor ni našel prave velikosti paketa. Posledično je inoviral predrazrezano kartonasto polo, ki se prilagaja na določeno velikost izdelka. »Kmalu nam je postalo jasno, da se na trgu pojavljajo zelo podobni problemi in razvili smo interaktivna navodila, ki so dodana vrednost h končnemu produktu. Prva inovacija je bila ravno pravšnja za testiranje trga in preverjanje samega koncepta. Novo rešitev smo nemudoma patentirali in zaščitili blagovno znamko,« začetke opiše Šinigoj.
V podjetju izpostavljajo, da je bilo leta 2018 po celem svetu skupno razposlanih kar 87 milijard paketov, do leta 2025 pa poznavalci trga pričakujejo skoraj 14-odstotno rast, kar bi pomenilo 200 milijard poslanih paketov zgolj v enem letu. Ob takih projekcijah je projekt zelo obetaven, obseg pošiljanja preko spleta pa se je še dodatno povečal s pandemijo koronavirusa. Šinigoj, ob tem dodaja: »Leta 2025 pričakujemo precej več kot napovedanih 200 milijard poslanih paketov na globalni ravni. Tudi pri nas se pozna povišanje povpraševanja, bomo pa podrobnejše podatke objavili v začetku prihodnjega leta.«
Na trgu se zdaj že pojavljajo podobne rešitve, vendar pa v JustFoldMe pravijo, da ima njihova blagovna znamka unikatno konkurenčno prednost. Prilagodljive kartonaste škatle so namreč na trgu ponudili prvi in patent tudi uspešno registrirali.
Medtem na področju logistike nastajajo inovativne rešitve, ki trenutne težave poenostavljajo, pri tem pa izstopajo slovenska podjetja. Opazna sta platforma Eurosender in pameten paketnik direkt4me, eno bolj perspektivnih rešitev pa so predstavili ustvarjalci projekta JustFoldMe.
PREBERITE TUDI:
Prilagodljive škatle za pošiljke
Ekipa slovenskih podjetnikov je razvila biorazgradljive kartonaste pole, iz katerih lahko uporabnik izdela do 1300 variacij škatel različnih velikosti. Rešitev JustFoldMe dodatno podpira mobilna aplikacija, s katero se izračuna optimalna velikost škatle in poraba kartona.
V podjetju JustFoldMe pravijo, da se zanimanje za njihov produkt kaže iz celega sveta, med drugim stranke prihajajo z Nove Zelandije in Avstralije. »Čeprav stranke vedo, da bodo morale čakati na dostavo od 14-30 dni, so se odločile počakati, kar je velik kazalnik interesa,« izpostavlja direktor podjetja Simon Šinigoj.
V prvi vrsti nižajo stroške pošiljanja
Šinigoj pravi, da njihovo zasnovo prilagodljive škatle po večini uporabljajo posamezniki, ki nimajo velikih količin pošiljk na dnevni ravni in tisti, ki pošiljajo pakete prek letalskega prometa. Izdelek namreč ni pogosto uporabljen v že utečenih in optimiziranih procesih odpošiljanja, čeprav nekatera podjetja izdelek uporabijo tudi za zapolnitev vrzeli, ko nimajo določene velikosti škatle.
Rešitev JustFoldMe uresničuje osnovno vizijo produkta, ki zaradi optimalne velikosti škatle zmanjšuje stroške pošiljatelja, saj ne pošilja polovično praznih škatel. »Prihranijo pa tudi podjetja, ki pošiljajo predvsem dražje in težje izdelke prek letalskega prometa, kjer je obračunan volumen škatle,« poudarjajo v podjetju.
Vse se je začelo s škatlo za rolerje
JustFoldMe v 80 odstotkih posluje na evropskem trgu, v kratkem pa pričakujejo še večji preboj v ZDA, kjer zaznavajo precejšnje zanimanje. V podjetju pravijo, da je evropski trg, glede na kadrovske in proizvodne zmogljivosti za zdaj dovolj velik, precejšen izziv pa sicer predstavljajo jezikovne prepreke in je zato težje dosegljiv od ameriškega trga.
Na evropskem trgu so prisotni slabi dve leti, vse skupaj pa je začel Aljoša Pavšič, ki je izumitelj prilagodljivih kartonastih škatel. Pavšič je želel leta 2018 s pošiljko poslati prevelike otroške rolerje novemu kupcu in nikakor ni našel prave velikosti paketa. Posledično je inoviral predrazrezano kartonasto polo, ki se prilagaja na določeno velikost izdelka. »Kmalu nam je postalo jasno, da se na trgu pojavljajo zelo podobni problemi in razvili smo interaktivna navodila, ki so dodana vrednost h končnemu produktu. Prva inovacija je bila ravno pravšnja za testiranje trga in preverjanje samega koncepta. Novo rešitev smo nemudoma patentirali in zaščitili blagovno znamko,« začetke opiše Šinigoj.
Trende narekuje tisti, ki rešitev ponudi prvi
V podjetju izpostavljajo, da je bilo leta 2018 po celem svetu skupno razposlanih kar 87 milijard paketov, do leta 2025 pa poznavalci trga pričakujejo skoraj 14-odstotno rast, kar bi pomenilo 200 milijard poslanih paketov zgolj v enem letu. Ob takih projekcijah je projekt zelo obetaven, obseg pošiljanja preko spleta pa se je še dodatno povečal s pandemijo koronavirusa. Šinigoj, ob tem dodaja: »Leta 2025 pričakujemo precej več kot napovedanih 200 milijard poslanih paketov na globalni ravni. Tudi pri nas se pozna povišanje povpraševanja, bomo pa podrobnejše podatke objavili v začetku prihodnjega leta.«
Na trgu se zdaj že pojavljajo podobne rešitve, vendar pa v JustFoldMe pravijo, da ima njihova blagovna znamka unikatno konkurenčno prednost. Prilagodljive kartonaste škatle so namreč na trgu ponudili prvi in patent tudi uspešno registrirali.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.